1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

e-okul uygulamalarıyla ilgili sıkça sorulan sorular

Konusu 'Öğretmenler Odası' forumundadır ve biz tarafından 6 Kasım 2007 başlatılmıştır.

  1. biz

    biz Aktif

    Katılım:
    12 Şubat 2007
    Mesajlar:
    324
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    İÇİNDEKİLER
    E-OKUL MODÜLÜ SIK SORULAN SORULAR ................................................................... 3
    1. Bazı öğrencilerin bilgilerini girerken hata mesajı veriyor ve öğrenciyi
    kaydedemiyoruz. .................................................................................................................... 3
    2. İlköğretime kayıt yaşından büyük ve küçük öğrenciler sisteme eklenebilecek midir?.. 4
    3. Eklediğim bir öğrenciyi silemiyorum. Ne yapmam gerekli? ......................................... 4
    4. Nakil giden öğrenci bilgileri girilecek mi? .................................................................... 4
    5. Anasınıfında okuyan öğrenciler kaydedilecek mi? Bu öğrenciler için OKUL
    NUMARASI verilmemektedir. Sistem Okul Numarası olmadan girişe izin vermiyor. Ne
    yapmamız lazım?.................................................................................................................... 4
    6. E-Okul içerisinde başka hangi ekranlar olacak? ............................................................ 4
    7. İlköğretim okulları dışındaki okullar bilgi girişini nasıl ve ne zaman yapacak? ........... 5
    8. İLSİS Kullanıcı kodu ve şifremle giriş yapamıyorum? ................................................. 5
    9. Öğrenci bilgilerini sisteme kaydettikten sonra Nüfus Müdürlüğündeki bilgilerinde
    değişiklik olursa nasıl düzelteceğim?..................................................................................... 5
    10. Kaydettiğimiz öğrencilerin OKUL NUMARASINI değiştiremiyoruz? .................... 5
    11. Öğrenciyi kaydetmek istediğimde “Öğrenci şu an başka bir okulda kayıtlı” şeklinde
    bir uyarı mesajı alıyorum. Ne yapmam gerekli? .................................................................... 6
    12. Sınıf Listesi, Öğrenci Belgesi,..vb raporları nasıl alacağım? ..................................... 6
    13. Eklediğim bir şubeyi silemiyorum? ........................................................................... 6
    14. Okulumda görevlendirmeyle gelerek derse giren öğretmenler var. Bunları Şube
    Öğretmenleri listesinde göremiyorum?.................................................................................. 6
    15. E-Kayıt ya da MEBBİS Öğrenci Modülü içine daha önceden eklediğimiz öğrenci
    bilgilerini e-Okul’ a aktarmak mümkün değil mi?................................................................. 6
    16. Okulumuzda Özel Eğitim sınıfı ve bu sınıflarda okuyan öğrenciler var. Bunlar
    normal öğrenci gibi mi kaydedilecek? ................................................................................... 7
    17. 4/B kapsamında olan sözleşmeli öğretmenleri şube öğretmenleri listesinde
    görünüyor mu, bu öğretmenler ücretli öğretmen ekranından mı alınacak? ........................... 7
    18. E-Okul sistemine girişlerle ilgili takipler şu anda herhangi bir birim tarafından Milli
    Eğitim Müdürlüklerince kontrol edilemediğinden bir şey yapamıyoruz. Bu konuda İl ve
    İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine de acil ekranlar açılamaz mı? ........................................... 7
    19. İLSİS modülü içinde, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde tanımlı kullanıcılarla e-
    Okul a giremiyoruz................................................................................................................. 7
    20. e-Okul projesinin daha kullanışlı olması için okullarda kullanılan okul yönetim
    yazılımları ile aynı ekran içeriklerine sahip olması gerekmez mi? e-Okul sistemi sadece
    canlı istatistik toplamaya yönelik bir program mı?................................................................ 7
    21. Öğrenci eklendiğinde anne/baba bilgileri Nüfus Müdürlüğünden alınan vukuatlı
    nüfus cüzdanında doğru olarak görülmesine rağmen e-Okul sistemine gelmiyor. Ne
    yapmamız gerekli? ................................................................................................................. 8
    22. Bazı ilköğretim okullarımızda 2006-2007 II dönem nakil isteğinde bulunduğu halde
    nakli yapılmayan öğrenciler bulunmaktadır. Bu öğrencilerin nakil işlemleri 2006-2007 II
    dönem tarihine dönüldüğünde kaydet butonu aktif olmadığı için tamamlanamamaktadır. Bu
    konuda ne yapılabilir? ............................................................................................................ 8
    23. Yeni kapatma onayı verilen bir kurum, İLSİS’ Devlet Kurumları Modülünden
    kapatmak istendiğinde, okulda öğrenci olduğu ve kurumun kapatılamayacağı uyarısı
    gelmektedir. Okuldaki öğrencilerin nerede olduklarını bilinmiyor. Bu kurum nasıl
    kapatılabilir?.......................................................................................................................... 8
    24. İlköğretim ders dağıtım çizelgesine göre 4-5-6-7-8. sınıflarda zorunlu ders saati 28
    saat olup, okulumuzda bilgi teknolojileri sınıfı olduğundan 1 saat seçmeli ders olarak
    bilgisayar seçildiğinde geriye 1 saat kalıyor, bu dersi de sportif etkinlik seçtiğimizde eOkulda
    sportif etkinlik 2 saat görüldüğünden ders saati toplamı haftalık 31 saate
    çıktığından hata veriyor. Nasıl düzeltebilirim? ...................................................................... 9
    25. Yurtdışından nakil gelen ya da nakil giden öğrenciler var. e-Okul yurtdışındaki
    okullarda kullanılıyor mu? Kullanılmıyorsa ne yapmamız lazım? ........................................ 9
    26. İlköğretim Yönetmeliğinin ilgili maddesi gereği okuduğu okulda oluşturulan kurul
    kararı ile ve yapılan sınav neticesinde başarılı görüldüğü için bulunduğu sınıfı okumadan
    bir üst sınıfa atlatılan öğrenciler için okumadığı sınıf için geçmiş yıl not girişi
    yapılamamaktadır. .................................................................................................................. 9
    27. Ücretli öğretmenler birden fazla okulda derse girebilmektedir. Ancak e-Okul
    sistemi buna izin vermiyor. Ne yapılmalı?............................................................................. 9
    28. Sözleşmeli öğretmenlerin görevlendirmeleri İLSİS-Atama modülünden
    yapılamamaktadır. Bu durumda olan öğretmenlere bulundukları okul dışında ders açığını
    kapatmak için girdiklere derslere nasıl atayacağız?............................................................. 10
    29. Öğretmen iken aynı okulda müdür yardımcısı olarak görevlendirilen ve İLSİS’e
    görevlendirme kaydı işlenmiş olanlar, e-Okulda halen öğretmen olarak görülmektedir..... 10
    30. Emekli olan öğretmenler ücretli öğretmen olarak listeye eklenememektedir.......... 10
    31. Bir öğretmen farklı 2 okulda görevlendirilmiş. İLSİS atama modülünde aynı
    tarihlerde 2 kayıt kabul etmiyor. Bu durumda olan öğretmenler için görevlendirme bilgisi
    nasıl işlenecek?..................................................................................................................... 10
    32. Teknoloji tasarım dersine 2 farklı öğretmen girebilmektedir. e-Okulda bir derse 2
    öğretmen atayamıyorum?..................................................................................................... 10
    33. Ders açığını kapatmak için eğitim bölgesi içinden başka okullardan derse giren
    öğretmenlerimiz var. Bunlar okulun kadrolu öğretmeni olmadığı için Ücretli Öğretmen
    Ekle Bölümünden giriş yapmak istiyoruz. Bu durumda “İLSİS’te kayıtlı MEB personeli
    için kayıt işlemi yapamazsınız” mesajı alıyoruz. Bu durumda olan öğretmenlere ders nasıl
    atayabilirim?........................................................................................................................ 10
    34. Okulumuz bünyesinde bir adet özel eğitim sınıfı bulunmaktadır. E-Okula özel
    eğitim öğrencilerini bulundukları seviyelerine göre sınıflara kayıt ettik. Özel eğitim sınıfı
    ders programını oluştururken sınıfımızla ilgili derslerin programda bulunmadığını gördük.
    Ne yapmamız gerekli?.......................................................................................................... 11
    35. Eski Dönem Ders Ortalamaları ekranında eksik dersler var. Bu derslere ait
    ortalamalar nasıl girilecek? .................................................................................................. 11
    36. Bazı özel ilköğretim kurumlarının Talim Terbiye kurulunca onaylanan haftalık ders
    programı çizelgesinde resmi ilköğretim kurumlarına göre seçmeli derslerde sınıf ders
    bazında farklılıklar arz etmektedir. Özellikle Yabancı dil 10 saate kadar çıkmaktadır. Ne
    yapılması gerekir? ................................................................................................................ 11
    37. 04/06/2007 tarih ve 111 sayılı kararı ile İlköğretim okulları haftalık ders
    çizelgesinin 5.maddesinde belirtilen görsel sanatlar ve müzik dersleri birleştirilenler hangi
    dersi seçmelidir?................................................................................................................... 12
    38. Devam-Devamsızlık işlemlerinde, okula gelmeyip devamsızlıkları e-okula günlük
    olarak kaydedilen, daha sonra rapor getiren öğrenciler için ne yapılmalıdır? ..................... 12
    39. Nakil istediğimiz öğrenciler kayıtlarının bulunduğu okul müdürlüklerinden onay
    verilmediği zaman nakil işlemini tamamlayamıyoruz. İlgili okullarla telefon, faks ya da
    elektronik posta ile iletişim kurulsa dahi nakil onayı verilmesi gecikebiliyor. Bu durumda
    ne yapılmalıdır..................................................................................................................... 12
    40. Kurum İşlemleri/Devamsızlık İşlemleri/Öğrenci devamsızlık girişi ekranına bazı
    öğrenci bilgileri kırmızı şeritle işaretlenmiş olarak geliyor devamsızlık giremiyorum. Ne
    yapmalıyım?........................................................................................................................ 13
    41. Öğrenci Numarasına göre hızlı özürsüz devamsızlık girişi nasıl yapabilirim?........ 13
    42. Kapanmış olan köy okullarının öğrencileri e-Okul sisteminden nakil
    yoluyla nasıl alınacaktır?............................................................................................. 13
    43. Seçmeli dersler bölümünde Yabancı dil 2 saat gözükmekte fakat
    yönetmelik gereği 1 veya 2 saat seçilebilmektedir. 1 saat seçimi
    yapılamamaktadır. ........................................................................................................ 13
    44. Yanlışlıkla mezun edilen bir öğrenci için yapılan işlem nasıl iptal
    edilebilir?.......................................................................................................................... 13
    45. 1. sınıfa kesin kaydı yapılıp, uyum sorunu yaşadığından dolayı başka okulun
    anasınıfına ve kendi okulunun anasınıfına kaydı yapılan öğrenci işlemleri nasıl
    yapılacaktır? ....................................................................................................................... 13
    46. Sınıf tekrarı yapması gereken öğrenciler sehven bir üst sınıfa atlatılmış
    durumdadır. Bu durumdaki öğrencilerin olması gereken sınıfa dönüşümü nasıl
    yapılacaktır? ....................................................................................................................... 14
    47. İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 45. maddesi gereğince 1, 2, ve 3.
    sınıflar için Kasım ve Nisan aylarında verilmesi gereken Öğrenci Gelişim Raporu e-
    Okul’ da bulunmamaktadır. Bu rapor eklenecek midir? .............................................. 14
    E-OKUL MODÜLÜ SIK SORULAN SORULAR
    1. Bazı öğrencilerin bilgilerini girerken hata mesajı veriyor ve öğrenciyi
    kaydedemiyoruz.
    a- Eğer kaydı yapılacak öğrencinin OKUL NUMARASI daha önceden
    başka bir öğrenciye verildiyse, ekleme işlemi sırasında hata mesajı
    oluşmaktadır. Hatayla karşılaşıldığında okul numarası ile arama
    yaparak numaranın daha önceden bir öğrenci için kullanılıp
    kullanılmadığı kontrol edilmedir. Eğer kullanıldıysa numaranın
    değiştirilmesi gerekir. E-Okul sistemi içerisine kullanılmayan okul
    numaraların listesini alabileceğiniz "Kullanılmayan Okul Numaraları
    Listesi " raporu eklenmiştir. Rapora aşağıdaki ekranlarda bulunan
    Yazıcı simgesine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
    Kurum İşlemleri -- Notlar ve Duyurular --->Yazıcı simgesine tıklayarak
    Kurum İşlemleri -- Kayıt İşlemleri -- Kesin Kayıt --->Yazıcı simgesine
    tıklayarak
    Kurum İşlemleri -- Bilgi Giriş İşlemleri -- Öğrenci Ekle --->Yazıcı
    simgesine tıklayarak
    Kullanılabilecek durumda olan numaralar
    b- Öğrenciyle ilgili bilgiler MERNİS sisteminden alınmaktadır. Oradan
    gelen bilgilerde hata olduğu zaman ekleme işlemi yapılamamaktadır.
    Bu durumda olan öğrencilerin kimlik numaraları bildirildiğinde hatalı
    kayıt bulunarak düzeltilebilmektedir.
    2. İlköğretime kayıt yaşından büyük ve küçük öğrenciler sisteme
    eklenebilecek midir?
    Kayıtlı öğrencilerin mağdur olmaması için sistemde kayıt yaşları ile ilgili
    düzenleme ilgili genel müdürlüklerin talepleri doğrultusunda
    yapılmaktadır.
    3. Eklediğim bir öğrenciyi silemiyorum. Ne yapmam gerekli?
    Okulöncesi ve ilköğretim çağındaki bir öğrenci sisteme kaydedildikten
    sonra, mezun olana ya da öğrenim çağı dışına çıkana kadar sistemde
    kalacaktır. Öğrencinin sistem dışına çıkması ancak “Ayrılma
    İşlemlerinde” anlatılan nedenlerden herhangi biriyle olabilir. Öğrenci
    öğrenim çağı dışına çıkmadan başka bir okulda öğrenimine devam
    ediyorsa da nakil işlemi yapılmalıdır.
    4. Nakil giden öğrenci bilgileri girilecek mi?
    Halen okulunuzda aktif öğrenimine devam eden öğrenciler dışındakilerin
    kaydı yapılmayacaktır. Bu durumda olan öğrenciler nakil gittikleri
    okullardan girilecektir.
    5. Anasınıfında okuyan öğrenciler kaydedilecek mi? Bu öğrenciler için OKUL
    NUMARASI verilmemektedir. Sistem Okul Numarası olmadan girişe izin
    vermiyor. Ne yapmamız lazım?
    Anasınıfında okuyan öğrenci bilgileri e-Okul’ a kaydedilecektir.
    Anasınıfında okuyan öğrencilere OKUL NUMARASI verme zorunluluğu
    olmamasına rağmen kayıtlarının yapılabilmesi için okulda kullanılmayan
    ve diğer öğrenci numaralarıyla çalışmayacak bir aralıktan başlanarak
    geçici numara verilmelidir. Sistem her okuldaki öğrenci bilgisinin tek
    olmasına izin vermektedir. Bundan dolayı bu durumda olanlara tek bir
    numara verilemez. Her öğrenci için ayrı bir numara verilmelidir.
    e-Okul sisteminde anasınıfı öğrencilerine okul numarası vermeden
    kaydetme imkanı bulunmamaktadır. Öğrencilere numara vererek
    kaydettikten sonra eğer aynı okulda devam ediyorlarsa aynı numarayla
    devam etmeleri sağlanabilir. Sağlanamıyorsa da numara değişikliği
    yapılabilir. Öğrenci başka bir okulda 1. sınıfa devam edeceği zaman
    bilgileri sistemden çekildiğinde numarası otomatik olarak boşa çıkar.
    Herhangi bir nedenle bilgisi sistemden çekilemeyen öğrenciler için
    numaralar ancak ölüm ve öğrenim çağı dışına çıkma durumunda
    kullanılabilir. Bu durumda olan öğrencilere ulaşılabiliyorsa kayıt
    yaptırdıkları okula bilgilerinin çekilmesi sağlanmalıdır.
    6. E-Okul içerisinde başka hangi ekranlar olacak?
    E-Okul bir okul yönetim yazılımı şekline dönüşecektir. Öğrencinin
    okuldaki tüm işleri bu yazılımla yürütülecektir. Seviye Belirleme Sınavları
    (SBS) ve karneye kadar olan tüm işlemler e-Okul sisteminden
    yapılacaktır. Kasım ayında 1,2 ve 3. sınıflar için ara karne (Gelişim
    Raporu) sistemden verilecektir.
    7. İlköğretim okulları dışındaki okullar bilgi girişini nasıl ve ne zaman
    yapacak?
    Ortaöğretim okulları, özel okullar, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetine Bağlı
    Okullar ve yurtdışında Türk Okullarında okuyan öğrencilerin bilgilerinin
    girişi için Sınav İşlemleri bölümünde bulunan öğrenci işlemleri bölümü
    kullanıma açılmıştır. İlköğretim okulları dışındaki öğrencilerin
    tamamı değil sadece DPY-B ve OKS sınavına girecek olanlarla ilgili
    bilgiler bu bölümden girilecektir. İlköğretim okulları dışındaki
    okullarda okuyan öğrencilerin;
    Öğrenci T.C. Kimlik Numarası,Adı soyadı,Sınıfı,Baba adı,Ana
    adı,Cinsiyeti,Doğum yeri,Doğum tarihi,Telefonu,Elektronik posta adresi,
    Engel durumu,Alan\Bölüm\Dal bilgisi,2828 Sayılı SHÇEK Kanunu
    kapsamında olup olmadığı,Yabancı dili
    bilgileri girilecektir.
    8. İLSİS Kullanıcı kodu ve şifremle giriş yapamıyorum?
    E-Okul için gerekli olan kullanıcı kodu ve şifreler İl Milli Eğitim
    Müdürlüğü, MEBBİS yöneticilerince verilmektedir. Okul kullanıcılarının
    bir defalık MEBBİS’ te kullandıkları kullanıcı kodları ve şifreler e-Okul’ a
    aktarılmıştır. Bundan sonraki değişiklikler tamamen e-Okul üzerinden
    yapılacaktır. Her iki sistemin şifresi ayrı olarak tutulabilir. Değişiklikler
    birbirini etkilemez. Kullanıcı kodu ve şifresi olmayan okullar
    bulundukları illerdeki Bilgisayar ve Ağ Sistemleri Yöneticileriyle bağlantı
    kurmalıdır.
    9. Öğrenci bilgilerini sisteme kaydettikten sonra Nüfus Müdürlüğündeki
    bilgilerinde değişiklik olursa nasıl düzelteceğim?
    Nüfus Müdürlüklerinden alınan bilgiler programda kırmızı etiketlerle
    gösterilmiştir. Bu bilgilerin bulunduğu bölümlerde, araç çubuğu
    üzerindeki “Yenile” simgesine tıklanarak bilgiler güncellenebilir. İşlemle
    ilgili ayrıntılı bilgi Öğrenci İşlemleri/Öğrenci Dosya Bilgileri/Nüfus
    Bilgileri (IOG02003) ekranında bulunan MERNİSTE NÜFUS BİLGİLERİ DEĞİŞEN
    ÖĞRENCİLERİN ANNE, BABA, ÖĞRENCİ ve VELİ NÜFUS BİLGİLERİ GÜNCELLEME
    İŞLEM BASAMAKLARI için tıklayınız... bölümünden alınabilir.
    10. Kaydettiğimiz öğrencilerin OKUL NUMARASINI değiştiremiyoruz?
    Öğrenci numarası değiştirme işlemi: Okulda kayıtlı bulunan
    öğrencilerin okul numaralarında ya da sınıf ve şube bilgilerinde hata
    varsa bu bölümden değişiklik yapılabilir. Okul numarası her okulda tek
    bir öğrenciye verilebilir. Aynı okulda aynı okul numarasıyla 2 öğrenci
    kaydedilemez. Ancak öğrenci mezun olduktan sonra öğrencinin okul
    numarasının başına mezuniyet yılı eklendiğinden yeni kayıt olan
    öğrenciye bu numara verilebilir. Ayrılma işlemlerinde “Vefat etti” ve
    “Öğrenim Çağı Dışına Çıktı” nedenleriyle aktif öğrencilikten çıkarılanlar
    olursa bunların numaraları 1 defalık kullanılabilir. Öğrencinin okul
    numarasını sehven yanlış kaydettiyseniz ve doğru numarayı aynı
    zamanda başka bir öğrenci içinde kullandıysanız yapmanız gereken
    öncelikle değiştireceğiniz öğrenciye okulda bulunmayan bir numara
    vererek kayıt işlemini yapmak ve sonra hatalı numaraları düzeltmek
    olmalıdır.
    11. Öğrenciyi kaydetmek istediğimde “Öğrenci şu an başka bir okulda
    kayıtlı” şeklinde bir uyarı mesajı alıyorum. Ne yapmam gerekli?
    Başka bir okulda kayıtlı olan öğrenci sadece Nakil yoluyla öğrenimine
    devam ettiği okula alınabilir.
    12. Sınıf Listesi, Öğrenci Belgesi,..vb raporları nasıl alacağım?
    Her ekranda yazıcı simgesi bulunmaktadır. Bu simgeye tıklandığında o
    ekrandan alınabilecek raporlar görülmektedir. İhtiyaçlar doğrultusunda
    bu bölümlerde bulunan raporlar sürekli güncellenmekte ve yenileri
    eklenmektedir. Hangi raporu nereden alacağınız görmek için, sisteme
    girdikten sonra sol alt köşede Kişisel Bilgiler bölümünde “Rapor Listesi”
    bulunmaktadır. Bu listeyi inceleyerek almak istediğiniz raporlara erişim
    yolunu görebilirsiniz.
    13. Eklediğim bir şubeyi silemiyorum?
    Programda şube silme işlemi yoktur. Silmek istediğiniz şubeyi seçerek
    Kapalı göstermeniz gerekir. Kapalı şubeler listelerde görünmemektedir.
    14. Okulumda görevlendirmeyle gelerek derse giren öğretmenler var.
    Bunları Şube Öğretmenleri listesinde göremiyorum?
    Kadrosu başka okulda olduğu halde görevlendirmeyle gelerek derse giren
    öğretmenlerin görevlendirme bilgileri MEBBİS –Atama Modülü –Personel
    Görevlendirme bölümüne işlenmelidir. Bu bölüme öğretmenin
    görevlendirildiği okulla ilgili bilgiler işlendiğinde programda görülecektir.
    15. E-Kayıt ya da MEBBİS Öğrenci Modülü içine daha önceden eklediğimiz
    öğrenci bilgilerini e-Okul’ a aktarmak mümkün değil mi?
    MEBBİS içinde bulunan öğrenci bilgileri sadece devamsızlığı bulunan
    öğrencilerin takip edilmesi için hazırlanmıştı. Tüm öğrencilerle ilgili
    bilgiler bu bölümde yoktu. Girilen T.C. Kimlik numaralarında hatalı
    olanlar var. Öğrencilerin sınıf, şube ve okul numarası gibi temel bilgileri
    de bulunmamaktadır. Bu nedenle aktarılması mümkün değildir.
    16. Okulumuzda Özel Eğitim sınıfı ve bu sınıflarda okuyan öğrenciler var.
    Bunlar normal öğrenci gibi mi kaydedilecek?
    Kurum İşlemleri/Şube Ekle bölümünde bulunan Şube listesinde özel
    eğitim şubeleri de bulunmaktadır. Okulda bulunan özel eğitim şubeleri
    eklendiğinde öğrenciler bu şubelere aktarılabilir.
    17. 4/B kapsamında olan sözleşmeli öğretmenleri şube öğretmenleri
    listesinde görünüyor mu, bu öğretmenler ücretli öğretmen ekranından mı
    alınacak?
    Ataması Bakanlık tarafından yapılan MEBBİS’ e eklenmiş olan tüm
    personel bilgileri ilgili listelerde çıkmaktadır. Ataması Bakanlık
    tarafından yapılmayan ders açığını kapatmak için Milli Eğitim
    Müdürlükleri tarafından ek ders ücreti karşılığı çalıştırılan öğretmenlerin
    eklenmesi için bu bölüm kullanılacaktır.
    Kadrosu başka okulda olduğu halde görevlendirmeyle bu okulda derse
    giren öğretmen varsa ve görevlendirmesi MEBBİS – Atama bölümüne
    işlendiyse listelerde yine çıkmaktadır.
    18. E-Okul sistemine girişlerle ilgili takipler şu anda herhangi bir birim
    tarafından Milli Eğitim Müdürlüklerince kontrol edilemediğinden bir şey
    yapamıyoruz. Bu konuda İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine de acil
    ekranlar açılamaz mı?
    İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kullanıcıları için MEM İşlemleri bölümü
    açılmıştır. Eğer bu gruplara dahil bir kullanıcıysanız sisteme girdiğinizde
    MEM İşlemleri altında bulunan Haber ve Duyurular bölümündeki
    “Yazdır” simgesi altında istediğiniz raporu bulabilirsiniz. Sisteme yeni
    bölümler eklendikçe burada bulunan raporlara da yenileri ilave
    edilmektedir.
    19. İLSİS modülü içinde, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde tanımlı
    kullanıcılarla e-Okul a giremiyoruz.
    MEBBİS’ te tanımlı Milli Eğitim Müdürlüğü kullanıcılarından hangilerinin
    aktarılacağının bilenememesi nedeniyle e-Okul’ a aktarılmamıştır. Milli
    Eğitim Müdürlüğü, MEBBİS Yöneticilerince bu kullanıcılar ayrıca e-Okul’
    a tanımlanmalıdır. İLSİS’ için yeni bir kullanıcı oluşturulduğunda da,
    gerekiyorsa aynı kullanıcı e-Okul’ a tanımlanmalıdır.
    20. e-Okul projesinin daha kullanışlı olması için okullarda kullanılan okul
    yönetim yazılımları ile aynı ekran içeriklerine sahip olması gerekmez mi?
    e-Okul sistemi sadece canlı istatistik toplamaya yönelik bir program mı?
    Okulların ihtiyaçları ve gerekli ekranların tamamı planlanmıştır. Bilgi
    girişini müteakip diğer ekranlar da sırasıyla kullanıma açılacaktır. Artık
    okullar öğrenci ile ilgili hiçbir bilgiyi Milli Eğitim Müdürlüklerine ve
    Bakanlığa bildirmek zorunda kalmayacaktır. Sistem aday kayıttan
    mezuniyete kadar olan öğrenciyle ilgili işlemleri tüm okul türleri için
    yapacak bir yapıya dönüşecektir. e-Okul istatistik programı değil Okul
    Yönetim Sistemi ve Bakanlık Bilgi Sistemi’ dir.
    21. Öğrenci eklendiğinde anne/baba bilgileri Nüfus Müdürlüğünden alınan
    vukuatlı nüfus cüzdanında doğru olarak görülmesine rağmen e-Okul
    sistemine gelmiyor. Ne yapmamız gerekli?
    Öğrencinin nüfus müdürlüğündeki kayıtlarında aile bağları
    ilişkilendirilirken, öğrenciyle annesi, babası ya da her ikisi
    ilişkilendirilmezse MERNİS’ ten gelen bilgilerde, anne ya da babayı
    göremeyiz. Sorun öğrencinin bilgilerinin kayıtlı olduğu nüfus
    müdürlüğünden düzeltilmelidir. Düzeltme istenirken de “Bakanlık
    tarafından aile bağlarının eksik ilişkilendirildiğini bildirmektedir”
    denilmelidir. Düzeltme yapıldıktan 1 gün sonra MEB sisteminden
    kullanılabilir.
    22. Bazı ilköğretim okullarımızda 2006-2007 II dönem nakil isteğinde
    bulunduğu halde nakli yapılmayan öğrenciler bulunmaktadır. Bu
    öğrencilerin nakil işlemleri 2006-2007 II dönem tarihine dönüldüğünde
    kaydet butonu aktif olmadığı için tamamlanamamaktadır. Bu konuda ne
    yapılabilir?
    Önceki dönemden bilgiler aktarılırken, tamamlanmamış nakiller de yeni
    döneme aktarıldı. Eski dönemde sadece tamamlanan nakiller kaldı.
    Önceki dönemlerde, nakil gelen ve nakil giden öğrenciler sadece
    listeleneceği için Kaydet simgesi hiçbir zaman aktif olmayacaktır.
    23. Yeni kapatma onayı verilen bir kurum, İLSİS’ Devlet Kurumları
    Modülünden kapatmak istendiğinde, okulda öğrenci olduğu ve kurumun
    kapatılamayacağı uyarısı gelmektedir. Okuldaki öğrencilerin nerede
    olduklarını bilinmiyor. Bu kurum nasıl kapatılabilir?
    Kurum kapatma işlemi yaparken dönem içinde aktif öğrenci varsa
    kapatma işlemi yapılamaz. Öğrencilerin durumları bilinmiyorsa Ayrılma
    işlemleri bölümünden Öğrenci okula gelmiyor, öğrenim çağı dışına çıktı,
    Yurtdışına gitti gibi bir neden seçilerek aktif öğrencilikten çıkarılmalıdır.
    Eğer bu öğrenci herhangi bir okuldan nakil istenirse kurum kapalı dahi
    olsa sistem yeni okuluna gitmesi için otomatik onay verecektir.
    Anaokulu öğrencileri kurum kapatılırken kontrol edilmemektedir. Çünkü
    ilköğretim okuluna başladıklarında aday kayıt ekranından girişleri
    yapılabilir. Kısaca, son dönemde anasınıfı hariç diğer sınıflarda aktif
    öğrenci varken kurum kapatma yapılamaz.
    24. İlköğretim ders dağıtım çizelgesine göre 4-5-6-7-8. sınıflarda zorunlu
    ders saati 28 saat olup, okulumuzda bilgi teknolojileri sınıfı olduğundan 1
    saat seçmeli ders olarak bilgisayar seçildiğinde geriye 1 saat kalıyor, bu
    dersi de sportif etkinlik seçtiğimizde e-Okulda sportif etkinlik 2 saat
    görüldüğünden ders saati toplamı haftalık 31 saate çıktığından hata
    veriyor. Nasıl düzeltebilirim?
    Talim ve Terbiye Kurulunun 04/06/2007 tarih,111 sayılı kararında ve
    açıklamalarında belirtilen ders saatlerine göre e-Okul sistemi
    güncellenmiştir. 1 saat okutulan seçmeli dersler de listeye eklenmiştir.
    Seçmeli dersler listesini yeniden inceler ve yeni eklenenlere göre
    güncellerseniz sorun kalmayacaktır.
    25. Yurtdışından nakil gelen ya da nakil giden öğrenciler var. e-Okul
    yurtdışındaki okullarda kullanılıyor mu? Kullanılmıyorsa ne yapmamız
    lazım?
    e-Okul sistemi yurt dışında bulunan okul müdürlükleri tarafından da
    kullanılmaktadır. 2007 OKS ve DPY sınavında yurtdışından giren
    öğrencilerle ilgili bilgiler e-Okul sisteminden alınmıştır. Yurtdışında
    Bakanlığa bağlı olmayan okullarda vardır. Eğer öğrenci bu okullardan
    birine kayıt yaptırdıysa sistemden çekilemez. Öğrenci durumu yurt dışına
    çıktı olarak kaydedilmesi yeterli olur.
    Yurtdışında kayıtlı olduğu halde nakil onayı verilmemiş olanlar varsa
    sistem belirli aralıklarla bu durumda olan öğrencileri kontrol etmekte ve
    nakil onayını vermektedir.
    26. İlköğretim Yönetmeliğinin ilgili maddesi gereği okuduğu okulda
    oluşturulan kurul kararı ile ve yapılan sınav neticesinde başarılı görüldüğü
    için bulunduğu sınıfı okumadan bir üst sınıfa atlatılan öğrenciler için
    okumadığı sınıf için geçmiş yıl not girişi yapılamamaktadır.
    İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 20. maddesinde Denklik ile Kayıt
    ve 49. maddesinde Sınıf Yükseltme işlemlerinin nasıl yapılacağı
    anlatılmıştır. e-Okul sistemine bu bölümlerin eklenmesi ile ilgili
    çalışmalar yapılmaktadır. Bu durumda olan öğrencilerin geçmiş dönem
    notları olmadığı için nakil göndermede sorunlar yaşanmaması için en
    kısa sürede ekranlar kullanıma açılacaktır.
    27. Ücretli öğretmenler birden fazla okulda derse girebilmektedir. Ancak e-
    Okul sistemi buna izin vermiyor. Ne yapılmalı?
    Sistem, ücretli öğretmenlerin tek bir okulda tanımlanmasına izin
    vermekteydi. Ancak gelen uyarılar doğrultusunda gerekli düzenleme
    yapılarak sorun giderilmiştir. Artık, İLSİS’ te tanımlı olmayan, ek ders
    ücreti karşılığı derse giren öğretmenler için farklı okullardan giriş
    yapılabilmektedir.
    28. Sözleşmeli öğretmenlerin görevlendirmeleri İLSİS-Atama modülünden
    yapılamamaktadır. Bu durumda olan öğretmenlere bulundukları okul
    dışında ders açığını kapatmak için girdiklere derslere nasıl atayacağız?
    İLSİS Modülünde bu durumla ilgili güncelleme yapılmaktadır. Bittiğinde
    bilgi verilecektir. Çalışma tamamlandıktan sonra sözleşmeli öğretmenler,
    ders açığını kapatmak için görevlendirildikleri okul listelerinde
    görülebilecektir.
    29. Öğretmen iken aynı okulda müdür yardımcısı olarak görevlendirilen ve
    İLSİS’e görevlendirme kaydı işlenmiş olanlar, e-Okulda halen öğretmen
    olarak görülmektedir.
    Görevlendirme bilgilerinde güncelleme yapıldı. Bulunduğu okulda müdür,
    müdür yardımcısı gibi görevlere getirilenler artık listede yeni görevleriyle
    görülebiliyor.
    30. Emekli olan öğretmenler ücretli öğretmen olarak listeye
    eklenememektedir.
    İLSİS’ özlük modülünde durumu “Emekli oldu” olarak görülen personel,
    Ücretli Öğretmen bölümünden eklenebilir.
    31. Bir öğretmen farklı 2 okulda görevlendirilmiş. İLSİS atama modülünde
    aynı tarihlerde 2 kayıt kabul etmiyor. Bu durumda olan öğretmenler için
    görevlendirme bilgisi nasıl işlenecek?
    İLSİS Atama modülü içinde aynı tarihli görevlendirme bilgisi girilemez.
    Ancak görevlendirme tarihinin 1-2 ün öncesi ya da sonrası verilerek
    istenildiği kadar farklı okul için görevlendirme girişi yapılabilir.
    32. Teknoloji tasarım dersine 2 farklı öğretmen girebilmektedir. e-Okulda
    bir derse 2 öğretmen atayamıyorum?
    e-Okul sisteminde sadece Teknoloji-Tasarım dersi için bir derse 2
    öğretmen tanımlaması yapılabilir.
    33. Ders açığını kapatmak için eğitim bölgesi içinden başka okullardan
    derse giren öğretmenlerimiz var. Bunlar okulun kadrolu öğretmeni olmadığı
    için Ücretli Öğretmen Ekle Bölümünden giriş yapmak istiyoruz. Bu
    durumda “İLSİS’te kayıtlı MEB personeli için kayıt işlemi yapamazsınız”
    mesajı alıyoruz. Bu durumda olan öğretmenlere ders nasıl atayabilirim?
    Ücretli öğretmen ekleme bölümü İLSİS’ te bilgileri bulunmayan
    öğretmenler içindir. İLSİS’ kaydı yapılmış olan kadrolu, sözleşmeli ve
    Kadrosuz usta öğretici bilgileri Ücretli Öğretmen Ekle bölümünden
    girilmek istendiğinde bu uyarı mesajı alınır.
    Kadrosu okulunuzda olmayıp ders açığını kapatmak için eğitim bölgesi
    içinde başka okullardan gelen öğretmenlerin, İLSİS’ atama modülü
    içinden görevlendirme bilgilerinin girilmesi gerekir.
    34. Okulumuz bünyesinde bir adet özel eğitim sınıfı bulunmaktadır. E-Okula
    özel eğitim öğrencilerini bulundukları seviyelerine göre sınıflara kayıt
    ettik. Özel eğitim sınıfı ders programını oluştururken sınıfımızla ilgili
    derslerin programda bulunmadığını gördük. Ne yapmamız gerekli?
    Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı
    okul türleri, e-Okul sistemini sadece öğrenci bilgilerini girmek için
    kullanacaklardır. Bu türdeki okullar projenin ilerleyen safhalarında yeni
    bir bölüme dahil edilecektir.
     
  2. biz

    biz Aktif

    Katılım:
    12 Şubat 2007
    Mesajlar:
    324
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    DEVAMI
    35. Eski Dönem Ders Ortalamaları ekranında eksik dersler var. Bu derslere
    ait ortalamalar nasıl girilecek?
    TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN ve TEKNOLOJİ, SOSYAL BİLGİLER,
    YABANCI DİL, GÖRSEL SANATLAR, MÜZİK ve BEDEN EĞİTİMİ ders
    ortalamalarının girilebilmesi için hazırlanmıştır. Bu derslerin seçilmiş
    olmasının nedeni; 2008 Ortaöğretim Kurumları Sınavı başvuruları
    sırasında, bu derslerle ilgili yılsonu ortalamalarının kullanılacak
    olmasıdır. Mesela, Resmi Fen Liseleri başvurusu için;
    Öğrencinin; 6 ve 7’nci sınıflarda Türkçe, Matematik ve Fen Bilgisi
    derslerinden her birinin yılsonu notu en az “orta” ve bu derslerin yıl
    sonu notlarının ağırlıklı ortalamasının en az “4. 00” olması, koşulu
    program tarafından kontrol edilecektir.
    Bu nedenle Sınav başvuruları ve tercih işlemlerinde sorun yaşanmaması
    için 4,5,6 ve 7. sınıf YILSONU DERS ORTALAMALARI’ nın girilmesi
    gereklidir.
    Eski dönem not ortalamaları girilmeyen öğrenciler, nakil başvurusunda
    bulunduğunda nakil gönderme işlemi yapılamaz. İlköğretim Genel
    Müdürlüğü’ nün e-okul Uygulaması konulu 2007/74 nolu Genelgesinde
    “..ayrıca resmi yazı ile öğrenci nakil isteme, gönderme belgesi ile
    öğrenci gelişim dosyası istenmeyecektir” denilmektedir. Öğrenci
    dosyası gönderme ve alma için resmi yazışma yapılmayacağından
    dosyada bulunan notların girilmesi gereklidir. İlerleyen dönemlerde
    öğrencilerle ilgili tüm not bilgileri sistemde mevcut olacağından ayrıca not
    girişi yapmaya gerek kalmayacaktır.
    36. Bazı özel ilköğretim kurumlarının Talim Terbiye kurulunca onaylanan
    haftalık ders programı çizelgesinde resmi ilköğretim kurumlarına göre
    seçmeli derslerde sınıf ders bazında farklılıklar arz etmektedir. Özellikle
    Yabancı dil 10 saate kadar çıkmaktadır. Ne yapılması gerekir?
    Özel öğretime bağlı ilköğretim kurumlarında seçmeli derslerde haftalık
    ders programı oluşturulurken sınıflara göre ders saati kısıtlaması
    kaldırılmıştır. Bu sebeple özel okullar, haftalık ders programına istediği
    kadar seçmeli ders ekleyebilir.
    37. 04/06/2007 tarih ve 111 sayılı kararı ile İlköğretim okulları haftalık
    ders çizelgesinin 5.maddesinde belirtilen görsel sanatlar ve müzik dersleri
    birleştirilenler hangi dersi seçmelidir?
    Görsel sanatlar ile müzik derslerinin saatleri 4. sınıftan itibaren zümre
    öğretmenleri kararı ile birleştirilerek dönemler hâlinde ikişer saat olarak
    da okutulabilir. Bu durumda öğretim yılının bir döneminde iki saat görsel
    sanatlar dersi; diğer döneminde de iki saat müzik dersi okutulur. Bu gibi
    durumda olan okullar sistemden GÖRSEL-MÜZİK(Birleştirilmiş) dersini
    seçmelidir.
    38. Devam-Devamsızlık işlemlerinde, okula gelmeyip devamsızlıkları eokula
    günlük olarak kaydedilen, daha sonra rapor getiren öğrenciler için ne
    yapılmalıdır?
    Günlük olarak devamsızlığı e-okul’a işlenen ve sonradan rapor getiren
    öğrenciler için öğrenci işlemleri bölümünden özürlü devamsızlık ekranına
    girilir. Rapor başlangıç tarihi ve süresi girildikten sonra sistem rapor
    süresi boyunca yapılmış olan özürsüz devamsızları gün olarak ekrana
    uyarı şeklinde getirir. Özürsüz devamsızlıkların silinmesini onaylamanız
    durumunda, bu devamsızlıklar silinecek ve okula gelmediği günler
    raporlu olarak değişecektir.
    39. Nakil istediğimiz öğrenciler kayıtlarının bulunduğu okul
    müdürlüklerinden onay verilmediği zaman nakil işlemini
    tamamlayamıyoruz. İlgili okullarla telefon, faks ya da elektronik posta ile
    iletişim kurulsa dahi nakil onayı verilmesi gecikebiliyor. Bu durumda ne
    yapılmalıdır.
    İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 18/a maddesinde “Nakiller elektronik
    ortamda da yapılabilir.” denilmektedir. Ayrıca İlköğretim Genel
    Müdürlüğünün 2007/74 nolu genelgesiyle de nakillerin e-Okul sistemi
    üzerinden yapılması gerektiği bildirilmiştir.
    Yine İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 18/b maddesinde ”…Nakil
    belgesi ve dosyanın bu süre içinde gönderilmemesi hâlinde okul müdürlüğünce ikinci
    kez istenir. Gelmemesi hâlinde izlenmesi için durum, bağlı bulunduğu millî eğitim
    müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir….” denilmektedir.
    Bu yönetmelikler doğrultusunda, nakil işlemi e-Okul sisteminden
    başlatıldığı halde en geç 15 günlük (il dışı nakiller için) süre içinde nakli
    tamamlanmayan öğrenciler milli eğitim müdürlükleri tarafından takip
    edilmelidir. e-Okul sisteminde bu durumda olan öğrenciler, “MEM
    İşlemleri” altında “Nakil İşlemleri” / “Nakil İşlemi Tamamlanmayan”
    ekranından görülebilmektedir. Bu bölümde milli eğitim müdürlüğü nakil
    işlemini iptal etme yetkisine de sahiptir Nakil milli eğitim müdürlüğü
    tarafından iptal edildiğinde sürecin okul tarafından tekrar başlatılması
    gerekmektedir. Ayrıca dönemlik olarak nakil işlemlerini tamamlamayan
    öğrencilerin raporları bu ekranın rapor bölümünden alınabilmektedir.
    40. Kurum İşlemleri/Devamsızlık İşlemleri/Öğrenci devamsızlık girişi
    ekranına bazı öğrenci bilgileri kırmızı şeritle işaretlenmiş olarak geliyor
    devamsızlık giremiyorum. Ne yapmalıyım?
    Günlük Özürsüz Devamsızlık girişleri yapılırken bazı öğrenci bilgileri
    sistem tarafından kırmızı şeritle kapatılmaktadır. Günlük devamsızlık
    girişi yapılmak istenen tarihe daha önceden öğrenci işlemleri altında
    bulunan özürlü devamsızlık girişi ekranından devamsızlık girildiği için
    gelmektedir. Bu gibi durumda olan öğrencilerin özürlü devamsızlık
    bilgileri o tarih için silinir veya değiştirilirse günlük özürsüz devamsızlık
    ekranında ilgili öğrenci için kapalı ve kırmızı şerit olarak gelmeyecek
    devamsızlık girişi yapılabilecektir.
    41. Öğrenci Numarasına göre hızlı özürsüz devamsızlık girişi nasıl
    yapabilirim?
    Öğrenci işlemleri bölümündeki özürsüz devamsızlık ekranı açılarak sol
    üst köşede bulunan Hızlı Öğrenci Arama bölümündeki, Okul No alanına
    öğrenci numara yazılarak “Ara” simgesine tıklanarak öğrenciye ulaşılır ve
    devamsızlığı kaydedilir. Diğer öğrenciler için aynı işlem tekrarlanarak hızlı
    bir şekilde devamsızlık girişleri yapılabilir.
    42. Kapanmış olan köy okullarının öğrencileri e-Okul sisteminden nakil yoluyla
    nasıl alınacaktır?
    Kapalı olan bir okuldan öğrenci nakil yoluyla istendiğinde, sistem 10
    dakika içinde otomatik olarak nakil gitmesine onay vermektedir. Kapalı
    okul kullanıcısıyla sisteme girerek işlem yapmaya gerek yoktur.
    43. Seçmeli dersler bölümünde Yabancı dil 2 saat gözükmekte fakat yönetmelik
    gereği 1 veya 2 saat seçilebilmektedir. 1 saat seçimi yapılamamaktadır.
    Talim ve Terbiye Kurulunun 04/06/2007 tarih ve 111 sayılı kararı
    gereğince seçmeli yabancı dil dersi sadece 4,5,6,7 ve 8. sınıflarda haftalık
    2 saat okutabilmektedir.
    44. Yanlışlıkla mezun edilen bir öğrenci için yapılan işlem nasıl iptal edilebilir?
    Kurum İşlemleri bölümü altında bulunan Mezun Öğrenci İşlemleri
    bölümü yanlışlıkla mezun edilen öğrencilerin tekrar doğru sınıflarına
    alınması için hazırlanmıştır.
    45. 1. sınıfa kesin kaydı yapılıp, uyum sorunu yaşadığından dolayı başka okulun
    anasınıfına ve kendi okulunun anasınıfına kaydı yapılan öğrenci işlemleri nasıl
    yapılacaktır?
    1. Sınıftan anasınıfına gönderilecek olan öğrenci seçildikten sonra
    Öğrenci Bilgileri Girişinde bulunan sınıfı ve şubesi bölümünden anasınıfı
    seçilerek kaydedilir.
    46. Sınıf tekrarı yapması gereken öğrenciler sehven bir üst sınıfa atlatılmış
    durumdadır. Bu durumdaki öğrencilerin olması gereken sınıfa dönüşümü nasıl
    yapılacaktır?
    Sınıfı değiştirilecek olan öğrenci seçildikten sonra Öğrenci İşlemleri
    bölümünde bulunan Sınıf Şube Bilgileri bölümden doğru sınıf ve şubeye
    kaydedilir. Not bilgileri girişi başladıktan sonra bu bölümden sınıf şube
    değiştirme yetkisi alınacak ve sınıf değiştirme adında yeni bir bölüm
    açılacaktır.
    47. İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 45. maddesi gereğince 1, 2, ve 3. sınıflar için
    Kasım ve Nisan aylarında verilmesi gereken Öğrenci Gelişim Raporu e-Okul’ da
    bulunmamaktadır. Bu rapor eklenecek midir?
    Öğrenci Gelişim raporu yönetmelikte belirtildiği gibi e-Okul sisteminden
    Kasım ayı içinde verilecektir. Gelişim raporunun sorunsuz olarak
    verilebilmesi için sınıf listeleri, devamsızlık bilgileri ve Gelişim raporu
    bilgilerinin eksiksiz olarak girilmiş olması gerekir.
     

Sayfayı Paylaş