1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Doğru Nefesin Faydaları

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve GöLGe tarafından 7 Haziran 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Doğru şekilde yapıldığında sadece nefes alıp vererek yağları yakmak,stresi azaltmak ve daha birçok sorundan kurtulmak mümkün.

    Günde 22.000 kez nefes alırız. Ancak çoğumuz hayatının büyük çoğunluğunda doğru nefesi bilmez ve bunun da maalesef sağlık üzerinde şaşırtıcı derecede kötü etkisi olur. Günümüzde bilim adamları yogilerin senelerdir verdiği tavsiyeleri ancak algılayabilmiş durumda. Artık biliyoruz ki, doğru nefes alıp vermek, stresli bir zihni diginleştirmenin dışında kalp hastalıkları, alerji sorunları ve fazla kilo problemi de ortadan kaldırabiliyor.

    Endişe, Stres İçin

    Endişelenmeye başladığınız zaman nefesinizi bloke etmeye başlarsınız. Nefesi diyaframına indirmeden göğüs bölgenizde kesmeye başladığınızda endişe hissiniz daha da artar. Sakinleşmenin kilit noktası, "savaş ya da kaç" sistemi adı verilen, adrenalin ve kortizol gibi stres stres hormonlarının salınmasını sağlayan sempatik sinir sistemini rahatlamak ve kasların gevşemesini sağlayan parasempatik sinir sistemini aktivite etmektir.

    Rahat karın tekniğini deneyin

    Çoğu insan dakikada 15 kez nefes alır. Ancak kaygılanmaya başladığınızda bunu altı veya yediye indirip yavaş ve derin nefes almaya çalışın. Önerilen teknikte burundan nefes alıp ağzından veriliyor. Aynı anda midenizi de rahatlatmanız gerekiyor. Odaklanmanıza yardımcı olması için nefes alırken içinden "Rahatla" kelimesini verirken de "karın" kelimesini tekrarlayın. Bu teknik, karın ve göğüs bölgenden geçip beynine varan ve parasempatik sinir sisteminin merkezi olan onuncu kafatası sinirini tetikler.

    Kalp Hastalıkları

    Her gün görüntü, ses ve duygu bombardımanına maruz kaldığımızdan sinir sistemimize aşırı derecede yükleniriz. Sol burun deliğinizi işaret parmağınızla kapatın ve sağ burun deliğinden nefesinizi yavaş yavaş altı saniye içinde verin. Sol burun deliğinizi kapalı tutarak sağ tarafından nefes alın. Ardından sağı kapatarak soldan ver. Bunu en az iki dakika tekrarla.

    Alerjiler

    Konu mevsimsel alerjiler olduğunda araştırmalar gösteriyor ki özellikle mırıldanmak, nefes almana yardımcı olabiliyor. Yoga Medicine kitabının McCall, mırıldanmanın sinüslerle geniz boşluğu arasındaki yolu açtığını ve daha rahat nefes almayı sağladığını belirtiyor.

    Arı nefesini deneyin

    Rahat bir pozisyonda oturup burnundan derin bir nefes al. Sonra yüksek sesle mırıldanıyormuş gibi ses çıkararak havayı burnunuzdan geri verin. Burnunuzda, göğsünüzde ve başınızda hafif bir titreşim hissedeceksiniz. McCall mırıldanmanın nefes veriş süresini uzattığı ve endişesi olanlar için bu tekniğin iyi bir egzersiz olduğunu belirtiyor. Arı nefesi çalışması için önerilen süre 10 dakika.
    Fazla Kilolar

    Eğer ekstradan birkaç kilo bunu tabağındakiler kadar zihinle de alakalı olduğunu bilmelisiniz. Kaliforniya'daki Preventive Medicine Research İnstitute doktorlarından Dean Ornish, "duygusal olarak yaşadığınız stres kilo alamana neden olabilir" diyor. Zamanla da kalorilerilerle yağlar arasındaki diyalog artar çünkü stresliyken daha fazla yemeye veya yediklerine dikkat etmemeye başlarsınız. Stresi kontrol altında tutmanın en iyi yolu nefesini yavaşlatmaya odaklanmak. Böyelece stres hormonlarını seviyesini düşürebilirsin. Yoga for Pain Relief kitabının yazarı Kelly McGonigal, kilo almaya neden olan ancak nefes ile düzenlenebilen başka bir faktöre dikkat çekiyor: Değişken kalp atışları yani anbe an iniş çıkışlar, strese nasıl tepki verdiğini belirlemede yardımcı olabilir. McGonigsl, "Çalışmalar değişkenlik değerleri yüksek olan insanların kendisini daha rahat kontrol ettiğini ancak düşük olanların kolay teslin olduğunu gösteriyor" diyor.

    Büzülmüş dudak nefesini deneyin

    Ağır ve deneyimli şekilde nefes almak kalp atışlarını artırır. O zaman da hareketlerinin daha fazla farkında olur, stresi azaltabilir ve aşırı yeme güdünüzü engelleyebilirsiniz. McGonigal önce dört saniye burundan nefes almanı sonra dudaklarını büzüştürüp(sanki bir pipetten üflüyormuş gibi )sekiz saniyede vermeni öneriyor. Başka bir yöntem de ujjayi adı verilen bir Hint nefes tekniği. Bunda da önce altı saniye burundan nefes alıp ardından yine altı saniyede sanki aynaya buğu yapmak istiyormuş gibi 'hahhh' sesi çıkarıp karnını içe çekerek nefesini veriyorsun. Bir sonraki nefeste aynı sesi ağzın kapalı olarak yapmaya çalışın. Çıkardığın ses kulağına bir deniz kabuğu dayadığında çıkan gibi olmalı. Uygularken eğer Darth Vader'inki gibi sesler gelmeye başlarsa büyük ihtimalle fazla güçlü yapıyorsun demektir.

    Alerji Saldırısı

    Eğer ilaçlar seni yorduysa alternatif çarler deneyebilirsin. Bahar geldiğinde burnunuz bakmaya mı başlıyor? Cevabın "evet" ise ozaman dünyadaki milyonlarca insandan biri gibi sende de alerjik nezle var demektir.Yalnız burada belirtilmesi gereken bir konu var; o da kullanılan reçeteli veya reçetesiz ialaçların insanın burnunu Gobi Çölü kadar kurutup beyninin bulanıklaşmasına ağır bir makine gibi çalışmasına neden olması. Yapılan araştırmalara göre alternatif tedaviler gayet etkili ve diğer ilaçlar gibi rahasız edici yan etkilere de sahip değil.
     
  2. patik

    patik Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    24 Aralık 2009
    Mesajlar:
    2.343
    Beğenileri:
    374
    Ödül Puanları:
    3.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Hemşire
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    524 ÇTL
    Burundan al, ağzından ver, en sağlıklı yöntem. Teşekkürler Selda. :)
     

Sayfayı Paylaş