1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Düşük karbonhidrat içerikli diyet

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 20 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Araştırmalara göre karbonhidrat hesaplayanlar, kalori sayanlardan daha hızlı zayıflıyor. Piyasada, pek çok düşük karbonhidrat içerikli diyet reçetesi vardır. Atkins’in Yeni Diyet Devrimi, Güney Sahil Diyeti gibi örnekler çoktur.
    Her birinin optimal ‘düşük karbonhidrat tüketimi’ ile ilgili kendine has bir yorumu vardır. Düşük yağ oranlı diyetlerin aksine FDA henüz düşük karbonhidrat içerikli diyetin tanımını vermemiştir. Önemli olan nokta, diyetin yüksek yağ oranı ve protein içeriğidir. Lakin düşük karbonhidrat içerikli diyetlerin odak noktası isminden de anlaşılacağı gibi karbonhidrattır (ne yağ ne de protein). Düşük karbonhidrat içerikli beslenme konusundaki yaklaşımlar, karbonhidrat içeren ve besin değeri fazla gıdalar (düşük Glisemik İndeks (Gİ) içeren sebzeler, meyveler ve tam tahıllı ürünler) tüketmeyi destekler. Böylece rafine edilmiş karbonhidrat içeren besinlerin (beyaz ekmek, pirinç, makarna, kurabiyeler ve cipsler) tüketimini ortadan kaldırırlar. Karbonhidrat içermeyen yiyeceklerin (et, kümes hayvanları, balık, tereyağı ve sıvı yağ gibi) tüketiminde herhangi bir kısıtlama uygulanmamışsa da, burada nicelikten çok nitelik ve denge vurgulanmaktadır.

    PROTEİN DOYURUYOR

    Bu konuda, birbirleriyle alakası bulunmayan altı çalışma yürütülmüştür. Obez yetişkinlerde ‘düşük karbonhidrat içerikli’ ve kalori açısından kontrol edilen bir diyet ile ‘düşük yağ oranlı’ bir diyetin kilo ve vücut kompozisyonuna etkileri 6 ila 12 aydan fazla bir süre içinde gözlenmiştir. Sonuç olarak, altı ay içinde, aldıkları karbohidratı hesaplamaları talimatı verilen bireyler, kalorileri saymaları talimatı verilen deneklerden daha az kalori almışlardır. Bunun sebebi bilinmiyor olsa da daha ‘yüksek protein ve düşük-Gİ diyetinin’ daha fazla doygunluğa yol açtığı söylenebilir.
     

Sayfayı Paylaş