Egzersizden önce neden esnemeli?

Papatya

Taklitler Aslını Yaşatır.
V.I.P
Katılım
6 Ags 2012
Mesajlar
23,006
Beğeniler
6,571
Şehir
Seattle.
#1


Egzersizden önce neden esnemeli?

Siz de egzersiz için zar zor vakit bulup, esneme hareketlerini es geçenlerden misiniz? Oysa yaptığınız spordan en verimli sonucu almanız için ilk yapmanız gereken esnemek.

İşte esneme hareketlerinin yaptığınız egzersize olan katkılarından birkaçı…

Vücudun tembelliğini yok eder

Egzersiz öncesi hareketsiz kalan vücutta tembellik oluşur ve vücut yaptığınız çalışmaya karşı direniş gösterir. Bu nedenle egzersizden maksimum sonuç almak için önce vücudu ısıtmanız gerekir.

Kan dolaşımını arttırır

Genellikle spora başlamadan önce ya uyuyor, ya da uzun süredir oturuyor olduğunuzu varsayarsak, kan dolaşımımızın da spor için uygun bir seviye de olmadığını söyleyebiliriz. Esneme hareketleri kan dolaşımını arttırarak, kardiyo egzersizleri için uygun bir zemin hazırlamayı sağlar.

Esnekliği arttırır

Egzersiz için esneklik seviyeniz maksimum düzeyde olmalı, özellikle yoga ve pilates gibi egzersizler için. Tabii bunun için en etkili çözüm de kasları esneme hareketleriyle ısıtmak.

Adrenalini hızlandırır

Fiziksel hareketler içerisinde olduğunuzda vücudun salgıladığı adrenalin hormonu vücut ısısını arttırır ve terlemenizi sağlar. Yükselen adrenalin zor egzersizleri yapmanızda size gereken gücü sağlar. Egzersize başlamadan önce adrenalin seviyenizi uygun noktaya taşıyacak olan da esneme hareketleridir.

Sakatlanmaların önüne geçer

Esneme hareketleri yapılmadan uygulanan egzersizlerde sırt, kas ve başka bir takım zedelenmeler meydana gelebilir. Bu tür sakatlanmaların önüne geçmek için vücudu ısıtmak gerekir.

Psikolojik olarak hazırlar

Yapacağınız egzersize odaklanmanızda ve gerekli motivasyonu sağlamanızda önemli bir ön hazırlık sağlar.

 
Top Bottom