1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Diyabet Hastalığında Egzersiz

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 11 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    İkinci tip diyabetin tedavisinde beslenme ve egzersizler en temel işlevlerdendir.
    Egzersiz yapmak;
    • Kan şekerini düşürür,
    • İnsülin ihtiyacını azaltır,
    • Kan basıncının ayarlanmasına yardımcı olur,
    • Kilo verilmesini sağlar,
    • Kemik erimsini önler,
    • Kendimizi iyi hissetmemizi sağlar.
    Diyabetliler egzersize başlamadan önce : Düzenli sağlık kontrolü ve göz muayenesi yapılmalı ve diyabetinizin ne kadar iyi kontrol edildiğini gözden geçirmelisiniz.Seçeceğiniz egzersiz tipi hakkında diyabet ekibinizle konuşmalısınız.Eğer diyabet komplikasyonlarınız veye başka problemleriniz varsa ,egzersiz sizin için sakıncalı olabilir.
    Diyabetik hastaların egzersizinde dört unsura dikkat edilir.Bunlar:
    • Egzersizin tipi
    • Egzersizin süresi
    • Egzersizin yoğunluğu
    • Egzersizin sıklığıdır.

    Yemekten hemen sonra veya hemen öncesinde egzersiz yapılmamalıdır.En iyi egzersiz zamanı yemekten 1,5- 2 st sonradır. Egzersizin tipi ve şiddeti bireyin:yaşı,metabolik kontrolüne,kas-iskelet sisteminin uygunluğuna,kardiyo-pulmoner uygunluğa göre değişir.
    Hangi tip egzersizler tercih edilir:
    • Yürüme
    • Koşu
    • Bisiklet
    • Yüzme
    Egzersizin süresi yararlı olabilmesi için en az 30 dk.yapılmalıdır.1 st fazla yapmak zararlı olabilir.Egzersizin başında 5-10 dk ısınma hareketleri,sonunda ise yine 5-10 dk süreli soğuma hareketleri yapılması gerkmektedir.Egzersizin yararlı olabilmesi için haftada 3-4 gün tekrarlanmalıdır.Egzersizin yoğunluğu ise kişiye göre değişmekle beraber örneğin yürüyüş yapılacaksa dakikada 120 adım atacak tempoda egzersiz yapılmalıdır.
    Dikkat edilecekler :
    • Egzersiz öncesi ve sonrası kan şekeri ölçülmeli eğer egzersiz öncesi ;
    • 240 mg / dl üstünde ise egzersiz yapılmamalı,
    • 100 mg / dl ise karbonhidrat içeren gıda alınıp egzersiz öyle yapılmalı,
    • 60 mg /dl altında ise egzersiz kesinlikle yapılamamalıdır.
    • Retinopatisi olan hastalar ağırlık çalışmamalıdır.
    • Ayaklarında his kaybı olan hastalar yüzmeyi tercih edebilirler.
    • Hipertansiyonunuz varsa mutlaka kontrol altına alınmalıdır.
    • Tip 1 diyabetlilerde glisemik kontrolü dengesini korumak daha fazla dikkat gerektirir.Aile,öğretmen ve spor öğretmeni bu konuda bilinçli olmalıdır.
    • İnsülin,kullanılan insülin tipine göre seçilen bir sürede ve egzersiz yapmayacak kasa yapılmalı,
    • Yoğun ve uzun süreli aktivite yapılacaksa en az her 30 dk’da bir egzersiz sırasında karbonhidrat alınmalı ve kan şekeri izlenmelidir
    • Aşırı sıcak ortamlarda egzersiz yapılmamalıdır
    • Eğer diyabet komplikasyonunuz varsa ( retinopati,nöropati,nefropati, Kalp hastalığı vb.) egzersiz çeşidi mutlaka doktora danışılarak seçilmelidir.
    • Egzersize bağlı hipoglisemi gelişme riski olduğundan kişi yalnız egzersiz yapmamalı ve bu durumda neler yapılacağını bilmelidir.
     

Sayfayı Paylaş