1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Egzersiz Çeşitleri

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 21 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Egzersizin amacı oksijen dağılımını ve metabolik süreçleri yoluna koymak, kuvveti, dayanıklılığı geliştirmek, vücut yağını azaltmak, kas kütlesini artırmak, kas-eklem hareketlerini iyileştirmektir. Bütün bu yararlar iyi bir sağlık için gereklidir ve herkes günlük yaşamına rutin bir egzersiz programı katmalıdır. Egzersiz için genç-yaşlı ayırımı yoktur.

    Egzersiz Çeşitlerini; 3’e ayırabiliriz. Bu çeşitleri açıklamadan önce “IMPACT” teriminden bahsetmek de yarar var. Impact’in kelime anlamı: Vuruş, çarpışma, etki, tesir anlamına gelir. Vücudun egzersiz anında yerden aldığı şiddet ve tepki olarak kullanabiliriz. Bu etki vücudun dolaşım ve hareket eklem sistemini etkiler. Bunlar göz önüne alarak bundan sonra Stüdyo dersleri bölümünde tüm dersleri incelerken ve yeni ders dizaynınızda buradan yola çıkabileceğiniz bir faktör olacak. Tabiî ki diğer faktörleri de yaş, cinsiyet, sağlık durumu, müzik efektiflik v.b . Tüm egzersizleri İmpact göz önüne alarak en basit şekilde;
    LOW Impact
    HI Impact
    NON Impact, olarak adlandırabiliriz.
    LOW İmpact: Yürüme adımları ile yapılan egzersizdir. Her zaman bir ayak yer ile temas halindedir. Sakatlanma riski hi-İmpact egzersize göre daha azdır. Egzersize yeni başlayanlara ileri yaştakilere önerilebilinir.
    HI Impact: Koşu adımları ile yapılan egzersizdir. Ayakların ikisi de bir an havadadır. Eklemlere gelen stres low impact göre daha fazladır. İleri derece egzersiz yapanlara genç katılımcılara önerilir.
    NON Impact: Longe, Squat adımları ve kuvvet çalışma dersleri olarak düşünebiliriz. Ayakların her ikisi de yerdedir. Eklemlere olan stres low impactten azdır. Tabiî ki katılımcıların eklemlerinde problem varsa bu göz önüne alınmalıdır.
    Stüdyo derslerinde İmpact göz önüne alınırsa. Stüdyo dersleri sadece low impact ve non impact olarak yapılabilinir. Ama genel olarak sadece Hi impact bir ders çok önerilmez. Çünkü vücuda sağlayacağı yarar vücuda verdiği zarardan çok daha azdır. Genel olarak yeni dersler yaratırken ve / veya yeni koreografiler oluştururken her 3 impact çeşidini de kullanabiliriz.
    Egzersizler de İmpact karşılaştırmasını tüm dersler için baz alabiliriz. Günümüzde moda olan Pilates, Yoga v.b gibi derslerin dışında tüm stüdyo dersleri ve yeni oluşacak olan bu tarz dersler bir “STANDART”a dayanır. İlerleyen konularda bunlara değineceğiz. Dünyada Aerobik ve dans konseptli dersler için yaratılmış temel adımlar vardır. Bu adımlar international bir dil olarak tüm master eğitmenlerin kullandığı ortak dildir.
    TEMEL AEROBIC ADIMLARI
    Low impact

    1.March (olduğumuz yerde yürüme)
    2.Step touch (sağa sola tek adım alma)
    3.Step heel (öne topuk vuruşu)
    4.Step kick (öne tekme)
    5.Toe touch (öne ayak parmak ucu)
    6.Toe jack (yanlara ayak parmak ucu)
    7.Heel jack (yanlara topuk)
    8.Knee lift (diz çekme)
    9.Leg curl (diz bükme)
    10.Leg reach (bacağı yana uzatmak)
    11.Lunge(hamle)
    12.Basic walk (öne yürüyüş)
    13.Grapevine (yanlara çapraz adım)
    14.Soft jog (hafif sıçrama)
    15.Heel lift (ayak parmak uçlarında yükselme )

    High impact
    1.Jogging (olduğumuz yerde koşma)
    2.Skip (sekme)
    3.Step heel
    4.Low-hı kick (alçak veya yüksek tekme)
    5.Toe touch
    6.Pendulum (sarkaç)
    7.Heel jack
    8.Knee lift
    9.Leg curl
    10.Leg reach
    11.Lunge
    12.Running (koşu)
    13.Grapevine
    14.Twist
    15.Jump (kapalı ayaklar ile çift bacak sıçramak )
    16.Jumping-jack (bacakları açıp kapayarak sıçramak.)
     
    cemree bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş