1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gebelik döneminde bilinmesi gerekenler

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 10 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Gebelik döneminde bilinmesi gerekenler

    Gebelik... Bir kadının hayatının en önemli bir o kadarda zorlu dönemi. Bu dönemde gebe kadının dikkat etmesi ve bilmesi gereken çok konu var. Gebelikte beslenme konusu dikkat edilmesi gereken hususların en başında geliyor. Bebeğiniz sizden besleniyor, bu yüzden de yemek düzeninizi bile değiştirmeniz gerekiyor.

    İşte ikinizin de ihtiyaç listesi ve nedenleri... Siz ve bebeğiniz artık yediğiniz her şeyi paylaşan bir ikilisiniz. Hamilelikte, özellikle bebeğin hızla geliştiği son üç aylık dönemde, çok bilinçli beslenme her ikinizin sağlığı için de oldukça önem taşıyor.

    Bir bebeğin anne karnında sağlıklı yetişebilmesi için annenin hamileliği boyunca toplam yaklaşık 55.000 kalori alması gerekir. Bu ilk başta çok fazla gibi görünse de aslında hamileliğin ikinci yarısından itibaren gün başına 300 ekstra kalori alınması demektir. Bu da aslında her şeyin iki katı değil, yalnızca fazladan bir ara öğün demek. Bir başka deyişle, bir bardak portakal suyu ve iki dilim tereyağlı kepek ekmeği veya 4 adet kuru incir ve bir bardak yağsız süt demek. Eğer hamileliğiniz boyunca dengeli beslenirseniz ve dengeli kilo alırsanız (12 ila 15 kg almanız normaldir) sağlıklı bir bebek dünyaya getirme şansınız çok yüksek demektir.

    Protein ve demir
    Mikroskobik bir embriyoyu sağlıklı bir bebeğe dönüştürebilmek için milyonlarca ufak hücre gerekir. Protein esas olarak bu görevi yerine getirecek maddelerin oluşumunu sağlar. Hamileliğin son üç ayında günde 150 ila 200 gram protein almanız gerekir. Her biri iskambil kâğıdı büyüklüğünde 75 gram kemiksiz et, tavuk veya Kılık mükemmel protein kaynaklandır. Ayrıca sebze temelli proteinler sağlayabileceğiniz nohut, mercimek ve fasulye gibi tahılları da unutmamak gerekir.
    Protein açısından zengin olan birçok besin aynı zamanda iyi birer demir kaynağıdır da. Hamileliğin son aylarında, bebek, doğumdan sonraki ilk aylarında kullanmak üzere demir depolar. Bu dönemde kan hacminiz sürekli arttığı için sizin de demire ihtiyacınız vardır.

    Eğer yeterli demir almazsanız, bebek vücudunuzda depoladığınız demiri kullanmaya başlayacaktır. Bu nedenle demir eksikliği genelde yeni doğan bebeklerden çok hamile kadınlarda sıkça görülür.

    Diğer besin kaynakları
    Farklı renklerde sebze ve meyveler, alacağınız gıdayı da çeşitlendirecektir. Her sebze ve meyve belli bir miktar besin değerine sahiptir.

    Folikasit C Vitamini açısından zengin değere sahip bir sebze ve meyve listesi:
    Folik asit açısından zengin;
    kuşkonmaz, ıspanak, yeşil salata, portakal, patates, karpuz, karnabahar

    C vitamini açısından zengin; kavun, greyfurt, brokoli, kivi, domates, biber, çilek
     

Sayfayı Paylaş