1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Fotoğrafçılık Dersleri 5 - Filtreler

Konusu 'Fotoğraf - Ünlü / Amatör' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 9 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Filtreler orijinal görüntüyü süzgeçten geçirip fotoğrafik ortamda yeni bir görüntü oluşmasını sağlayan objelerdir. Filtre dendiği zaman ilk olarak makine objektifinin önüne monte edilen saydam nesneler akla gelir. Halbuki başka bir dünya olan sayısal efekt filtreleri bilgisayar ortamında kullanılır. Filtrelerin yaygın kullanıldıkları bir alan ise fotoğraf baskısı. Burada filtreler ışığın rengini değiştirerek farklı kontrast ve tonlarda baskı elde edilmesini sağlar. Fotoğraf çekiminde her zaman en iyi çözüm filtreyi makine önüne takmak değildir. Işık kaynaklarını istenilen renge filtrelemek çok karmaşık ışık ortamlarında iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar.

    Filtre kullanarak gerçek hayattan uzak bir görüntü elde edebilirsiniz. Gerçeğin filme olduğu gibi yansıması gereken çekimlerde filtreler yardımcı araçların başında yerini alır.

    Filtreler yapım malzemesine göre cam, organik cam, asetat, plastik, jelatin, selofan, ... gibi çok farklı maddelerden yapılabilir. Cam tabanlı filtreler yapımlarında kullanılan yüksek sıcaklık nedeniyle çok sınırlı renklerde üretilmektedir. Plastikten yapılan filtreler ucuz ve bol üretilmektedir. Profesyonellerin kullandığı jelain filtreler çok hassas üretilebilir. Organik camdan üretilen filtreler bol çeşitli ve hafifdirler. Tüm filtrelerde ortak olan nokta boyaların zamanla değişebildiğidir. Alımından bir kaç sene geçmiş veya vitrinde senelerce güneşlenmiş bir filtre doğum gününde gösterdiği performansı göstermeyebilir. Filtre alımında coated filtrelerin normal şartlarda performansı diğer filtreler ile aynıdır. Ancak ters ışıkta kaplanmış filtrelerin mutlak üstünlüğü var.


    SİYAH -BEYAZ FOTOĞRAFÇILIKTA KULLANILAN FİLTRELER

    Açık Sarı Filtre:

    Düzeltme filtresidir, az kullanılır. Ortokromatik emülsiyonlarda maviler üzerindeki etkisi azdır. Pankromatik emülsiyonlarda hiç bir etki sağlamazlar. Baskılarda görüntü üzerinde mavi renk karşıtı olan kısımları daha koyu nüanslarla belirtirler. Bulutlu gökyüzü manzaraları, sabah erken ve akşam geç saatlerde plaj ve kar manzaraları fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 1.5, x 2 dir.

    Orta Sarı Filtre:
    Düzeltme filtreleridir. Manzara fotoğraflarının çekiminde ortokromatik emülsiyonlarla en çok kullanılan filtrelerdir. Ortakromatlk emülsiyonlarda renk tonlarının doğru bir şekilde çıkmasına yardım ederler. Pankromatik emülsiyonlarda ise kusursuz bir renk tonu değerlendirmesi yaparlar. Yeşilleri aydınlatır, ayrıntıları daha belirli hale getirirler. Mavi rengin yoğunluğunu arttırırlar. Bulutlu gökyüzü manzaraları, plaj ve kar manzaraları, çok renkli konuların ve çiçek fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 2; x 3'dür.

    Koyu Sarı Filtre:
    Kontrast filtresidir. Mavi rengin çok daha kuvvetli bir şekilde belirmesini sağlar. Kullanılma alanı daha etkili olarak orta sarı ve açık sarı filtreler gibidir. Bütün sarı filtreler kontrastı artırırlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 3 ve x 4'dür.

    Açık ve orta Sarı-Yeşil Filtreler:
    Düzeltme filtreleridir. Pankromatik emülsiyonlarda manzara fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Orta sarı filtre etkisi gösterirler. Yeşiller üzerindeki etkisi biraz daha fazladır. Sonuç görüntü üzerindeki etkisi, mavilerin daha belirli hale gelmesi, yeşillerin daha fazla açılmasıdır. Kırmızıları, özellikle sarı kapsayan kırmızıları daha güzelleştirir. Gökyüzü manzaraları, plaj ve kar manzaraları, bahar manzaraları fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Çok duyarlı emülsiyonların portre çekimlerinde meydana gelen çok beyaz ten rengi ve mat dudaklar verme hatasını düzeltirler. Poz değerleri üzerindeki etkileri. x 3, x 4'dür.

    Yeşil Filtreler:
    Düzeltme filtresidir .Yeşil filtre bulmak zordur. Bunlar çoğu zaman maviye çalarlar. Hızlı pankromatlk emülsiyonlarla yeşilliklerin ve yaprakların çekiminde başarılı sonuç verirler ve bunları oldukça hoş açık gri şeklinde yansıtırlar, kontrastı azaltırlar. Kırmızıları daha koyu bir şekilde belirtirler. Ağaç ve bitki fotoğraflarının çekimi için en iyi filtrelerdir. Poz değerleri üzerine etkileri x 3. x 4'dür.

    Koyu Yeşil Filtre:

    Yeşil filtreler için söylenenler geçerlidir.

    Turuncu Filtre:
    Kontrast filtresidir. Mavi rengi ve daha az olarak da yeşil rengi emerler. Buna karşılık kırmızı ve turuncu renkleri ve bir oran dahilinde de sarı rengi geçirirler. Ortokromatik emülsiyonlarda bir etkileri olmaz, yalnız pankromatik emülsiyonlarla kullanılırlar. Pankromatik emülsiyonlarla çok net ve çok parlak bir görüntü verirler. Havanın sisli halini ortadan kaldırır ve görüşü arttırır. Mavileri ve yeşile bakan mavileri çok koyu, sarıya çalan yeşil ve kırmızıları çok açık renk olarak gösterir.

    Bu filtreler sarı ve maviler arasındaki bütün kontrastları belirtmek için, mavi gökyüzü manzaraları ve portre fotoğrafçılığında cilt bozukluklarını kaybettirmek için kullanılırlar, fakat solgun dudaklar verir. Sarı saçların rengini canlandırır, elbise renklerini bozar. Turuncu filtreler, aşırı derecede kullanılmayacak olursa güzel sonuçlar verirler. En büyük sakıncaları poz süresinin 4-8 kez daha arttırmalarıdır. Bu arttırma yapılmayacak olursa kontrast fazlalaşır ve güneşli havada fotoğraf çekildiği halde geceleyin çekilmiş gibi bir sonuç elde edilir.

    Mavi Filtre:
    Kontrast filtresidir. Mavi renk ışınlara öncelik tanıyıp, kırmızı ve turuncu renk ışınlara engel olur. Bu filtreler sarı filtrelerin tam tersi bir etki yaparlar. Kırmızıları koyulaştırır ve mavileri daha çok soluklaştırırlar. Gün ışığında çok az kullanılırlar. Mavi renge az duyarlı bir emülsiyonla mavi yüzeylerin, örneğin su yüzeylerinin fotoğrafını çekmek için kullanılırlar.

    Mavi filtreler yapay ışıkta ve kırmızı renge duyarlı pankromatik emülsiyonlarda fotoflud tipi lambaların kırmızı ışınlarını önlemek amacıyla kullanılır. Yapay ışık altında cilt görünüşünü güzelleştirir, dudakların kırmızılığını belirgin hale getirir, fakat mavi renkteki gözler beyaz gibi çıkarlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 2, x3'dür.

    Kırmızı Filtre:
    Kontrast filtreleridir. Kırmızı ışınları ve biraz da turuncu ışınları durdururlar, Kontrast yapmak için kullanılan bu filtrelerle poz süresini 8-10 kez arttırmak gerekir. Bu filtreler çok özel etkiler elde edilmek istenildiğinde kullanılmalıdır. Pankromatik emülsiyonlarla kullanılırlar ve açık kırmızı ile Orta kırmızı renkte yapılırlar. Sonuç görüntü üzerindeki etkileri mavi ve yeşil renkler siyah, kırmızı ve sarı renkler açık tonda belirir. Çekilen fotoğraflarda gece manzarası, fırtına, koyu gökyüzü ve puslu bulutlu havalar görüntüsü elde edilmek istenildiğinde ve sisli havaya karşın çok net uzak manzara fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar.


    Siyah beyaz fotoğrafçılıkta üç temel amaçla filtre kullanılır:

    • Düzeltme,
    • Kontrastlık
    • Pus filtreleri

    Düzeltme: Siyah beyaz fotoğrafçılıkta kullanılan panchromatic (negatif) filmler beyaz ışık içindeki bütün renklere duyarlıdır. Ancak panchromatic filmler insan gözü gibi renkler arasındaki ışık farkını algılayamaz.. Örneğin mavi ve mor renkler, insan gözünde yeşilden daha koyu görünürken, film bu renklere karşı daha duyarlıdır. Siyah beyaz baskıda mavi ve mor renkler yeşilden daha açık çıkar. Düzeltme filtresi kullanıldığında belli renkler azaltılarak , renkler arsındaki ışıklılık oranı insan gözüne uygunm hale getirilir. Böyle durumlarda düzeltme filtresi olarak sarı filtre kullanmak gereklidir.

    Kontraslık: Fotoğrafımıza hakim olan bir mavi ve bulutlu gökyüzü olduğu durumlarda ise mavi renk ile beyaz renk arasındaki konrtastı arttırmamız, beyaz bulutların daha etkileyici bir halde ortaya çıkmasına neden olacaktır..


    Görüldüğü üzere ilk fotoğrafta, gökyüzündeki beyaz bulutlar ile gökyüzünün mavisi arasındaki kontrast azdır. Bu nedenle bulutlar tam gücüyle ortaya çıkmamaktadır, oysa 2. karede kırmızı filtre kullanılmış ve gökyüzü karartılarak, beyaz bulutlar ile arasındaki kontrast farkı açılmış ve beyaz bulutlar fotoğrafa daha güçlü bir doku etkisi katmışlardır…

    Siyah beyazcıların en sevdiği filtrelerden biri kırmızı filtredir. Özellikle karelerimizde beyaz bulutlarla doku yaratan bir gökyüzü hakımıyeti varsa, kırmızı filtresiz çekmeyiz o kareyi..

    Bu anlamda Kırmızı, yeşil, sarı , turuncu filtreler hep bu kontrast değerlerini lehimize açmak ve son baskımızın daha kuvvetli olmasını sağlamak adına bize çekim esnasında yardımcı olurlar..

    Siyah beyaz negatifle çekim yapan arkadaşlar için kısaca şu özet bilgiyi vermek sanırım hangı renk filtreyi ne zaman kullanmalıyım sorusuna cevap verir:

    Her renk filtre kendi rengindeki ışığı içeri alırken zıt renkteki ışıkları durdurur. Mesela Yeşil filtre yeşil renkli ışığı içeri alırken, kırmızı ve mavi renkli ışığı keser. Bu nedenle yeşil filtre kullandığımızda son baskıda nesnelerin üzerindeki yeşil renkli alanlar açık çıkar.

    Aynı şekilde kırmız filtreyi kullandığımızda, kırmızı ışık içeriye girer (objektiften) , yeşil ve mavi ışık ise filtrede takılır. Bu nedenle mavi gökyüzü son baskımızda koyu renkli çıkar, bu da beyaz bulutlarla mavi gökyüzü arasındaki kontrastı arttırarak beyaz bulutları fotoğrafımızda vurgulamamızı sağlar..

    Pus: Deniz seviyelerinden yükseklerde ve geniş manzaraların fotoğrafını çekerken, hava açık olsa bile , gökyüzünde perde şeklinde bir pus oluşur. Pus havanın içindeki kuçuk toz parçacıkları ve su buharından meydana gelir. Pus insan gözüyle görülmeyen morötesi ışık yayar. Film morötesi ışığa çok duyarlı olduğu için pus gözle görüldüğünden çok daha yoğun olarak fotoğrafta ortaya çıkar. Siyah beyaz fotoğrafta pusun ortaya çıkartığı mavi ve morötesi ışıklar , pus filtresi kullanılarak azaltılabilir. Pus filtresi olarak , morötesi (UV) filtre, sarı ve kırmızı filtreler kullanılabilir
     
  2. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    RENKLİ FİLMLER İÇİN KULLANILAN FİLTRELER:

    Renkli filmler için kullanılan filtreleri 5 ana başlık altında toplayabiliriz. Sırasıyla;

    a) KORUYUCU FİLTRE:
    Fotoğraf makınamız ister konvansiyonel olsun (film kullanan) , ister sayısal olsun, ucundaki objektifin her türlü darbeden, su damlacıklarından, buhardan ve tozdan korunması gerekmektedir. Objektiflerin ön ve arkalarında bulunan lensler coated dıı (ince bir film tabakası ile kaplanmıştır) Bu nedenle gerek ön gerekse arka kısımlarındaki lenslerin her nasıl silinirse silinsin sonuçta objektife zararı vardır. Arka kısmı makınanın içinde olduğu için güvendedir ama, objektiflerimizi ön kısmı her zaman, toza, buhara, yağmura, parmak izine ve her türlü darbeye açık olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle yeni bir makına ve/veya objektif satın aldığımızda ilk satın almamız gereken filtre (muhakkak satın almamız gereken) Koruyucu filtredir. Koruyucu filtre olarak siyah beyaz negatif film çekenler genelde UV FİLTRE, renkli dia, negatif veya sayısal çekenler ise SKYLIGHT 1 A filtre tercih etmektedirler..

    b) POLARİZE FİLTRE: Gerek siyah beyaz negatif çekelim, gerek renkli negatif veya dia pozitif veya renkli sayısal çekelim, ikinci en önemli filtre grubu ise Polarize filtrelerdir.. Eğer makınamız manuel fokus (eski mekanık modellerden) ise Lineer Polarıze, eğer yeni elektronık makınalardan ise (Autofokus özelliği olanlardan) Circular polarize kullanmalıyız. Peki polarıze filtrer ne yapar..Kısaca bunun üzerinde duralım:

    Işık bir titreşim içinde düz olarak ilerler. Işık cam, ve su gibi bir yüzeyle karşılaştığında bu yüzeyler ışığın titreşimini engeller ve ışık titreşmesini kaybederek yansır. Buna fotoğrafçılıkta polarize olayı denir. Örneğin bir vitrin camı önünden geçerken, belli bir açıdan baktığınızda vitrin camında yansımalar görürsünüz. Görüşümüzün açısını biraz değiştirdiğimizde bu yansımalar kaybolur. Yansımalar sadece belli bir açıdan baktığımızda görülür, çünkü yansımanın ortaya çıkması , ışık kaynağı ile bakan göz arasındaki açıyla ilgilidir. Yansımanın görüldüğü açıdan fotoğraf çekildiğinde , yansımayı yok etmek (veya istenirse etkısını artırmak için) POLARİZE FİLTRELER kullanılır. Polarize filtreler bu yansımaları azaltıp (isternirse artırırlar da) o nesnenin gerçek rengininin görüntüsünü bize sağlarlar (arttırdığımız durumlarda ise yansıyan ışığın rengini ) bu nedenle hem gökyüzünün mavisini hem de diğer nesnelerin renklerini daha koyu ve doygun hale getirirler.. Bu nedenle Polarize filtreler de , koruyucu filtreler gibi, kesinlikle satın alınması ve kullanılması geren filtrelerdir.

    C) YOĞUNLUK FİLTRELERİ (ND FİLTRELER- NEUTRAL DENSITY): Bazı durumlarda fotoğrafı çekilen konudan çok fazla ışık makınemize yansır ve pozlama değeri (örtücü ve diyafram değerleri) gelen bu fazla ışık için yeterli olmaz. Fotoğraf makınasına gelen ışığın gücünü azaltmak için yoğunluk filtreleri (ND filtreler) kullanılır. Yoğunluk filtreleri gri renklidir ve gri renk her rengi aynı oranda azaltır. ND-1 , ND-2, ND- 3 , ND-4 diye farklı grı tonlarda filtreler mevcuttur. ND filtreleri hem siyah beyazda hem de renkli çekimlerde kullanılabilir. (Bu filtrelerden hemen satın almayın, zamanı gelir de ihtiyaç duyarsanız alırsınız.Koruyucu ve Polarize filtreler kadar elzem değildirler

    D)DEGRADE FİLTRELER: Bazı durumlarda tüm kadrajımızdaki ışığa aynı oranda mudahale eden filtreler işimize yaramaz. Bazen mesela filtrenin sadece gökyüzü kısmına etkimesi, ve geri kalan kısımda etkisiz olmasını isteriz. Bu tür durumlar için planlanmış özel filtreler vardır ki bunlara Degrade filtreler denir.

    E) RENK DÜZELTME FİLTRELERİ: Her ne kadar artık sonuçta eğer çekilen kareler taranarak (veya çekilirken sayısal olarak çekilsede) sayısal ortama aktarılsalar da, eğer fotoğrafımız çekerken renkleri düzeltmek gibi bir ihtiyacımız varsa, başvurmamız gereken filtreler renk düzeltme fitreleridir. Şöyle özetleyebiliriz:

    1) 81 Serisi: Hem havadaki pus etkisini azaltıcı, hem özellikle kentlerimizde meydana gelen pek çok metalik yansımanın ortaya koyduğu metalik maviyi dengeleyici ve özellikle gölgede fotoğraf çektiğimizde (konumuz gölgede olduğunda) üzerinde hakım olan mavi rengi azaltıcı filtrelerdir. Fotoğrafımızı azıcık ısıtarak daha canlı bir hale gelmesini sağlarlar. (Fotoşop da bazen kullandığımız saturation un filtre karşılığıdır diyebiliriz aslında basitçe, ama çok az müdahale ederek belli belirsiz bir canlanma sağlarlar Özellikle 81 A filtresi çok kullanılır, bazı durumlarda ise daha koyu olan 81 B ve 81 C de etrcih edilebilir. Satın alınması yine ihtiyaca bağlıdır.

    2) 80 Serisi: İç mekanlarda tungsten ışığı ile aydınlatılmış alanlarda eğer çekerken o sarı etkinin azaltılmasını istersek , kullanacağımız filtreler mavi renkli 80 serisi filtrelerdir.

    3) FLW 046 / FLD 036 florasan ışığı her ne kadar beynımızde düzeltilerek bize beyaz ışık veriyormuş gibi gelse de, aslında yeşil renkli bir ışıktır. Florasanların olduğu birt mekanda çekim yaptığımızda bu yeşil renk tüm görüntümüze hakım olur. Bu rengi düzeltmek için florasan filtresi (FLD) kullanılır.

    4) Creatif filtreler: Değişik efektleri yaratmak için kullanılan filtrelerdir.


    FİLTRELER:

    Film düzlemine düşürülecek ışığın niteliğini kontrol etmek amacıyla objektifin önüne takılan cam, plastik veya jelatinden yapılmış nesnelerdir

    [​IMG]

    UV-Ultraviyole (Morötesi) Filtre
    Mor ötesi (ultra-viyole) ışınların fazla olduğu yerlerde özellikle yüksek dağlarda, deniz veya plajlarda, kar çekimlerinde; Gözle görülmeyen morötesi ışınların fotografın keskinliği ve berraklığı üzerine yaptığı etkiyi azaltmak ve objektifin ön camını çarpmalara ve tozlanmalara karşı korumak üzere kullanılan renksiz ve saydam filtrelerdir. Fotografa çok hafif pembelik verir. Pozlamaya hiçbir etkisi yoktur

    A1-Skylight (Gökışığı) Filtre
    Doğrudan gelen parlak gün ışığıyla çekilen fotograflarda mavi renk fazlalığını gidermek ve fotografa daha kontrast bir görüntü vermek için kullanılırlar. Pozlamaya hiçbir etkisi yoktur

    Polarize Filtre
    Doğrudan gelen ışık kaynaklarının nesneler üzerinden yansıyan ışık kaynağına polarize ışık denir. Bu polarize ışığın yarattığı yansımaları azaltmak ve fotograftaki kontrastı artırmak için kullanılan filtrelerdir. Polarize filtrelerin oluşturduğu düzlemde; Yansıyan ışınlar kırılarak yaratığı etki azaltırılır veya yok edilir. Polarize filtre kullanarak çekilmiş mavi gökyüzü üzerindeki bulutlar gözle gördüğümüzden daha belirgin çıkarlar.
    Polarize filtreler ikiye tipdir. Doğrusal (linear) Polarize Filtrelerde ışık tek düzlemden geçer. Dairesel (Circular) polarize filtrelerde ışık iki düzlemden geçererk işlevini tamamlar. Işık ölçümü objektifin içinden yapan fotograf makinalarında Dairesel(circular) polarize filtreleri kullanılır


    ND-Nötr Yoğunluk Filresi
    Bu filtreler film düzlemine düşen ışığın renk dengesini bozmadan sadece ışık şiddetini azaltmak için kullanılır. Nötr yoğunluk filtreleri renklerin dalga boylarına hiçbir etkisi yoktur. Kullanılan Nötr yoğunluk filtre faktörüne göre diyafram ayarını aşağıdaki tablodan bakarak kolaylıkla yapabilirsiniz


    RENK DÜZELTİCİ FİLTRELER
    Kullanılan film ile çekim mekanındaki ışığın renk ısısının uyuşmadığı durumlarda kullanılır. Bu filtreler renk ısısını Gün ışığı ısı değerlerine getirmek için kullanılan filtrelerdir


    80 B
    Tungsten ışık (3200 Kelvin)'de Gün ışığı filmleri ile çekilen fotograf kırmızıya kaçar. Bu kırmızılığın yoğunluğunu azaltmak için kullanılırlar. 80 B filtreler renk ısısını yaklaşık olarak 2100 Kelvin artırarak gün ışığı ısısı seviyesine getirerek film düzlemi üzerine düşmesini sağlar.
    Filtre rengi mavi olup filtre faktörü 2.4x'dir


    85 A
    80 B filtresinin tam tersine çalışır. Gün ışığı(5500 Kelvin)'de Tungsten tipi filmlerle çekilen fotograflar maviye kaçar. Bu maviliğin yoğunluğunu azaltmak için kullanılırlar. 85 A filtreler renk ısısını 2100 Kelvin azaltarak film düzlemi üzerine düşmesine izin verirler.
    Filtre rengi Turuncu olup filtre faktörü 2x'dir


    85 B
    85 A'nın biraz daha kuvvetlisi olup aynı amaç için kullanılırlar. Renk ısısını 2300 Kelvin azaltırlar.
    Filtre rengi Turuncu olup filtre faktörü 2.4x'dir

    81 B
    Yüksek renk ısında çekilen fotografların aşırı maviye kaçmasını önlemek için kullanılır. Renk ısısını 300 Kelvin azaltır.
    Filtre rengi amber olup filtre faktörü 1.4x'dir

    FL-D
    Florasan lambaları ile aydınlanmış mekanlarda gün ışığı filmler kullanılarak yapılan çekimlerde fotografta oluşacak aşırı mavi-yeşil tonun etkisini azaltır

    FL-B
    Tungsten filmlerle florasan ışığında yapılan çekimlerde fotografta aşırıya kaöan mavi-yeşil tonların etkisini azaltır

    FL-W
    Florasan ışığında gün ışığı filmleri ile yapılan çekimlerde fotografta aşıraya kaçan yeşil-kahverengi tonların etkisini azaltır

    Close-Up filtreler
    Normal objektiflere takılarak konuya daha çok yaklaşarak yakın plan konuların çekilmesini sağlar. Makro objektifi olmayanların kullanabileceği filtreler olup macro objektiflerden daha ucuz olup kullanımı macro objektifler kadar kolay değildir. 2x, 4x, 8x gibi büyütme faktörleri vardır
     

Sayfayı Paylaş