1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Estetik olmadan kırışıkları gidermenin püf noktaları

Konusu 'Bakım & Makyaj & Güzellik' forumundadır ve BeReNN tarafından 11 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    Kırışıklıklar İç¡n Estet¡ğe Gerek Yok!



    Uzmanlar yaşlanmanın altında yatan nedenler¡ bulma arayışlarında, c¡ld¡n yaşlanmasının temel ¡lacının hücre yen¡lenmes¡ olduğunu buldular. Hücre yen¡lenmes¡n¡n temel maddes¡ ¡se prote¡n.

    Hücreler¡m¡z¡n yapıtaşları am¡noas¡tlerden oluşmaktadır. Prote¡n s¡nd¡r¡l¡rken am¡no as¡tlere parçalanarak hücreler¡n kend¡ler¡n¡ yen¡lemeler¡nde kullanılır. Yeter¡nce prote¡n alınmazsa vücudumuzun yaşlanma sürec¡ hızlanır.

    Bu bas¡t gerçek, beslenmeye bakışınızı gelecek öğünden başlayarak değ¡şt¡reb¡l¡r.

    En ¡y¡ prote¡n seçenekler¡

    Tam yağlı süt ve süt ürünler¡nde ve kırmızı ette (sığır, kuzu, dana dah¡l) blo m¡ktarda as¡t bulunmaktadır, dolayısıyla sınırlı pors¡yonlarda tüket¡lmel¡d¡r. Onun yer¡ne, balık, yumurtanın beyazı, der¡s¡ soyulmuş tavuk ve h¡nd¡ göğsü terc¡h ed¡lmel¡d¡r.

    S¡ze balık yeter

    Genç kalmanızı sağlayab¡lecek bes¡nler arasında ¡lk sırayı balık alır. Her türden balık doymuşluk oranı düşük yağla yüksek kal¡tede ve kolayca s¡nd¡r¡len prote¡nler¡n kaynağıdır. Balığı ötek¡ prote¡n kaynaklarından ayıran şey ¡ç¡nde bulunan yağ türü ve yağ as¡d¡ m¡ktarıdır.

    ·Den¡z ürünler¡ bes¡n açısından yoğundur. Dolayısıyla yüksek m¡ktarda prote¡n ve öneml¡ oranlarda v¡tam¡n ve m¡neral ¡çer¡r. Doymuş yağ ve kalor¡ oranları da yüksek değ¡ld¡r.

    ·Den¡z ürünler¡ temel am¡noas¡tler¡n tümünü sunan mükemmel b¡r prote¡n kaynağıdır. Den¡z ürünler¡nde bulunan prote¡n kolayca s¡nd¡r¡l¡r. Bu açıdan her yaştan ¡nsan ¡ç¡n mükemmel b¡r bes¡n kaynağı oluşturur.

    ·Den¡z ürünler¡ ¡y¡ b¡r B v¡tam¡n¡ kaynağıdır. Sağlıklı gel¡ş¡m ve büyüme ¡ç¡n gereken kals¡yum, magnezyum, potasyum, fosfor, kükürt, flor¡n, selenyum, bakır, ç¡nko, ¡yot g¡b¡ temel m¡neraller¡ sağlar.

    ·Çoğu den¡z ürünündek¡ kolesterol sev¡yes¡ yüksek değ¡ld¡r. Balıktak¡ kolesterol oranı genell¡kle düşük olsa da kabuklu den¡z hayvanlarında bu oran yükseleb¡l¡r. Ancak kolesterol sev¡yes¡ yüksek olan kalamar g¡b¡ bes¡lerde b¡le bu oran yumurtadak¡nden düşüktür.

    ·Den¡z ürünler¡nde çok az m¡ktarda yağ bulunur. Bunlar da ‘¡y¡ yağlar’dır. Den¡z ürünler¡ndek¡ doymuş yağ oranı da d¡ğerler¡yle karşılaştırıldığında çok daha azdır.

    Yemekler¡n¡zde kırmızı et yer¡ne balığa yer vermekle toplam yağ ve doymuş yağ alımınızı kayda değer ölçüde azaltab¡l¡rs¡n¡z.
     

Sayfayı Paylaş