1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

En Çok Kilo Aldıran Besinler Nelerdir?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 13 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Kalori bakımından zengin olan her besinler kilo aldırır mı? Ne tür besinlerden uzak durmalıyız? Bu gibi sorularınıza cevap vermek adına, güzel bir yazı hazırladık.

    Kilo aldıran yiyeceklerin başında, şeker, şekerleme ve tatlılar yer alır. Günümüzde şeker yerine geçen, mısır şurubundan elde edilen tatlandırıcılar da dâhil olmak üzere, gıda sanayinde yaygın olarak kullanılan ve yedikçe yenme arzusu uyandıran ve de bağımlılık yapan bu yiyecekler kilo almayı sağlar.

    Özellikle tatlı krizine girdiğinizde yeme ihtiyacı hissettiğiniz bu besinler göründükleri kadar masum değiller. Hele ki bu tür abur cuburlara bağımlı iseniz, obeziteye kapı açmış olursunuz.

    Kilo aldıran yiyecekler sınıflamasında ikinci sırayı, tuz ve yağ oranı yüksek çıtır olarak satılan, kızartılmış hamur ve patates işi yiyecek alır. Bu tür atıştırmalık şeyler insanın yeme arzusunu arttırır.

    Ağzımızda gevrek cinsi, çıtır yiyecekler bağımlılık yapabilirler. Yağlı, unlu ve tuzlu hamur işi kıvamında, pastane, büfe ve paketli fabrikasyon ürünleri kilo almanıza neden olabilir.

    Kilo aldıran besinler sınıflandırılmasında üçüncü sırayı ise alkollü içecekler alır. Alkol vücut tarafından kullanılamayan ve vücuda hiçbir faydası olmayan bir şeydir. Alkol vücutta direkt yağ olarak toplanan bir maddedir. Alkol alan insanlar alkolün yanında bir şey yeme ihtiyacı da hissettikleri için daha yağlı (çerezler ve mezeler gibi) şeyleri alkolün yanında tüketirler. İçki masasında uzun oturan insanlarda bu sebepten ötürü sürekli bir şeyler yedikleri için karın ve bel çevrelerindeki kilolarına kilo katarlar.

    Sofralarımızın vazgeçilmez besin kaynağı ekmek, ana öğünlerde değil de, kahvaltıda sandviç gibi tüketilmelidir. Ekmekleri ana öğünlerde yemeğin yanında bir dilim veya iki dilim olarak yemek daha fazlasından kaçınmak gerekir. Hatta mümkünse ekmeksiz yemekler yememizin bizim için daha iyi olacaktır.
     

Sayfayı Paylaş