1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Dizel Motorlarda Gürültü Nedeni Nedir?

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 1 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.094
    Beğenileri:
    4.419
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    813 ÇTL
    Dizel motorlar, yüksek termal verimlerine yüksek sıkıştırma oranlarında ulaşırlar. Bu, yanma odalarında çok kısa sürelerde yüksek basınçlara ulaşılması anlamına gelmektedir. Böylece oluşan basınç dalgaları piston, biyel, silindir kapağı ve krank yolunu izleyerek havaya gürültü olarak yayılır.


    Yakıt, pistonun üst ölü noktaya ulaşmasından hemen önce püskürtülür, hava ile karışıp yeterli yüksek sıcaklık ve basınçta püskürtülmesinden belli bir zaman sonra tutuşur. Püskürtme ile tutuşma arasında geçen zamana “Tutuşma Gecikmesi” adı verilir. Bu gecikme, yanma gürültüsü açısından oldukça önemlidir.


    Tutuşma sonrası buharlaşıp hava ile karışan yakıt, çok hızlı yanar ve bunun sonucunda yüksek sıcaklık ve basınç artışı meydana gelir. Yanma basınç dalgalarının gürültü üretme potansiyeli için bir başka gösterge, frekans spektrumudur. Silindir basıncı frekans spektrumun genel görünümü, frekansın artması ile azalan eğrilerdir.
     
    YoRuMSuZ bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş