1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Dizelin avantaj ve dezavantajları

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Suskun tarafından 24 Kasım 2010 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    2007 yılında satılan her 100 araçtan 53'ü dizel olurken, 2008'in ilk iki ayında bu oran yüzde 54'e yükseldi..Akaryakıt fiyatlarındaki artış ve dizel yakıt kalitesinin gelişmesiyle birlikte Avrupa'da olduğu gibi 'dizel' Türkiye'de de son yılların gözdesi oldu. Rakamlar bunu net olarak ortaya koyuyor. 2007 yılında satılan her 100 araçtan 53'ü dizel olurken, 2008'in ilk iki ayında bu oran yüzde 54'e yükseldi. Peki dizelin avantajları ve dezavantajları nedir:

    AVANTAJLARI

    Dizel araçlar benzinlilere göre ortalama yüzde 30 tasarruf sağlıyor.
    Dizel yakıtlar benzine göre yüzde 20-25 daha ucuz.
    Dizel yakıt tüketimli araç teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, artık dizel yakıtlı araçlar motor gücü ve tork değerleriyle yüksek performans ve keyifli bir sürüş sunuyor.
    Dizel araçlar ikinci elde daha fazla prim yapıyor.
    Doğru yakıt kullanıldığı takdirde dizel motorlar yüzde 25 daha az karbondioksit üreterek çevreyi koruyor.
    Dizelin maliyeti 30-35 bin

    DEZAVANTAJLARI
    Benzinli araçlara göre hem alırken daha pahalı, hem de bakım masrafları yüksek. (Son yıllarda bu oranlar düşüşe geçti)
    Uzmanlar bu yüzden yılda 30-35 bin kilometrenin altında yol yapanlara almalarını önermiyor.
    Benzinli araca göre dizel araçlarda yağ değişimi daha fazla. Dizel araçlarda 7 bin 500 veya 10 bin kilometrelerde yağ değişiminin mutlaka yapılması gerekiyor. Benzinli araçlarda ise 15 bin ve 20 bin kilometrelerde yapılıyor.
    Benzinli araç bir kez yağ ve filtre değişimi için servise giderken dizel araçlar iki kez gitmek durumunda kalıyor. Dizel araç sahiplerinin euro dizel yerine kükürt oranı yüksek olan motorini kullanmaları halinde pompa ve enjektörlerinin kısa sürede kullanılmaz hale geldiği de ortada.
    Diğer taraftan garanti kapsamı dışında olan pompa ve enjektör arızaları normal dizel araçlarda 1000 YTL, lüks olanlarda ise 5-6 bin YTL’ye kadar çıkabiliyor. Benzinli araçlarda ise bu rakam 200-300 YTL civarında.
    Sonuçta ilk başta ’biraz fazla para verip yakıtta bunu telafi ederim’ diyenler, aracın garantisi bittikten sonra olası arızalarda yapacakları masrafları düşünürlerse zararlı çıkabilirler. Bu nedenle dizel araç satın almadan önce reel maliyet hesaplamasının çok iyi yapılması gerekiyor.
     
  2. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    çok teşekkürler ;;)
     

Sayfayı Paylaş