1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gerçek Kelimelerin Gücü

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 11 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Bebeklerle ‘gerçek kelimeler kullanarak’ konuşmanın bebeğin beyin gücünü artırdığı bildirildi.

    Bilim adamları bebekler daha konuşmaya başlamadan aylar önce onlarla konuşmaya başlamanın beyin gelişimlerinde önemli rol oynayacağını belirttiler.
    İngiliz gazetelerindeki habere göre müzik gibi diğer seslerden ziyade kelimelerin bebeklerin zekası üzerinde daha büyük etkisi olduğu sanılıyor.
    İllinois’deki Kuzeybatı Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada kelime duyan bebeklerin sınıflandırma yapabildikleri sadece sesler duyan bebeklerin ise bunu yapamadıkları saptandı.
    Araştırma çerçevesinde üç aylık 50 kadar bebeğin yarısına kelimeler yarısına ise kısa sesler eşliğinde çeşitli balık resimleri gösterildi. Kelime grubundaki bebeklere sözgelimi bir balık için uydurma isim verilerek "Toma’ya bak!" denildi ve bu deney çeşitli resimlerle tekrarlandı. Diğer gruptakilerde ise bu deney süre aynı olmak şartıyla anlamsız seslerle yapıldı.
    Bunun ardından bebeklere yan yana duran balık ve dinozor resimleri gösterildi ve bebeklerin her bir resme ne kadar süre baktıkları gözlendi.
    Araştırmacılar balık resmine dinozordan daha fazla bakan bebeklerin balıkları beyinlerinde sınıflandırdıklarını gösterdiğini belirttiler.
    Dr. Susan Hespos sonucun çok çarpıcı olduğunu belirterek "Kelime ve ses gruplarındaki bebeklerin aynı resimleri aynı sürelerle görmelerine karşın kelime işitenlerin balıkları sınıflandırabildikleri diğerlerinin ise bunu yapamadıkları saptandı" dedi.
    Araştırmanın sonucunu kaleme alanlardan Prof. Sandra Waxman konuşmanın özellikle bebeklere yöneltilmiş konuşmanın bebeklerin dikkatini çevredeki objelere çekerek onları sınıflandırmalarını sağladığı düşüncesinde olduklarını söyledi.

    milliyet
     

Sayfayı Paylaş