1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ergenlerde Soyut Düşünme

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve dderya tarafından 13 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.330
    Beğenileri:
    7.517
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    90 ÇTL
    Ergenlikteki, olasılıklar hakkında düşünme yetisinden sonraki ikinci belirgin yön, daha organize ve sistemli bir şekilde soyut düşünme özelliğini ortaya çıkmasıdır. Çocuklar görülebilir nesne ve ya olaylarla ilgilenip onlar hakkında düşünürken, ergenler duyu organlarıyla doğrudan algılanılamayan durum ve ya olaylara yönelmeye başlarlar.

    • Çocuklarla karşılaştırıldığında ergenler,
    • Kelimelerle ilgili oyunlarda daha başarılıdırlar.
    • Atasözleri ve deyimleri anlama ve algılamada daha başarıdırlar.
    • Mecaz anlamları ve imgeleri daha iyi kavrarlar.
    • Benzetme gidi edebi sanatları anlama ve oluşturmada daha başarıdırlar.
    Çocuklar ergenlere oranla, soyut kavramsal ilişkilerden çok, somut bilinen ilişkilerle ilgilenip odaklanırlar.

    Şu şekilde bir örnek verecek olursak:

    Ay ….. uyumak?

    A) yıldız

    B) yatak

    C) uyumak

    D) gece

    Yukarıdaki soruyu bir çocuğa sorduğumuzda yatak ya da gece cevabını verecektir. Bir ergene sorduğumuzda genel olarak uyumak cevabını verecektir. Bunun nedeniyse gece ve yatağın somut bir kavram olması. Çocukların somut kavramlarla ilgilenmesi ve kavraya bilmesidir. Ergenlikle soyut düşüncesinin gelişmesinden ötürü ergenler uyumak kelimesini çağrıştırdığını kavrayacaklardır.

    Ergenin soyut düşünebilmesi geniş bir akıl yürütmenin yanı sıra toplumsal ve ideolojik konularda mantıksal süreçler uygulayabilmesini kolaylaştırmaktadır.

    Ergenlerin arkadaş ve çevresi arasındaki ilişlileri, felsefe, politika, ahlak, din, demokrasi dürüstlük, hoşgörülük vb kavramlar soyut düşünmenin sonucunda geniş bir akıl yürütmenin bir sonucudur.
     

Sayfayı Paylaş