1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Franchising

Konusu 'Ekonomi' forumundadır ve KıRMıZı tarafından 31 Mayıs 2009 başlatılmıştır.

  1. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.183
    Beğenileri:
    4.780
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    377 ÇTL
    Franchising

    Sözleşmeye dayalı, doğrudan bütünleşmiş bir pazarlama sistemidir. Franchising sisteminde pazarlanan, ürün veya hizmetin yanı sıra, sistemin kendisidir.
    Bu işletme sistemi, know-how ve markanın imtiyaz hakkı sahibi, belirli müddet, şart ve sınırları kapsayan bir anlaşmayla, işin yönetim ve organizyonuna ait devamlı disiplin ve destek sağlayarak bir bedel karşılığında, bağımsız yatırımcılara sisteminin ve markasının kullandırır.
    Franchise vermek için ilk olarak ortada başarı ile çalışan bir işletme test edilmiş bir sistem ünlü bir marka olmalıdır.

    Bölge Franchise Alan (area franchisee):
    Veren pazarın her noktasına etkinlikte ulaşamadığı takdirde belli yükümlüklerini ve haklarını bölgesel olarak bölge franchise alana devir eder. Bölge franchise alan kendisi işlemler açabilir veya alt franchise alanlara açtırabilir. bir anlamda master franchise alanda bir tür bölge franchise alandır.yalnız orada pazar bütün dünya,bölge tüm bir ülkedir.

    Alt Franchise Alan ( sub franchisee) :
    Bölge franchise alan tarafından, tek bir işletme için sistemi ve markayı kullanma hakkı verilen kişi veya kuruluştur. Franchise veren anlaşmada taraf veya lehtar olabilir.

    Franchise Giriş Bedeli (royalty):
    Franchise alanı sisteme girmek için franchise verene ödediği başlangıç bedelidir.

    Franchise Kullanım Bedeli (franchise fee) :
    Alanın işletme süresince sistemi ve markayı kullanması karşılığında periyodik olarak franchise verene ödediği hareketsiz veya hasılata göre belirlenen bedeldir.

    Master Franchise Alan (master franchisee):
    Yurt dışında geliştirilmiş bir sistemin bir ülkedeki haklarını alan kişi veya şirket master franchise alan olarak adlandırılır.

    Franchise Veren (franchisor ,franchiser):
    Sistemin ve markanın haklarına sahip olan ve franchise antlaşması ile bu hakları üçüncü yatırımcılara kullandıran kişi veya kuruluştur.franchise verenin tıpkı sistemle çalışan kendi işletmesi veya işletmeleri olabillir de olmayabilir de.franchise veren sistemin gereği olan tanıtım,araştıma , eğitim,denetim, ve bu gibi takviyeleri de üstlenir.

    Franchise Alan (franchisee ):
    Sistemin ve markanın belli bir satış - hizmet noktası ve / veya bölgesi için haklarını anlaşma ile alarak uygulayan bağımsız yatımcıdır.




    Franchisingde analizler

    Franchise'' de fayda ve risk analizi :

    Franchise alana faydaları :

    1-kendi işini kurmak
    2-sistemin parçasını olmak
    3-tanınmış marka
    4-başlangıç eğitimi
    5-eleman temini ve denetim
    6-mali ve hukuki destek
    7-teknolojik gelişim
    8-verimli ortak reklam
    9-yönetim teknikleri
    10-düşük ve gerçekçi yatırım
    11-ucuz satın alma
    12-müşteri bağlılığı ve itibar
    13-kredi temini
    14-hızlı karlılığa geçiş
    15-bölge korunma



    Franchise alanın riskleri :

    1-yüksek yatırım
    2-yüksek işletme giderleri
    3-güdümlü çalışma
    4-katı kurallar
    5-devir ve terk kısıtlama
    6-yaratıcılığın yok olması
    7-satınalma özgürlüğünü kaybetme
    8-anlaşmanın kötüye kullanılabilmesi



    Franchise verene faydaları :

    1-yatırımın azalması
    2-hızlı nakit girişi
    3-sürekli gelir
    4-hızlı yayılma
    5-yerinden aktif yönetim
    6-ulaşılamayacak pazardan kar
    7-artan reklam gücü
    8-artan marka tanınırlığı
    9-artan satın alma gücü
    10-iyi yerlerde bulunma
    11-anlaşmalı işletmeler
    12-etkin dağıtım
    13-hızlı tahsilat
    14-pazardan bilgi akışı
    15-denetleyebilme



    Franchise verenin riskleri:


    1-işi öğretme
    2-kötü niyet
    3-işletme kapatmada itibar kaybı
    4-fırsat kaybı
    5-bölge tahsisi
    6-artan genel giderler
    7-markanın riski
    8-tahsilat riski



    Franchise paketi aşağıdakileri içermelidir:

    * franchisor hakkında tanımlayıcı bilgi
    * yönetici ve kilit adamların iş tecrübeleri
    * şirketin geçmiş sicili
    * franchise''ın tanımı
    * lazım başlangıç yatırımı
    * franchisor''a yapılacak diğer ödemeler
    * finansmanla ilgili bilgi
    * franchisee''nin iş yönetimindeki sınırlamalar
    * franchisee şahsi katılım derecesi
    * sözleşme''nin fesih ve yenilenmesine yönelik maddeler
    * mevcut franchisee''lerin sayısı ve başarı oranları
    * franchisor''ın yer seçimi/geliştirmesi konusundaki hakları
    * franchise garanti edilen eğitim ve destek
    * pilot operasyonla ilgili finansal bilgi
    * franchisor''la ilgili finansal veriler
    * franchisor''ın mali ve diğer profesyonel danışmanlarının listesi


    Neden Franchising ?

    * istihdam kapasitesini artırır.
    * şehirlere olan göçün ve dengesiz şehirleşmenin önüne geçer.
    * geri kalmış bölgelere teşebbüs gücü gerektirir.
    * yeteneklerin gelişmesi açısından eğitim merkezi olurlar.
    * makro ekonomik dengesizliklere karşı denge unsurudurlar.
    * marjinal siyasi ve sosyal akımlara karşı yumuşatıcı role sahiptirler.zira onlar ülkenin çoğunluğunu oluştururlar.
    * işinizi kurmanızı ve riskleri en aza indirgemenizi temin ederler.
    * tekbaşınalıktan kurtarıp bir sistemin halkası yaparlar.
    * kendini ispat etme ve tanıtma çabalarından kurtarırlar.
    * düşük giderlere aktif reklam temin ederler.
    * mal ve hizmet standartlarında devamlılığı temin ederler.
    * yenilenme ve geliştirmeden de faydalanma imkanı temin ederler.
    * piyasa kredilibilitesine sahip olma imkanı temin ederler.
    * düşük tek tip dizayn ve dekorasyon imkanı temin ederler.
    * hızlı ciro ve kar artışı temin ederler.
    * hızlı büyüme ve pazar payını arttırma imkanı temin ederler.
    * teknolojik transfeden faydalanma imkanı temin ederler.
    * iş ve hizmet anlayışının batılılaşmasını temin eder.
    * markaya güven oluştururlar.
    * tüketiciyi korurlar.
    * dışa açılmayı temin ederler.
    * taklitçilikten korunmaya güven getirirler.
    * yer seçiminde faydalı olurlar.
     

Sayfayı Paylaş