1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Flash'ta Çizim Yapmak

Konusu 'Adobe Photoshop Dersleri' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 5 Mart 2014 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    Nesne ve Birleştirme Çizimini Anlamak

    Şekiller Nesne Çizimi yada Birleştirme Çizimi kullanılarak oluşturulurlar.

    Nesne Çizimde şekiller birbirlerini kesmezler ve etkilenmezler. Böylece altta kalan şekil ile üstte kalan şekil birbirlerinden etkilenmezler.

    [​IMG]

    1 Araç Panelinde bulunan Nesne Çizimi simgesine tıklanır veya klavyeden J harfine basılır.
    2 Sahneye 2 şekil çizilir.

    Şekilleri üst üste getirdikten sonra yerleri değiştirilir. Şekillerin yerleri değiştiğinde iki şeklin de birbirinden etkilenmediği görülür.

    [​IMG]

    Birleştirme çizimi ile aynı katmanda çizilen şekiller üst üste geldiklerinde birbirlerini kesip yeni bir şekil oluştururlar.

    Araç Panelinde bulunan Nesne Çizimi simgesi seçilmezse birleştirme çizimi olur. Birleştirme çizimi yapmadan önce bu simge kontrol edilir ve çizime başlanır.

    1 Sahneye 2 şekil çizilir.
    2 Şekilleri üstüste getirdikten sonra yerleri değiştirilir. Şekillerin yerleri değiştiğinde biri diğerinin şeklini alacaktır.

    Şekilleri Seçmek ve Değiştirmek

    Sahneye çizilen çizimlerin şeklini değiştirmek için önce seçmek gerekir. Çizimleri seçmek için Seçim Aracı, değiştirmek için ise genellikle Alt Seçim Aracı kullanılır.

    Alt Seçim Aracını kullanmak için:

    1 Araçlar Panelinden Alt Seçim Aracı seçilir ya da klavyeden A harfine basılır.
    2 Sahnede bulunan şekil bu araçla seçilir.
    3 Seçilen şeklin çevresine çapa noktaları eklenir ve bu çapa noktaları fare ile basıp çekilerek şekil değiştirilir.
    [​IMG]

    Çizimleri seçmek için Seçim Aracı kullanılabilir. Seçim aracı ile çizimleri seçme işlemi çizimlerin hangi türde çizildiğine göre farklılık gösterir. Nesne çizimi ile oluşturulan cisimler tek tık, birleştirme modu ile çizilen cizimler aynı anda hem dolgu hem de çerçevesinin seçilmesi için iki tık ile seçilirler.

    Dikdörtgen ve Dikdörtgen Temel Öğe Araçlarını Kullanmak

    Dikdörtgen Aracı ile kare ve dörtgenler çizebilirsiniz. Düzgün kare çizmek için klavyeden SHIFT tuşuna basılı tutularak fare ile çizilir.

    Dikdörtgen Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Dikdörtgen Aracı seçilir ya da klavyeden R harfine basılır. Klavyeden R harfine basılınca Dikdörtgen Temel Öğe Aracı gelirse tekrar R harfine basılır.
    2 Sahnede basıp sürüklenerek dörtgen çizilir.

    Dikdörtgen Temel Öğe Aracı kullanılarak dikdörtgen şekli çizdikten sonra kenarlarını istenilen oranda değiştirebilirsiniz.

    Dikdörtgen Temel Öğe Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Dikdörtgen Temel Öğe Aracı seçilir ya da klavyeden R harfine basılır. Klavyeden R harfine basılınca Dikdörtgen Aracı gelirse tekrar R harfine basılır.
    2 Sahnede basıp sürüklenerek dikdörtgen çizilir.
    3 Şeklin değiştirilmek istenen özelliği görsel olarak çizim üzerinden yada Özellikler panelinden değiştirilebilir.
    [​IMG]

    Oval ve Oval Temel Öğe Araçlarını Kullanmak

    Oval Aracı ile daire ve yuvarlaklar çizilebilir. Düzgün daire çizmek için klavyeden SHIFT tuşuna basılı tutularak fare ile çizilir.

    Oval Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Oval Aracı seçilir ya da klavyeden O harfine basılır. Klavyeden O harfine basılınca Oval Temel Öğe Aracı gelirse tekrar O harfine basılır.
    2 Sahnede basıp sürüklenerek yuvarlak çizilir.

    Oval Temel Öğe Aracı kullanılarak oval şekli çizdikten sonra içerisinden pay kesilebilir.

    Oval Temel Öğe Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Oval Temel Öğe Aracı seçilir ya da klavyeden O harfine basılır. Klavyeden O harfine basılınca Oval Aracı gelirse tekrar O harfine basılır.
    2 Sahnede basıp sürüklenerek oval çizilir.
    3 Değiştirilmek istenen yere gelip fare ile basıp çekilir ve şekil değiştirilir.
    [​IMG]

    Çokgen Yıldız Aracını Kullanmak

    ÇokgenYıldız Aracı çokgen veya yıldız şeklinde çizim yapmayı sağlar.

    ÇokgenYıldız Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Çokgen Yıldız Aracı seçilir. Araç Panelinde Çokgen Yıldız görünmüyor ise Dikdörtgen veya Oval Aracına basılı tutularak ya da yanındaki küçük üçgen simgeye tıklanarak ÇokgenYıldız Aracına ulaşılır.
    2 Bu araç ile çokgen ve yıldız çizebilirsiniz. Aracın özelliklerine ulaşmak için araç seçildikten sonra Özellikler panelindeki Araç Ayarları seçeneğinin altında bulunan Seçenekler butonuna basabilirsiniz.
    3 Sahnede basıp sürüklenir ve istenilen boyuta gelince fare bırakılır.
    [​IMG]

    Çizgiler Çizmek

    Flash içerisinde çizgiler yaratmak için Çizgi Aracı kullanılır.

    Çizgi Aracı ile çizim yapmak için:

    1 Araçlar Panelinde bulunan Çizgi Aracı seçilir veya klavyeden N harfine basılır.
    2 Düzgün çizim yapabilmek için klavyeden SHIFT tuşuna basılı tutulur ve fare ile sahnede basıp sürüklenir. İstenilen boyutta çizgi çizildikten sonra fare ve klavye tuşu bırakılır. SHIFT tuşuna basılmadan istenilen doğrultu da çizim yapılabilir.
    [​IMG]

    Dolgular

    Sahneye çizilen şeklin dolguyla ilgili ayarlamalarını yapmak için şekil seçilir. Özellikler Panelinden Dolgu ve Kontur başlığı altında bulunan kontur rengi, dolgu rengi, kontur kalınlığı, stili ve ölçeği isteğe göre ayarlanır.

    Kalem Aracı Kullanmak

    Kalem Aracı ile düzgün veya kavisli çizilen çizgilere yol denir. Yollar çizilirken her çizginin değiştiği yere çapa noktaları eklenir. Bu çapa noktaları vasıtası ile yolun şeklide değiştirilebilir.
    [​IMG]

    Çapa Noktası Ekle Aracı ile çizim yapılan yollara çapa noktaları eklemek için kullanılır.
    Çapa Noktasını Sil Aracı ile çizim yapılan yollardan çapa noktası silmek için kullanılır.
    Çapa Noktasını Dönüştür Aracı ile çizim yapılan yolları değiştirmek amaçlı kullanılır.

    Serbest Dönüştürme Aracı Kullanmak

    Serbest Dönüştürme Aracı şekilleri döndürmek, dönme merkezlerini belirlemek, genişliğini veya yüksekliğini değiştirmek için kullanılır.

    Serbest Dönüştürme Aracını kullanabilmek için:

    1 Araç Panelinde bulunan Serbest Dönüştürme Aracı seçilir veya klavyeden Q harfine basılır.
    2 Sahnede bulunan şekil Serbest Dönüştürme Aracı ile seçilir. Şekil daha önceden Seçim Aracı ile de seçilmiş olabilir.
    3 Şeklin etrafında oluşan karelerden, tutamaçlardan tutup çekilerek, döndürülerek şekil dönüştürülür.

    Degradeler Oluşturmak

    Degrade oluşturmak için Renk Paletini kullanabilirsiniz. Renk Panelini ekranda görünür hale getirmek için Menü Çubuğunda bulunan Pencere başlığından Renk seçeneğine tıklanır veya klavyeden SHIFT + F9 tuş kombinasyonuna basılır. Tür açılır menüsü ihtiyacınıza göre Doğrusal yada Radyal olarak ayarlanır. Aşağıda oluşan okların renkleri değiştirilerek degrade oluşturulur.

    [​IMG]

    Degrade Dönüştürme Aracı ile Degradeleri Değiştirmek

    Degrade Dönüştürme Aracı ile sahneye çizilen degradelerin renkleri dönüştürülür.

    Degrade Dönüştürme Aracını kullanmak için:

    1 Degrade, Renk Paletinde ayarlandıktan sonra sahnedeki şekle uygulanır.
    2 Degradeli şekli değiştirmek için Araç Panelinde bulunan Degrade Dönüştürme Aracına tıklanır veya klavyeden F harfine basılır.
    3 Sahnede bulunan degradeli şekle bu araçla tıklanır ve tutamaçlar basılıp sürüklenerek değiştirilir.

    Çizimlere Saydamlık Uygulamak

    Çizimlere saydamlık uygulamak için öncelikle sembole dönüştürülmesi gerekir.

    Bir şekli sembole dönüştürmek için:

    1 Şekil çizilir ve seçilir.
    2 Menü Çubuğunda bulunan Değiştir başlığından Sembole Dönüştür seçilir veya klavyeden F8 tuşuna basılır.
    3 Açılan Sembole Dönüştür penceresinden sembolün türü seçilir ve sembole isim verilir.

    Çizimlere Saydamlık uygulamak için:

    1 Şekil çizildikten sonra sembole dönüştürülür.
    2 Menü Çubuğunda bulunan Pencere başlığında bulunan Özellikler seçeneği seçilir veya klavyeden CTRL + F3 tuş kombinasyonuna basılır.
    3 Şekil seçilir. Özellikler Panelinden Renk Efekti başlığından Stil açılır menüsünde bulunan Alfa seçeneği seçilir. Altında bulunan sürgü menüsünden saydamlık istenilen derecede ayarlanır.

    Renk Araçlarını Kullanmak

    Renk Paleti, Renk Örnekleri Paneli renklerle işlem yapmak için en uygun seçeneklerin bulunduğu alandır. Bir başka renk seçme yöntemi de Damlalık Aracı ile olur. Damlalık Aracını kullanmak için Araç Panelinde bulunan Damlalık Aracı seçilir veya klavyeden I harfine basılır. Kullanılacak olan rengin üzerine tıklanır ve renk seçime bağlı olarak Kontur yada Dolgu rengi olarak alınır.

    Silgi Kullanmak

    Silgi Aracı çizimlerde yanlış çizilen veya düzgün görünmesi gereken yerleri temizlemek amacıyla kullanılır. Araç Panelinde bulunan Silgi Aracına çift tıklanırsa ekranda bulunan bütün görüntü silinir.

    Silgi Aracını kullanmak için:

    1 Araç Panelinde bulunan Silgi Aracıfare ile tıklanır veya klavyeden Eharfine basılır.
    2 Sahnede silinmek istenen yere fare ile basılıp sürüklenerek silme işlemi yapılır.

    Renk Paneli Kullanmak

    Renk Panelini ekranda görünür hale getirmek için Menü Çubuğunda bulunan Pencere başlığından Renk seçeneğine tıklanır veya klavyeden SHIFT + F9 tuş kombinasyonuna basılır. Renk paneli Flash içerisinde yeni renkler oluşturmak için kullanılır.

    [​IMG]

    Renk Örnekleri Paneli Kullanmak

    Renk Örnekleri Panelini ekranda görünür hale getirmek için Menü Çubuğunda bulunan Pencere başlığından Renk Örnekleri seçeneğine tıklanır veya klavyeden CTRL + F9 tuş kombinasyonuna basılır. Renk Örnekleri Paneli daha önceden belirlenmiş renklerin olduğu paneldir. BurAdaki renkleri çizim yaparken hızlıca kullanabilirsiniz.

    [​IMG]

    Hizala Paneli Kullanmak

    Sahne alanında çizilen şeklin sahneye göre veya birbirlerine göre hizalanması için Hizala Paneli kullanılır. Hizala Panelini ekranda görünür hale getirmek için Menü Çubuğunda bulunan Pencere başlığından Hizala seçeneği tıklanır ya da klavyeden CTRL + K tuş kombinasyonuna basılır. Sahnenin istenilen tarafına şekli hizalamak için öncelikle paneldeki Sahne alanına seçeneği seçilir ve daha sonra Hizala Panelinden o tarafın simgesine tıklanır.

    [​IMG]
     
    Tuba ve ZeyNoO bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş