1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Dinamometre Nedir? - Dinamometre Çeşitleri

Konusu 'Fen ve Teknoloji' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 30 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Dinamometre Nedir? - Dinamometre Çeşitleri

    Dinamometre, ağırlık ve cisme etki eden kuvveti/gücü ölçen aletler diye tanımlanır. Esnek cisimler baz alınarak yapılmışlardır.

    Çalışma prensibi
    Bir cisme kuvvet/güç uygulandığı sürece, uygulanan kuvvetin oranına göre cisimde şekilsel değişimler meydana gelmektedir ve bu değişimler sayesinde dinamometreye uygulanan kuvvetin şiddetinin/oranının bulunması biçimindedir. Elektrik ya da otomobil motorunun çıkış kuvvetini/güçlerini ölçmekte kullanılan dinamometrelerde, döner parçaya uygulanmakta olan burma kuvvetiyle açısal hızın çarpımı, kuvveti vermektedir. Esnek bir metal, halkaları sıkıştıracak şekilde bir kuvvet yüklendiği zaman halka burulmaktadır. Bu burulmanın miktarına bağlı olarak kuvvet ölçülmektedir. Dinamometrenin ölçüm değeri Newton birimiyle ( N ) gösterilmektedir ve 1 Newton, 9,81 kg’a eşittir.

    Dinamometre çeşitleri

    Motor dinamometresi: Fabrikalarda ve model araç modifiyelerinde kullanılmaktadır. Aracın sökülen motorunun volan çıkışı dinamometreye bağlanır. Bağlantıları yapılarak volan çıkışındaki gücün ölçümü yapılır. Bu sistemin tek dezavantajı, motorun araçtan sökülmesinin zorunlu olmasıdır.

    Yük dinamometresi: Otomobilin yük altındaki ölçümünün yapılmasını esas almaktadır. Silindirlerden birine bağlı bulunan elektrikli frenle otomobil herhangi bir devirde yüklenir. Belirlenen devir dinamometreye girildikten sonra, istense de devirin üzerine çıkılamaz. Frenin altında bağlı yük okuyucuyla tekerlekteki tork değeri belirlenmekte, devir ve katsayıyla da çarpım yapılarak beygir gücü hesaplanır.

    Akselerasyon dinamometresi: Bu tür dinamometrelerde otomobil silindirlerin üzerinde yürürken, çoğunlukla 4. viteste ve 1000 devirde tam gaz olarak gerçekleştirilir. Otomobil, devir kesici kısmına girdiğinde ayak çekilerek gaz kesilir. Sonrasında aracın kendiliğinden 1000 devire inmesi beklenir. Bu ölçümün prensibinde, hızlanma aşamasında motorun gücü, yavaşlama esnasında da kayıpları hesaplanmaktadır. Ölçümün neticesi, motor çıkışında ve tekerlekte bilgisayarla hesaplanmaktadır.

    Yol dinamometresi: Bütün otomobil markalarının servisleri ve ölçüm merkezlerinin kullandığı dinamometre çeşididir. Otomobilin çekiş, tekerlekleri iki adet silindir arasına alınmaktadır. Araç bu silindirlere sabitlenir ve tam gaz verilerek, sabit devirde ölçüm gerçekleştirilir. Bu ölçümler tekerlek veya motor çıkışı gücü olarak farklı şekillerde yapılabilmektedir.
     

Sayfayı Paylaş