1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

...:::Erken Kalkmanın Yararları:::...

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 20 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Uzmanlar erken kalkmanın genlerden mi, yoksa hayat tarzından mı kaynaklandığı konusunda farklı görüşteler. Ama faydaları konusunda hemfikirler...

    Loughborough Üniversitesi Uyku Araştırma Merkezi’nden Profesör Jim Horne, ‘Küçük çocuklar, kadınlar ve yaşlılar erken kalkmaya meyillidir. Gençler ise uykuya daha düşkündür. Kadınların neden erkeklerden daha erken kalktığını bilmiyoruz’ diyor. Bazı uzmanlar ise aile üyelerinin uyku düzeninde benzerlikler olmasının genlerden kaynaklandığını ifade ediyor.

    ERKEN KALKMANIN YARARLARI

    Erken kalkanların uyku problemleri daha azdır. Erken kalkanların üçte ikisi uykularını aldıklarını ve nadiren yorgunluk hissettiklerini söylüyor.

    Araştırmacılar erken kalkmanın depresyonu yenmeye yardımcı olduğunu söylüyor.
    Vücut hormonlarını düzenlediği gibi kilonun korunmasında da etkilidir.
    Erken saatteki güneş ışığı mevsimsel duygulanım bozukluğuna karşı iyi gelir.
    Stresi hafifletir. Kişinin sabahları beş dakika sessizlikte kendisiyle baş başa kalması günü sakin geçirmesinde de etkilidir.

    Vücut saatinizi ayarlamanın yolları

    1. Perdeler açık uyuyun, bu sayede güneş ışığı erken kalkmanıza yardımcı olur.

    2. Günün erken saatlerinde vücudunuzun güneş ışığına maruz kalmasına çalışın.

    3. Akşamüstü beşten sonra güneş ışığının gözlerinizi kamaştırmasına izin vermeyin, zira bu sizi güneş gözlüğü takmaya teşvik eder.

    4. Kalktıktan kısa bir süre sonra egzersiz yapın.

    5. Her gün aynı saatte kalkın.
     

Sayfayı Paylaş