1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gençler Parayı Nereye Harcar?..

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve yeşüLL tarafından 28 Ekim 2009 başlatılmıştır.

  1. yeşüLL

    yeşüLL limitsizsiniz...! Özel üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.343
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    46 ÇTL
    Genç nüfusuyla Türkiye, firmaların gözdesi oldu. Markalar da, reklam kampanyaları ile gençlerin ilgisini çekmeye çalışıyor. Peki gençler paralarını en çok neye harcıyor? İşte gençlerin tercihi ile ilgili ilginç araştırma...
    2008 rakamlarına göre, Türkiye'de 0-24 yaş arası 30 milyonun üzerinde genç var. Bu genç nüfusta kıyafet, gıda, kitap, okul giderleri ve eğlence gibi diğer özel harcamalarıyla çok geniş bir yelpazede büyük bir pazar oluşturuyor.

    Bu nedenle firmalar hem krizle birlikte düşen tüketim harcamalarını canlandırmak hemde gençlik pazarından pay alabilmek için reklam harcamalarına yöneliyor. Reklam için kesenin ağzını açan dev markalar, gençlere yönelik özel organizasyonlarda yapıyor.

    Bunların başında da özellikle bahar aylarında okulların düzenlediği festival ve şenlik gibi organizasyonlar geliyor. Böylece firmalar gençlere yönelik tanıtım ve pazarlama yapabiliyor. Başını Vakıf üniversitelerinin çektiği bahar şenlikleri birer festival havasına dönüşürken, gençlerde çeşitli firmaların sponsorluğunda gerçekleşen festivallerde hem bir araya geliyor hemde dünyaca ünlü yıldızları bu sayede dinleyebiliyor.

    İlk Ders Anneden


    Gençler, en fazla harcamayı alışveriş sırasında yapıyor. Araştırma şirketleri Trend Group tarafından yapılan 12-25 yaş arasında gençlerle yapılan güncel araştırma, gençlerin alışveriş konusundaki tercihleri hakkında ilginç bulgulara ulaştı.

    Genç denince akla ilk gelen aktivitelerin başında haliyle alışveriş geliyor. Kimi gençler, gerekmedikçe alışverişe gitmediğini dile getirirken, kimileride alışverişi geçici bir tatminle özdeşleştirip, aldıkları şey küçükte olsa zevk aldıklarını belirtiyor. Erkekler, alışveriş konusunda 'gerekmedikçe gitmem' derken, kadınlar ise alışverişi hayatın bir parçası olarak görüyor.

    Alışverişi keyifle özdeşleştirenler kendilerini sıkıntılı ve üzgün oldukları durumlarda şımartmak için alışverişe çıkıyor.

    Gençlerin büyük çoğunluğu ise her hafta sonu mutlaka kendine yeni birşey alıyor. Alınan ürün keçeli bir kalem veya küçük bir bilgisayar parçasıda olabiliyor. Alışverişe küçük yaş gruplarından önce anne ile gidiliyor. İleriki yaşlarda ise alışverişe arkadaşlarla yada yalnız çıkılıyor.

    Harcamada Şampiyon Kıyafet


    Alışverişlerde en fazla para kıyafet ve ayakkabıya harcanıyor. Gençler alışverişi daha çok Outlet mağazalarda yapıyor. Bunun dışında gençlerin alışveriş ettikleri mekanların başında Beşiktaş Çarşısı, Bağdat Caddesi ve Taksim'de başta Terkos Pasajı olmak üzere cadde ve muhtelif pasajlardaki giyim, takı mağazaları geliyor. Gençler önce alışveriş merkezini gezip bir model beğeniyor. Ardından Outlet mağazasına gidip beğendiği kıyafeti satın alıyor. Tabii bu noktada ailelerin ekonomik gücü de etkili oluyor.

    Özellikle genç kızların alışverişi hayatın bir parçası olarak görmesi, firmaları bu sektörde daha fazla tanıtım organizasyonlarına itiyor. Caddelerde, sokaklarda ve yol boyunca sıralı reklam bilbordlarında çok sayıda tekstil markasının reklam afişlerini görmek mümkün. Firmaların gençliğe yönelik en fazla reklam harcaması yaptığı diğer bir alan ise içecek ürünleri.

    Pek çok soğuk içecek markası, özellikle festival ve şenliklerde sponsor olarak kendi tanıtımlarını yapıyor. Bunların dışında en fazla reklam çalışmasının hazırlandığı alanlar ise cep telefonları, GSM operatörlerinin özellikle öğrencilere yönelik tarifeleri ve teknolojik ürünler şeklinde sıralanıyor.

    Pazarlama ve İletişim Artmalı


    Pazarlamadunyasi.com editörü Mustafa Duran'a göre Türkiye nüfusunun yüzde 60.9'u 35 yaşın altında bu genç nüfus tüketim anlamında yüksek bir potansiyele sahip olurken aynı zamanda yaşadıkları aile ortamının tercihlerini ve genel trendlerinide belirliyor. Duran, özellikle 20'li yaşların altındaki grubun geleceğin yoğun tüketicisi olduğu düşünüldüğünde markaların gençlere yönelik pazarlama ve iletişim çalışmalarını arttırmasını bir gereklilik olarak değerlendiriyor.

    Duran, gençlerin tüketim eğilimleriyle ilgili şöyle konuşuyor:

    "15-18 yaş grubunun teenage, 18-26 yaş grubunu youth ve 26-35 grubunuda young adult olarak ele almakta yarar var. Teenage ve youth grubları internet çağında doğmuş, marka sadakati daha düşük, yeni ve farklı şeylere oldukça açık, hızlı yaşayan, tüketim yapmakla beraber, ailelerin tüketimini etkileyen ve iletişime oldukça önem veren bir grup. Bu grup marka tercihlerinde fonksionellikle beraber o markayı kullanmalarının kendilerine sağlayacağı kimlik bir deneyim duygusal bağ ve ilişki/iletişim ararlar.

    Bu gruplarla kurulacak iletişimle samimiyet, süreklilik, oldukça önem kazanıyor. 15-26 yaş grubu ülkemizde internet kullanımının en yoğun olduğu gruptur. Bu yaş grubundaki gençlere ulaşmak için online pazarlama, ağızdan ağıza pazarlama, gerilla pazarlama ve onlara yönelik yapılacak eventler ile ulaşılabilir. Ayrıca son zamanlarda mobil pazarlama çalışmaları ilede bu kitle ile iletişim kurmak mümkün. 26-35 yaş grubu teenage ve youth gruplarına göre marka sadakati biraz daha yüksek, marka tercihlerinde fonksionelllikle beraber fiyat unsurlarına önem veren bir kitle.

    Bağzı konularda 15-26 yaş grubuyla farklılaşmalarına rağmen; Profesyönel hayata atılmış, kimisi ailesini kurmuş belli bir gelir seviyesinde olan bu gruba ulaşmak içinde internet önemli bir kanal."

    Kontöre Kitaptan Fazla Harcıyorlar




    Harcama Yapılan alan (Yüzde)

    Kıyafet 34.4

    Cep telefonu faturası, kontör 7,2

    Okul giderleri 5,3

    Sigara 4,6

    Kira 4,1

    Ayakkabı 3,3

    Bilgisayar oyunları 2,7

    Bilgisayar ve Parçaları 2,6

    Kitap 2,6

    Akşam eğlenceleri 2,4

    Yiyecek alışverişi 2,4

    Öğlen yemekleri 2,2

    Kozmetik 1,9

    Akşam yemekleri 1,8

    Takı 1,4

    Elektronik eşyalar 1,3

    Deodorant, parfüm 1,1

    İnternet 1,1

    Dershane 1,1


    (Ekotrent.com)

     
  2. k@LpSiz_K@fKéF

    k@LpSiz_K@fKéF Forum Onuru

    Katılım:
    16 Kasım 2008
    Mesajlar:
    3.721
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    2.880
    Yer:
    B!L€C€G!M
    Banka:
    44 ÇTL
    Kıyafettin ilk sırada yer alması şaşırtmadı da kontür olayına şaşırdım ne iletişimli bir milletmişiz
     
  3. yeşüLL

    yeşüLL limitsizsiniz...! Özel üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.343
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    46 ÇTL
    vallaa gerek ailesiyle gerek sevgilisiyle gerekse arkdaşlarıyla uçuk bir şekilde mesajlaşıp konuşan arkdaşları görünce pek de şaşırmıyorum:D
     

Sayfayı Paylaş