1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Dizel Vuruntusu Nedir?

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 1 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.094
    Beğenileri:
    4.420
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    814 ÇTL
    Tutuşma gecikmesi süresince meydana gelen olayların, yanmanın ve dizel vuruntusunun dolayısıyla motorun performansı ve gürültüsü üzerindeki direkt etkilerinin yanı sıra, is teşekkülü gibi çok daha sonraki sonuçları bile etkilediği bilinmektedir.

    Dizel motorlarında yakıt, sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Bu zaman tutuşma gecikmesinden daha uzun olduğunda, yanma başladıktan sonra basınç yükselme hızı yüksek olmaz ve yanma olayı normal seyrinde gelişir. Ancak tutuşma gecikmesi buharlaşma süresine kıyasla eşit veya daha uzun olursa o zaman bütün karışım bir anda yanmaya hazır olacağından yanma hızı dolayısıyla basınç yükselme hızı çok yüksek olur. Buna dizel vuruntusu (diesel knock) denir.

    Vuruntunun Zararları:

    Dizel vuruntusunun en önemli mahsuru yüksek hızlı bir basınç artışı ve bunu takip eden maksimum basıncın oluşturduğu gerilmelerdir.

    Aynı basınç seviyesine daha düşük bir basınç yükselme hızıyla ulaşılması halinde gerilme etkileri daha az olur. Şiddetli bir basınç artışının bir başka sonucu da sebep olduğu titreşimlerdir.

    Ayrıca yüksek basınç yükselme hızı gürültü oluşturur. Dizel motorlarında tutuşma gecikmesinin uzun sürmesi halinde basınç yükselme hızı ile maksimum basınç çok yüksek olacağından, bu motorların tasarımında bu iki faktör için sınır koymak gerekir.
     
    YoRuMSuZ bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş