1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Eyvah Kaygı!!!

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve nestling_ tarafından 20 Mart 2015 başlatılmıştır.

  1. nestling_
    Haylaz

    nestling_ NESTY-nest Özel üye

    Katılım:
    22 Aralık 2014
    Mesajlar:
    384
    Beğenileri:
    678
    Ödül Puanları:
    2.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Banka:
    3 ÇTL
    [​IMG]Kaygı , insanın her an bir şey olacakmış ya da yakınlarına bir şeyler olacakmış hissi olan bir bunaltı durumudur.Bana göre kaygı çok erken yaşlardan da başlayabilir. Örneğin eve geç gelen aile fertlerinin sürekli merak edilmesi , acaba başına bir şey mi geldi diye düşünülmesi, kafamızda türlü türlü senaryolar kurulması kaygıya örnek olarak

    Aslında her insan kaygılanabilir. Önemli olan burada dikkat edilmesi gereken husus kaygının yoğunluğu ve derecesidir. Kaygı kişinin günlük hayatı olumsuz etkileyip hayatını kalitesiz bir şekilde yaşamasına neden oluyorsa hastalık adını alır.

    Kaygılı olan kişilerde aşırı bir bunalma, midede şişkinlik, kusma duygusu, gerilim tipi baş ağrıları görülür.


    Kaygımızı biraz da olsa azaltmak için stresli ortamlardan uzak durmalıyız. Kahve ve çay alımını azaltmamız gerekir. Sigara ve alkol alımının işe yaramadığını bunun sadece o anlık bir kurtulma olduğunu bilmeliyiz. Kişinin kendini rahatlatmak için yaptığı aktiviteler yakınları tarafından desteklenmelidir. Kaygı duyduğumuz zaman duygu ve düşüncelerimiz bir yere not almalıyız ki bunun nedenlerini bulalım ve çözüme rahatlıkla gidelim. Kendimizi bir iş için şartlandırmamız gerekir. Sürekli düşünmek bizi daha da fazla kaygılandıracaktır. Doğru nefes egzersizleri yapmak, dinlendirici müzikler dinlemek, kitap okumak, yürüyüş yapmak, sakin ortamlarda bulunmak da kaygımızı azaltır.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 15 Mayıs 2016

Sayfayı Paylaş