1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Facebook Denek Olarak Kullandıklarından Özür Diledi

Konusu 'Facebook' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 1 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.433
    Beğenileri:
    7.362
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.873 ÇTL
    689 bin kullanıcısı üzerinde psikolojik deney gerçekleştirerek içerik akışlarını kullanıcılardan habersiz bir şekilde değiştiren Facebook, deneyin ortaya çıkması üzerine özür diledi.

    Facebook'un veri mühendisleri tarafından gerçekleştirilen deneyde, sosyal ağda dolaşan olumlu ve olumsuz etkilerin anlaşılmaya çalışıldığı ifade edildi. Deneydeki nihai amacın ise 'duygusal etkileşimlerin yayılması için gerekli olmayan insan etkileşimleri ve sözlü olmayan ifadelerin tespiti' olarak belirtildi.

    Deneyde, sosyal ağı İngilizce olarak kullanan 689 bin kullanıcı tespit edildi. Kullanıcıların bir kısmının içerik akışından olumsuz, diğerlerinden de olumlu paylaşımlar çıkarıldı.

    Analizlerde, değiştirilen duygusal içeriklerle bağlantılı değerlere sahip diğer içeriklerin göz ardı edilme olasılığı, yüzde 10 ile 90 arasında değişim gösterdi. Facebook, değiştirilen içeriklerin kullanıcıların arkadaşlarının listesinde bulunabildiğini, ayrıca mesajlaşmalara müdahale edilmediğini belirtti.

    ‘Sosyal medyada duyguların nasıl yayıldığını’ tespit etmeyi amaçlayan deneyde, kullanıcıların ekranında beliren reklamların sayısı ve fotoğrafların büyüklükleri de onlardan habersiz değiştirildi.

    Büyük tepkiye neden oldu

    Adam Kramer'in başını çektiği ekibin başında olduğu araştırmada, kullanıcıların paylaşımlarına yansıyan psikoloji de gözlemlendi. Sonuçlar, kullanıcıların ne kadar az olumsuz paylaşıma maruz kalırsa, olumlu paylaşımlarının da o kadar arttığını gösterdi.

    Facebook, söz konusu deneyin 'Kullanım Şartları' altında belirtildiğini ve her üyenin bilgilerinin veri analizi, test, araştırma ve hizmet geliştirilmesi gibi amaçlar için kullanılmasını kabul ettiğini not düştü.

    Ancak deneyin ortaya çıkarılmasının ardından Facebook’a karşı büyük bir tepki oluştu. The Verge sitesi, söz konusu şartların içerik akışı sayfasında değişiklik yapmayı içermediğine dikkat çekerken, kullanıcıların paylaşımları üzerinde farklı analizler yapılabiliyor olabileceğini belirtti.

    Kramer, 29 Haziran Pazar günü öğleden sonra Facebook blog sayfasından yaptığı açıklamada, “İnsanların neden endişeleri olduğunu anlıyorum. Ben ve raporu hazırlayan diğer yazarlar araştırmada anlatılanlar ve neden olduğu gerginlik nedeniyle özür diliyoruz” ifadesini kullandı.

    Araştırma şirketi Gartner’ın analisti Brian Blau, ‘Facebook’un psikolojik deneyle sınırı aştığını’ ifade ederek, “Facebook yasadışı bir şey yapmadı ancak bunu kullanıcılara doğru olacak şekilde de yapmadı” dedi.

    New York Times, Facebook’un geri adım atmasına neden olan ‘veri manipülasyonunun’ Google ve Yahoo gibi şirketler tarafından da yapıldığını belirtti. Her iki şirket de kullanıcıların arama sonuçlarıyla etkileşimi ‘kullanıcı tecrübesini artırmak için’ analiz ettiklerini belirtmişti.
     
    ZeyNoO ve _nehir_ bunu beğendi.
  2. _nehir_
    Avare

    _nehir_ Schrödinger'in Kedisi ♕ Özel üye

    Katılım:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    3.777
    Beğenileri:
    4.243
    Ödül Puanları:
    8.980
    Banka:
    827 ÇTL
    Mesajlara dokunmamışlar, savunmaları ilginç :) Böyle deneyler hep yapılıyor aslında bu masum sayılır, internet üzerinde ya da tvde medya sürekli bilinçaltımıza bir şeyler işler ya da nasıl daha güzel işleyebileceğiyle ilgili deneyler yapar..
     
  3. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.433
    Beğenileri:
    7.362
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.873 ÇTL
    Gerçekten bana da masum geldi. Haberlere konu olunca ekledim ama zaten facebook kişisel bilgilerin reklam amaçlı satılabileeği hakkını saklı tuttuğunu da açıklamıştı. Gözümüzden kaçıyor ama üyelik sözleşmesinde kişisel eğilimlerin veya epostaların ticari amaçla satılmasına izin verdiğimize dair bir seçenek var ki facebook bunu yapmanın hakkı olduğunu açıklayalı epeyce oldu.
     
  4. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Telefon bilgilerimizi verdiğimiz yerler, başka yerlere veriyor bilgilerimizide, mailimizi dağıtmalarıda normal aslında :)
    Hiçbirşeye şaşırmam ben artık şu hayatta :)
     

Sayfayı Paylaş