1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Egzersiz hareketleri

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 10 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Bölgesel zayıflama egzersizleri de dâhil olmak üzere, egzersiz başlığı altındaki tüm hareketler düzenli olarak yapıldığı takdirde yağ yakıcı özelliğe sahiptir. Egzersiz hareketlerini uygularken, vücut olarak en çok zorluk çekilen bölgede yağ yakım oranı fazladır. Örneğin göbek bölgesindeki yağlanmaları eriten mekik hareketi aynı zamanda bacak ve kol kaslarını da çalıştırıp, yağ yakılmasına sebep olur.

    Ancak yapılan egzersizler belirli bölgelerdeki yağlanmaları gidermesi için zorlama gerektirebilir. Eğer vücudunuzu ters bir hareketle fazla zorlarsanız da kendinize zarar vermiş olursunuz. Yağ yakılması için en az 15 dakika boyunca egzersize devam edilmelidir.

    Vücut ilk 5 dakikada ısınarak yağ kitlelerini harekete geçirir ve aradan geçen 10 dakikanın ardından esas yağ yakımı başlar.


    Egzersiz, bölgesel olarak değil de tüm vücut için yapılırsa koşmak veya tempolu yürüyüş idealdir. Kalp ve damar hastalığınız varsa ve ilk kez koşacaksanız sağlık açısından sorun yaşayabilirsiniz. Bu sebepten ilk olarak yürüyüş ve daha sonra tempolu yürüyüşle egzersizinize başlamalısınız. Günlük olarak düzenli şekilde yürüyüş yaparsanız da metabolizma hızlanacak, vücut ısınacak ve yağ yakımı özellikle basen bölgelerinde gerçekleşecektir.


    Düzenli olarak yürüyüş, koşu, egzersiz yapmak kalp ritmini de optimum seviyede tutar. Gündelik işleri yaparken örneğin; alışveriş için dışarı çıkmanız gerektiğinde araba yerine yürüyerek gitmeyi tercih etmelisiniz. Fakat bu yürüyüşün size fayda sağlamasını istiyorsanız vitrin camlarına bakınarak değil, tempolu bir şekilde yürümelisiniz. Günlük olarak yapılan ev işleri de tempolu yapıldığı takdirde bölgesel zayıflamaya yardımcı olacaktır

    Aşırı terden rahatsız olan kişiler aslında sorun olarak gördükleri vücut ihtiyacını kendileri için pozitif bir hale dönüştürebilirler. Vücut eğer ter atıyorsa iç ısısı fazla yani, yağ yakmaya hazır halde demektir. Çok ter atanlar için daha az egzersiz hareketi veya daha az zamanlı yürüyüş aynı oranda yağ yakmayı sağlayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş