1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Etkili Bir Telefon Konuşması Nasıl Olmalıdır?

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve dderya tarafından 8 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.295
    Beğenileri:
    7.479
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    204 ÇTL
    Kimi günler telefonunuz susmak bilmeden defalarca çalar ve sizi çıldırtabilir. Ancak sonradan başınızın ağrımasını istemiyorsanız kendinizi frenleyip konuşmalarınızın dozunu çok iyi ayarlamalısınız.
    Yanlış birşey söylemeniz ya da ses tonunuzun yükselmesi, sonradan patronunuzla başınızı derde sokabilir. Bunun için yapmanız ve yapmamanız gerekenleri çok iyi bilmeniz gerekiyor;
    Neler yapmalısınız?

    *Telefonda konuştuğunuz kişiye ilgi gösterin.
    *Konuşmak kadar dinlemekte önemlidir. Bu yüzden konuştuğunuz kişinin söylediklerini anlamak için çaba sarfedin.
    * Diğer kişinin bakış açısını (doğru bulmasanız bile) anlamaya çalışın.
    * Farklı görüşlere saygı gösterin, ama sizin o fikirde olmadığınızı da belirtin. Bunu yaparken üslubunuzu iyi ayarlayın.
    * Diğer kişiye sizin fikirlerinizi sorma fırsatı verin.
    * Diğer kişiyle aranızda bir sorun çıkarsa, bu sorunun ne olduğunu tanımlamaya çalışın.
    * Sorunun kendisi ile nedenleri arasındaki ilişkiyi diğer kişinin de anlamasına yardımcı olun.
    * Diğer kişiyi kendi sorunlarını çözmeye teşvik edin.
    * Suskunluk en iyi yanıt olduğunda susup dinleyin. Ne yapmamalısınız?
    * Aynı fikirde olmasanız da, tartışmaya girmeyin.
    * İyi bir sebep olmadıkça, diğer kişinin sözünü kesmeyin.
    * Çabuk yargılar vermeyin.
    * Konuşmaya önyargılı bir şekilde başlamayın.
    * Diğer kişi hazır olmadıkça öğüt ya da davranışsal geribesleme vermeyin.
    * Tavrının sizi nasıl etkilediğini anlatmayın.
    * Öfkeye öfkeyle yanıt vermeyin; bu, olumsuz duyguları körüklemekten başka bir işe yaramaz.
     

Sayfayı Paylaş