1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Fotoğrafta Renk Kullanımı ve Anlamı

Konusu 'Fotoğraf - Ünlü / Amatör' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 27 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Fotoğrafta Kompozisyon
    Bir fotoğrafçının arazinin ortasında bir çiftlik eviyle karşılaştığını ve evin koyu kırmızı rengini fotoğraflamaya koyulduğunu varsayalım. Çiftlik evinin renginin fotoğrafçının gözüne göründüğü haliyle film üzerine çıkan suretteki hali arasında bariz farklar bulunabilir. Elde edilen görüntüdeki kırmızının gerçek tonu ve vurgusu bir çok unsura bağlıdır. Çekim saati, güneşe göre konuya bakış açısı, hava koşulları, pozlandırma ve objektif türü bu unsurlar arasında sayılabilir.Fotoğrafçının gördüğü, elde edeceği görüntüdekiyle aynı olmayabileceği gibi, hiç istemediği bir görüntü de ortaya çıkabilir.
    Ancak az sayıda fotoğrafçı rengin bir kompozisyon unsuru olarak kullanılabileceğinin farkındadır. Çoğu kişi rengi bilinçli olarak kullanılabilecek bir kompozisyon unsuru olarak değerlendirmekten ziyade, görüntü ya da konunun ayrılmaz ve değişmez bir özelliği olarak algılar. Fotoğrafçılıkta renk resimdeki kadar önemli olduğu halde birçok fotoğrafçı vurgusu hafiften kuvvetliye doğru olmak üzere yaygın bir etki alanı olan renk kullanma yöntemlerinin pek bilincinde değildir.

    Rengi Fark Edebilmek
    Bir fotoğrafçının rengin kullanımında ustalaşma sürecinin ilk adımında, rengin göze görünme biçimlerindeki farklılıkları ayırt edebilme yatar. Gözümüz rengi ışığın varlığının bir sonucu olarak algıladığı için ışıktaki değişim renkte de değişime yol açar.
    Örneğin gün ilerledikçe ya da fotoğrafçıyla güneş ve görüntülenecek konu arasındaki açı değiştikçe karşımızdaki renklerin görüntüsü de değişikliğe uğrar. Bu durum kısmen de olsa yukarıda sözü edilen hayali çiftlik evinin renginin, onun fotoğraflandığı ışık koşullarına bağlı olarak niçin farklı göründüğünü açıklamaktadır.
    Fotoğrafçı görmediği ya da göremediği şeyleri kullanamaz. Dolayısıyla rengi kontrol altına alabilmenin ön koşulu en ufak renk tonu farklılıklarını dahi algılayabilme yeteneğidir. Birçok insan bu yetenekle dünyaya gelmez, fakat konuların rengini ve ışık koşullan değiştiğinde meydana gelen değişimleri kolaylıkla analiz edebilmek için kendilerini eğitmek yoluyla bu kabiliyetlerini geliştirebilirler.Tüm olası ışık ve hava koşulları altında çevrenin bilinçli olarak
    gözlenmesi renge karşı hassasiyeti geliştiren bir unsur olduğu için, görüntülerdeki renklerin analiz edilmesi de kendiliğinden gerçekleşecektir.

    Renk Mesajları
    Fotoğrafçı bir görüntüdeki renkten etkilenip çektiği fotoğrafı da bu etkiyi yansıtacak biçimde oluşturuyorsa, ortaya renge dayalı mesajlar çıkacaktır. Rengin belirleyici olduğu fotografik ifadelerde, iletilen mesaj ayrılmaz bir şekilde görüntüde yer alan renklere bağlıdır.
    Örneğin ABD'nin güney batı bölgeleri parlak kırmızı kum taşından oluşmuş duvarlara sahip kanyonlarıyla ünlüdür. İzleyicisini bu renklerin yarattığı duygularla tanıştırmayı isteyen bir fotoğrafçı birçok fotografik kararı da vermek durumunda kalır. Kanyonlardan birinin içinde durup geniş açılı objektif kullanarak izleyicinin kendisini kule gibi yükselen duvarlarla kuşatılmış gibi hissetmesini tercih edebilir. Yahut da fotoğrafını akşamüzeri güneş ışığının kaya yüzeylerindeki kırmızı rengi iyice güçlenir.
     

Sayfayı Paylaş