1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Fransa Turizm Pazarı

Konusu 'Dünya Turizmi & Dünyadan Kareler' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 27 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Fransa Turizm Pazarı

    Ekonomisi; sanatsal, sosyal ve kültürel mirası ve zenginlikleri ile Avrupa'nın üç büyüklerinden Fransa turizm pazarı olarak diğer büyüklerden tamamen farklı özeliklere sahip.

    Uluslararası kitle turizmi içinde yer almayan Fransızlara kendi güneşleri ve denizleri yetiyor. Onlar yurtdışı seyahatlerinde sosyal-kültürel cazibeler veya heyacan ve macera arıyorlar.
    2001 yılında yaklaşık 15 milyon yurtdışı seyahat gerçekleştiren Fransa pazarından 500 bine yakın ziyaretçi ile yüzde 3,4 civarında pay alabiliyoruz.

    Fransız Merkez Bankası'nın rakamlarına göre yurtdışı tatillerine ortalama 1250 Euro gibi yüksek bir harcama yaparak 18,8 milyar Euro harcayan Fransızlar 2001 yılında yurtdışında toplam 122 milyon geceleme yaptılar.

    İngiliz Turizm Otoritesi'nin (BTA) hazırladığı rapora göre; 58,4 milyon nüfuslu Fransa'nın yüzde 20,5'i 60 yaşın üzerinde. Bu oranın 2020 yılına kadar yüzde 27'ye yükselmesi bekleniyor.
    Çalışan nüfusun 25 milyon olduğu ülkede 2000 yılı rakamları ile işsizlik onranı yüzde 9,7. Yasalara göre minimum yıllık tatil hakları 5 hafta. Çalışanların yüzde 60'ı tatillerini Mayıs ile Eylül ayları arasında geçiriyor. Ancak, bu ayların dışında kalan dönemlerde kısa süreli haftasonu tatilerine artan bir talep var.

    Seyahat alışkanlıkları farklı

    Fransızlar bireysel orgnazisyonları herşey dahil tatillere tercih ediyorlar. Seyahatlerinde esneklik ve kişiye özel organizasyonlar önemli bir argüman olarak ortaya çıkıyor. Bununla beraber, Fransızların yüzde 59'u tallerini organize ederken seyahat acentaları ya da mesleki dernekler gibi aracı kuruluşları kullanıyorlar.

    Yüzde 60'ı tatillerini yaz aylarnıda kullanan Fransızların yüzde 90,6'sı tatil için kendi ülkelerini tercih ediyorlar. Seyahate çıkanların sadece yüzde 9,4'ü yurtdışında tatile çıkıyor. İspanya ve İngiltere ve İspanya, yurtdışı seyahate çıkan fransızların en çok gittikleri destinasyonlar.
    Fransızların Amerika kıtası ile Asya'daki uzun mesafeli destinasyonlara yaptıkları seyahatlerde de 2001 yılında yüzde 20 oranında bir artış gerçekleşmiş bulunuyor.
    Yurtdışı seyahatlare çıkanların büyük bölümünün 30 yaş ve altı guruptan olan Parisliler olması dikkat çekici.

    Fransızların gidecekleri destinasyonu son dakika da seçmeleri eğiliminde artış var. Fransızların seyahat eğilimlerinde doğal, kültürel ve sanatsal atraksiyonların olduğu ürünlere yöneliş artıyor. Bununla beraber, harcamalarda eskisinden çok daha titizleşmiş durumdalar.
    Evlilik sayılarında azalma ve boşanmalardaki artışa karşın Fransızların büyük bölümü için Aile hala yaşamın en önemli unsuru.

    Her iki franasızdan birisi tatillerinde bir spor aktivitesi yapıyor . Tırmanma, bisiklet, tenis, golf, kayak gibi aktiviteler tercih ediliyor. Fransızlar her zaman kültürel aktivitelere meraklı olageldiler.

    Müzik festivalleri, resim sergileri gibi sanat-kültür olaylarına katılımları her zaman yüksek orandadır. Müzeleri tarihi evleri ziyaret etmeyi severler.

    Fransızların alışveriş alışkanlıklarında da son zamanlarda daha dikkatli oldukları gözleniyor. Yapılan alışverişlerin yüzde 40'ı indirim dönemlerine rastlıyor. Pazarlık ediyor, satın almadan önce hazırlık yapıyorlar. Bu nedenlerle marka sadakati gittikçe azalıyor.

    Fransızlar diğer dilleri konuşmada genellikle çok iyi değiller. İngilizce konuşmayı da pek sevmezler. En azından ilk karşılaşmada kendilerine hiç olmazsa bir kaç temel Fransızca kelime ile hitap edilirse çabalarınızı takdir edip bildikleri diğer dillerde daha rahat konuşacaklardır.
    Alışveriş ve gidilecek yerlerle ilgili verilecek ipuçları ve önerileriniz onları memnun edecektir. Otellerde temizliğe ve fonksiyonelliğe çok önem verirler.

    Mutfak Fransızlar için çok önemlidir. Yeme alışkanlıklarını tatilerde bir yana bırakmak isteseler de vazgeçemeyecekleri şeyler vardır. Öğle ve akşam yemeklerinde mutlaka ekmek isterler. Tercih ettikleri kahve expersso'dur ve yemekte uzun zaman geçirmeyi tercih ederler. Kolay eleştirirler, kolay memnun olmazlar. Çıkacak problemlerde sabırlı olmak gerekir.

    Fransa'da turizm işi yapmak

    Tur operatörleri bu ülkede bu işi yapabilmek için bir lisans almak zorundalar. Lisans seyahat acentalarına Turizm Bakanlığı tarafından veriliyor. Bu lisansa sahip olanlar perakende ya da tur operatörü olarak faaliyette bulunabilirler. 2001 yılında ülkelede 250 civarında tur operatörü bulunuyordu.

    Tur operatörlerinin 4 tipi bulunuyor;
    1. Genelciler: bunlar Nouvelles Frontuieres gibi büyük ulusal tur operatörleridir ve büyük kataloglara sahiptirler. Paketler kendi seyahat acentaları zincirleri ve bağımsız acenteler tarafından satışa sunulur.
    2. Uzmanlar: bunlar belli destinasyonlar ya da belli seyahat türlerinde uzmanlaşmış daha küçük operatörlerdir. Bu operatörler doğrudan satış yapabilecekleri gibi bağımsız ve zircir acenteleri de satış için kullanabilirler.
    3. Otobüs operatörleri: Fransa'da 2500 civarında otobüs operatörü bulunuyor. Bunların 600'ü Turizm Girişimcileri Sendikası (SNET) üyesidir.
    4. Dernekler: Bunlar kendi üye guruplarına ya da okul gurupları, kültür gurupları vb belirlenmiş pazar segmentlerine satış yaparlar.
     

Sayfayı Paylaş