1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Diyet Yapmanın Püf Noktaları

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve İLkİm* tarafından 10 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. İLkİm*
    Avare

    İLkİm* MaviKuş ~ Özel üye

    Katılım:
    22 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.474
    Beğenileri:
    153
    Ödül Puanları:
    3.480
    Banka:
    136 ÇTL
    Diyet Yapmanın Püf Noktaları

    Sağlık beslenmenin ilk adımı hedefinize uygun yemek planı hazırlamaktan geçer. Üç ana öğün ve üç ara öğünden oluşan günlük beslenme planınızı hayat düzeninize göre uygulamalısınız.

    Diyet yaparken özellikle dikkat etmeniz ve uzak durmanız gereken besin grupları vardır. İdeal kilonuza ulaşmanızı engelleyen kalorisi yüksek besinleri diyet sırasında beslenme planınızdan çıkarmalısınız.

    Gazoz, kola gibi asitli içecekler, hazır meyve suları, limonata

    Alkollü içecekler

    Et ya da sebze türündeki tüm kızartmalar

    Yağ, şeker, un oranı yüksek kek, pasta, börek, çörek gibi yiyecekler

    Yağlı etler

    Salam, sucuk, sosis gibi yağ ve nişasta içeriği yüksek şarküteri ürünleri

    Kaymak, mayonez, yağlı soslar

    Reçel, gofret, çay şekeri

    Diyet yaparken rahatlıkla tüketebileceğiniz yiyecek ve içecekler de vardır. Kalorisi düşük, kilo vermenizi yardımcı besinleri yemek planınızda mutlaka bulundurmalı, miktarlarında aşırıya kaçmamalısınız.

    Şekersiz çay, kahve, meyve çayları

    Maden suyu

    Yağsız salata

    Sirke, limon suyu

    Şekersiz sakızlar

    Keten tohumu ve lifli gıdalar

    Diyet yaparken, motivasyonunuzu düşürecek faktörlere dikkat edilmesi gerekir. Sizi, psikolojik olarak rahatlatacak ve hedeflediğiniz kiloya ulaşmanıza yardımcı olacak taktikler şöyledir:

    İştah açıcı yiyecekleri kendinizden uzak tutun.

    Öğünlerinizi küçük porsiyonlarla hazırlayın.

    Yemeklerinizi küçük lokmalar halinde ve iyice çiğneyerek tüketin.

    Ana ve ara öğün yemek saatlerinize sadık kalın.

    Düzenli egzersiz yapın.

    Tuz ve tuzlu ürünlerin tüketimini azaltın.

    Alışveriş yaparken diyet beslenme planına uygun besinler satın alın.

    Ana ve ara öğünlerinizin dışında yemek istediğinizde su için ya da egzersiz yapın.
     

Sayfayı Paylaş