1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Egzersizden önce neden esnemeli?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Papatya tarafından 4 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.261
    Beğenileri:
    5.772
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.924 ÇTL


    Egzersizden önce neden esnemeli?

    Siz de egzersiz için zar zor vakit bulup, esneme hareketlerini es geçenlerden misiniz? Oysa yaptığınız spordan en verimli sonucu almanız için ilk yapmanız gereken esnemek.

    İşte esneme hareketlerinin yaptığınız egzersize olan katkılarından birkaçı…

    Vücudun tembelliğini yok eder

    Egzersiz öncesi hareketsiz kalan vücutta tembellik oluşur ve vücut yaptığınız çalışmaya karşı direniş gösterir. Bu nedenle egzersizden maksimum sonuç almak için önce vücudu ısıtmanız gerekir.

    Kan dolaşımını arttırır

    Genellikle spora başlamadan önce ya uyuyor, ya da uzun süredir oturuyor olduğunuzu varsayarsak, kan dolaşımımızın da spor için uygun bir seviye de olmadığını söyleyebiliriz. Esneme hareketleri kan dolaşımını arttırarak, kardiyo egzersizleri için uygun bir zemin hazırlamayı sağlar.

    Esnekliği arttırır

    Egzersiz için esneklik seviyeniz maksimum düzeyde olmalı, özellikle yoga ve pilates gibi egzersizler için. Tabii bunun için en etkili çözüm de kasları esneme hareketleriyle ısıtmak.

    Adrenalini hızlandırır

    Fiziksel hareketler içerisinde olduğunuzda vücudun salgıladığı adrenalin hormonu vücut ısısını arttırır ve terlemenizi sağlar. Yükselen adrenalin zor egzersizleri yapmanızda size gereken gücü sağlar. Egzersize başlamadan önce adrenalin seviyenizi uygun noktaya taşıyacak olan da esneme hareketleridir.

    Sakatlanmaların önüne geçer

    Esneme hareketleri yapılmadan uygulanan egzersizlerde sırt, kas ve başka bir takım zedelenmeler meydana gelebilir. Bu tür sakatlanmaların önüne geçmek için vücudu ısıtmak gerekir.

    Psikolojik olarak hazırlar

    Yapacağınız egzersize odaklanmanızda ve gerekli motivasyonu sağlamanızda önemli bir ön hazırlık sağlar.

     

Sayfayı Paylaş