1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Doğal Eczane

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve imposibel tarafından 16 Aralık 2008 başlatılmıştır.

  1. imposibel

    imposibel Usta

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    588
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    1 ÇTL
    Meyveler:


    Elma :

    Ona kısaca meyvelerin sağlık pınarı veya meyvelerin kraliçesidiyebiliriz. Günde 1 - 2 elma yemek sağlık açısından oldukça yararlı.

    Besin Değeri: Bol miktarda C vitamini ve potasyumun yanı sıra elmadadaha birçok yararlı besin değeri bulunuyor. Bunların başında organikasitler, eterik yağlar ve petkin geliyor. Petkin vücudu toksinlerdenarındırır, kolesterolü düşürür ve şekeri dengede tutar. İçerdiğimaddeler bakterilerin vücudunuzu etkilemesini önler.


    Önerimiz: Elmayı daima kabuğuyla yiyin. Çünkü vitamin ve değerlimaddeler kabuğun altındaki kısımda bulunuyor.



    Portakal :

    Portakal için 'tanrıların armağanı' denir. Bu iddianın gerçeklikpayı çok büyük. Çünkü yüksek miktarda beta karoten ve C vitamini içerenportakal, enfeksiyonlara karşı mükemmel bir koruma sağlıyor.Ayrıca portakalın beyaz etinde ve kabuğunun altında kanser ve kalpkrizi riskini azaltan maddeler bulunuyor.


    Besin değeri: C vitamini ve selenyum açısından çok zengin olanportakal, stres ve ateşli hastalıklara iyi geliyor.

    Önerimiz: Sıvıyağ veya margarin sürülmüş ekmek eşliğinde tüketin.Böylece vitaminin vücut tarafından alımı kolaylaşır.




    Üzüm :

    İster meyvesini tüketin ister suyunu, üzüm daima sağlık açısındanyararlı ve bol bol tüketilmesi gereken bir meyve.

    Besin değeri: Potasyum, demir ve bol miktarda magnezyum içerir. Bumaddeler fiziksel ve ruhsal açıdan enerji verir.

    Önerimiz: Üzümleri sıcak suyla iyice yıkayın. Ancak bu şekildeüzerine yapışan tarım ilaçlarından arındırabilirsiniz



    Mango :


    Sarı ve turuncu arasında değişen bu hoş kokulu meyvenin tadına ençok olgunken varabilirsiniz. Mümkün olduğunca çiğ olarak tüketin.

    Besin değeri: C vitamini, Provitamin A ve B vitamininin tümtürlerini içerir. B vitaminleri sinirler, cilt ve saçlar için çokyararlıdır.

    Önerimiz: Buzdolabında saklamayın. Oda sıcaklığında olgunlaşmasınıbekleyin.


    Limon :


    Limon asidi yönünden zengin olan bu meyve, hazmı kolaylaştırır.Olgunlaşmış limonun suyu ise kalbi güçlendirir.

    Besin değeri: C vitamini, magnezyum ve bakır içerir. Soğukalgınlığıve strese karşı birebirdir.


    Önerimiz: C vitamini oranı daha yüksek olduğundan iyice sararmışolan limonları almayı tercih edin.



    Sebzeler:




    Brokoli :

    Kansere iyi geldiği bilinen 10 sebze türü arasında birinci sıradabrokoli bulunuyor. Bolca potasyum ve az miktarda sodyum içerdiğindenkalp ve böbrek hastalıklarına da iyi geliyor.

    Besin değeri: Potasyum, demir, karoten ve kalsiyum içerir. Kemiklerive bağışıklık sistemini güçlendirir.

    Önerimiz: Sapları ile birlikte tüketin. Saplarında bağışıklıksistemini güçlendiren selenyum bulunuyor.




    Domates


    Kalorisi düşüktür. Vücudun fazla suyu atmasını sağlar ve tansiyonudüşürür. Uzmanlar, romatizmadan şikayetçi olanlara günde bir bardakdomates suyu içmelerini tavsiye ediyor.

    Besin değeri: Domateste anti oksidan etkisi gösteren A, C ve Evitamini bulunuyor. Strese iyi geldiği biliniyor. Ayrıca bolmiktarda vitamin içerdiğinden kanseri önlediği de öne sürülüyor.

    Önerimiz: Domatesle aynı oranda besin değerine sahip olduğundan bolmiktarda ketçap da tüketebilirsiniz.



    Enginar :



    İster haşlanmış olarak ister soslu veya sossuz; damak zevkine düşkünolanların ilacı enginar her türlü yenebiliyor. İçerdiği en önemli maddeola nCynara scolymus dalağın ve metabolizmanın daha iyi çalışmasını sağlıyor.Ayrıca enginar kolesterolü de düşürüyor.

    Besin değeri: Cynara scolymus ve beta karoten. Romatizma, gut,obezite, yüksek kolesterol ve mide asidi gibi metabolizmara hatsızlıklarında olumlu etkileri var. Ayrıca mideyi de rahatlatıyor.


    Önerimiz: Mideniz yağ hazmetmekte zorlanıyorsa, enginar yemeyi deneyin.




    Kırmızı Pancar :



    Alternatif tıbba bakılacak olursa, kırmızı pancarmucizeler yaratıyor. Özellikle kırmızı pancar suyunun kansere karşıbire bir olduğu ileri sürülüyor. Bunun nedeni ise, vucüdu kanserdenkoruyan önemli maddeler içermesi.


    Besin değeri: Folik asit, potasyum, mangan ve magnezyum. Ayrıcaiçeriğindeki demir ve bakır, kan yapımını destekliyor. Özellikledoğurganlık çağında bulunan kadınlar için önemli. Çünkü bu çağlardafolik asit eksikliği görülebiliyor.

    Önerimiz: Besin değerini yitirmemesi için taze olarak tüketin.



    Sarmısak :


    Yararlı asitlerin üretilmesini destekleyen sarmısağın faydalarını saymakla bitiremeyen Amerikalı uzmanlar, ona "mucizevi ilaç" isminivermişler.

    Besin değeri: Eterik bir asit olan alisin ve selenyum. Kandolaşımını destekler ve dezenfekte edici özelliği vardır.

    Önerimiz: Sarmısağı çok fazla pişirmeyin. Hafif sarı bir rengedönüşmesi uygundur.


    Aksi halde acı bir tat alır.


    Baharatlar:



    Zencefil

    Hindistan ve Çin'de uzun süredir tedavi amaçlı kullanılıyor.

    Besin değeri: Eterik yağlar içeriyor. Mide bulantısı ve özelliklehazımsızlık sorunlarına iyi geliyor.

    Önerimiz: Zayıflatıcı özelliği vardır. Taze zencefili dilimleyipsıcak suda 7 dakika demlenmesini sağlayın. Ardından çay olarak tüketin.




    Tarçın


    Tarihe mal olmuş güzel kadınların aşk iksiri arasında mutlaka tarçınyer alırdı. Bu kadınlardan biri de Kleopatra. Anason, karabiber veHintcevizinin yanı sıra tarçın kullanmayı da ihmal etmezdi.

    Besin değeri: Eterik yağlar. İştahsızlık, mide, karın ağrıları vehazımsızlığa karşı iyi geldiği biliniyor.

    Önerimiz: Ruh halini olumlu etkilediğinden kadınlara regl dönemindenbir hafta önce tarçın tüketmeleri tavsiye ediliyor. Örneğin yulafezmesini tarçınla tüketebilirsiniz


    Balık:


    Somon Balığı :

    Ne yazık ki günümüzde tatlı suda doğup sonra denizde yaşayan veüremek için tekrar tatlı suya dönen yabani somon balığı bulunmuyor.Bunun yerine suni olarak üretilen somon balığı sunuluyor.

    Besin değeri: D, B6 ve B12 vitamini, iyot ve potasyum içeriyor.Somon balığı bol miktarda yağ içerdiği halde, yüksek orandaki Omega3 yağ asidi kanı sulandırıyor.

    Önerimiz: Haftada 1 - 2 kez balık yiyin.


    Yağ:


    Zeytinyağı :


    Asırlardır bir sağlık kaynağı olarak kabul gören saf zeytinyağınınkalp krizi riskini azalttığı ve kanseri önlediği biliniyor.

    Besin değeri: Basit doymamış yağ asitleri ve bitkisel maddeler.Kolesterolü düşürür ve damar tıkanıklığına karşı korur.

    Önerimiz: Sızma zeytinyağı vücut tarafından daha iyi değerlendirilirve kan dolaşımını kolaylaştırır. Bundan dolayı sızma zeytinyağıtüketmeyi tercih edin.


    Süt Ürünleri:



    Yoğurt :

    Kolay hazmedilir ve kalorisi düşüktür. 100 gr yoğurtta yüzde 1,5 yağve 44 kalori bulunuyor. Süt asidi, özellikle albümin hazmınıkolaylaştırıyor.

    Besin değeri: Albümin, kalsiyum ve A vitamini.Yoğurt bileşimisayesinde hazmı destekliyor ve dengeliyor.

    Önerimiz: Süt asidi bakterileri eklenmiş yoğurt türlerini her güntüketmek bağırsakları güçlendirir.




    Çerez:



    Badem :


    Kadınlara özgü bir çerez olarak tanımlanıyor. Bunun nedeni ise;bademin hamileler için bir güç kaynağı olması ve kadınlara has belağrılarınaçok iyi gelmesi. Bademin aynı zamanda cildi güzelleştirici etkisi debulunuyor.

    Besin değeri: E, B2 vitamini, magnezyum, kalsiyum ve mangan. Bedenve zihin yorgunluğunu gideriyor.

    Önerimiz: Akşamdan bir bardak süte 5 adet badem atıp sabaha kadarbekletin. Sabah bademi tüketin. Mutlaka çok iyi çiğneyin. Aksi haldehazmedilmeden vücuttan tekrar atılır.


    Kabak Çekirdeği :

    Kabak çekirdeğini kavrulmuş veya kavrulmamış olarak teminedebilirsiniz.Bilimsel açıdan etkisi henüz tam olarak kanıtlanmadıysa da, kabak çekirdeğiözellikle erkekler için biyolojik bir mucize olarak görülüyor.

    Besin değeri: Albümin, magnezyum, çinko ve E vitamini. Prostatüzerinde olumlu etkileri olduğu gibi, aynı zamanda idrar yollarına da iyigeliyor.


    Önerimiz: Cips yerine bunu çıtlatmayı deneyin.

     

Sayfayı Paylaş