1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Etkili Bir Dinleyici Olmak Neden Önemlidir?

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 7 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Etkili Bir Dinleyici Olmak Neden Önemlidir?

    İş yaşamında ve sosyal yaşamda etkili iletişim kurmak büyük önem taşır. İletişim, konuşmacı ve dinleyici olmak üzere iki taraftan oluşur. İyi bir dinleyici olmak, hem iş yaşamında hem de sosyal yaşamda büyük yarar sağlar.

    Etkili dinleme prensipleri

    1. Etkili bir dinlemede göz kontağı ve bedenin duruşu büyük önem taşır. Konuşan kişi ile göz kontağı kurmanız, etkili dinlemenin birincil kuralıdır.

    Bedeninizin kişiye dönük, uygun durumda da konuşan kişiye doğru hafif eğimli durması; karşıdaki kişiye iyi bir şekilde dinlediğiniz mesajını verir.

    Konuşmanın içinde, uygun olan yerlerde, onaylama mesajını içeren kafa sallama davranışıyla da karşınızdaki kişiyi etkin bir şekilde dinlediğinizi gösterebilirsiniz.

    2. Karşınızdaki kişinin sözü bitene kadar bekleyin. Hiç bir durumda karşınızdakinin cümlesini siz tamamlamayın.

    3. Karşınızdakinin ne diyeceğini anladığınızı varsaymayın. Konuyu tam olarak anladığınızdan emin olmak için konuşmacının konuşmasını bitirmesini bekleyin.

    4. Konuşmada katılmadığınız yerler olabilir. Bunu ifade edişiniz eleştirel bir şekilde olmasın. İyi bir dinleyici eleştirmeden dinler. Aksi takdirde konuşmacı kişi, eleştirileceği kaygısı ile kendisini istediği gibi ifade edemez.

    5. Konuşulan konuda kafanızda belirsizlik kalmaması için, konuşmanın sonunda anlaşılmayan yerleri mutlaka sorun.

    6. Dikkatinizi dağıtacak nesneleri konuşma öncesinde ortadan kaldırın. Telefonlar, mini bilgisayarlar vs. gibi. Karşınızdaki kişi konuşurken göz kontağının kopması, konuşmacıda olumsuz bir algı yaratır.
     

Sayfayı Paylaş