1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Emziren annelerimize beslenme önerileri

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 17 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    İçinizdeydi, sizden besleniyordu. Şimdi kucağınızda yine sizin sütünüzü içiyor. Hep söylüyoruz ya, göbek bağı kesilse de o aranızdaki bağ hiç kopmuyor...

    Peki, siz emzirirken nasıl besleneceksiniz? Nelere dikkat edecek ve neleri özellikle tüketmeniz gerekecek?

    Annede süt salgılanması için gerekli değişiklikler ise hamilelikte hazırlanmış olur. Doğum sonrasında bebeğinizle mutlu olmanız, onu görebiliyor olmanız, okşayabilmeniz, yanınızda hissedebilmeniz ve de sütünüzün bebeğiniz için en iyi besin olduğunu bilmeniz, sizi emzirmeye hazırlayan en önemli şeyler. Başarılı süt salınım süreci, bebeğin doğum sonrasında ilk kez anneyi emmesi ile birlikte başlar. Emmesiyle meme ucunda oluşturduğu uyarı, süt salgısını harekete geçirir. Emzirme sonucu prolaktin hormonu salgılanır. Annelerde bulunan oksitosin adı verilen hormon ise oluşan süt salgısının meme kanallarına akmasını, boşalmasını sağlar. Anne sütünün bebek için yeterliliği ise bebeğin günde ortalama 20-30 gram süt içmesiyle değerlendirilebilir.

    Anneye Yararları
    Bebeğin emmesi ile birlikte arka hipofizden salgılanan oksitosin rahmin kasılarak hamilelik öncesi şeklini almasını kolaylaştırır. Çocuklarını altı ay ve daha uzun süre besleyen annelerin doğum sonrası kilo kaybı, yağ dokusu kaybı ve deri altı kıvrım kalınlığındaki azalma çocuklarını mama ile besleyenlere göre daha belirgin. Emziren annelerde; menopoz dönemi öncesinde meme, över ve uterus kanseri gelişme riski ve kemik yoğunluğunda düşme (osteoporoz) olasılığı azalır.

    Bu yararlı etkiler, anne sütü ile beslenme süresi uzadıkça artar. İlk altı ay bebeğinizi tek başına sütünüzle beslerseniz, daha sonra ek besinlerle 1 yaşına kadar ve hatta daha uzun süre emzirmeyi sürdürebilirseniz (Hatta Unicef ve Dünya Sağlık Örgütü iki yıl boyunca anne sütü ile beslenme öneriyor) hem siz, hem de bebeğiniz için çok yararlı olacağına emin olabilirsiniz.

    Rakamlarla Emzirme
    1998 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması verilerine göre ülkemizde emzirme durumuna bakıldığında, annelerin % 95'i bebeklerini değişen sürelerde anne sütleri ile beslemişler. Türkiye'de ortalama emzirme süresi 12 ay olarak saptanmış, bölgeler karşılaştırıldığında en fazla ortalama ise 16 ay ile Doğu Anadolu Bölgemizin. Sonuç olarak ilk 6 ay sadece anne sütü bebeğin tüm gereksinimlerini karşılamak için yeterli. Ama tabii emziremeyen anneler, organik mamaları bebekleri için gönül rahatlığıyla kullanabilir.

    İpucu
    Emzirme döneminde annelere her zamanki menülerine ek olarak
    - Bir su bardağı yoğurt veya süt, bir yumurta,
    - 2 üçgen peynir kadar peynir,
    - 4 yemek kaşığı kurubaklagil eklemenizi öneririz.
    Ya da günlük diyetinize 15 gram protein (1 adet yumurta veya 1-2 bardak süt) ekleyin.

    Beslenme Önerilerimiz
    Hem kendi sağlığınızı korumak, hem de bebeğinizin standartlara uygun büyümesini ve gelişimini sağlayabilmek için;
    - Emzirme sırasında hızlı kilo vermeyi vadeden zayıflama diyetleri ve ilaç uygulamalarından kaçının.
    - Ağır bir egzersiz sonrasında kendi sütünün laktik asit içeriği artar ve sütünüzün tadı değişir. Spordan 90 dakika önce ya da sonra bebeğinizi emzirin.
    - Ek vitamin ve mineral kullanmanıza gerek yok. Örneğin, emzirme süresince günde 1000-1200 mg. kalsiyuma ihtiyaç var. Günlük kalsiyum alımı yetersiz olan emziren annelerde bu ihtiyaç vücuttaki kalsiyum depolarından karşılanır.
    - İyi dengelenmiş doğal bir diyet programını sağlayabilmek için her besin grubundan yeterli miktarda tüketin.
    - Her gün 3 ya da daha fazla porsiyon süt ve süt ürünlerinden almaya çalışın.
    - Vitamin A yönünden zengin yumurta, havuç, yeşil yapraklı sebzeler, kayısıyı sık sık yiyin.
    - Bol sıvı için, günde yaklaşık 3 litre kadar...
    - Kahve, çay, kola ve diğer kafeinli içecekleri fazla tüketmeyin. Kafein süte geçer, bu yüzden kafeinli içeceklerin alımından kaçının, özellikle kahvelerinizi 2 fincan ile sınırlayın.
    - Alkollü içecekleri mümkünse hiç tüketmeyin.
     

Sayfayı Paylaş