1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gerilla pazarlama nedir?

Konusu 'Ekonomi' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 6 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Gerilla pazarlama nedir?

    [​IMG]Markaların düşük maliyetle yüksek bilinirlik hedefine ulaşmak için kullandıkları modern pazarlama taktiğidir. 1980’li yıllarda temelleri atılmış ve zamanla geleneksel olmayan tüm pazarlama kampanyaları için kullanılan ortak bir isim haline gelmiştir.

    Gerilla pazarlamanın ortaya çıkış öyküsü biraz ilginçtir. “Gerilla Marketing” adlı kitabın yazarı olan Jay Conrad Levinson 1980’lerde bir üniversitede ders verirken öğrencilerinin gerilla pazarlamayı ilgilendiren sorularıyla muhatap olur ve onlara konuyla ilgili kaynak bulup getireceğini söyler. Ancak bütün kütüphaneleri taradığı halde konuya değinen bir tane bile kitap bulamaz. Öğrencilerine karşı kendini sorumlu hisseden Levinson bunun üzerine oturup az parası olan işletmeler tanıtım için neler yapabilir? sorusuna cevaben 527 maddelik bir liste hazırlar. İşte bu liste gerilla pazarlamanın ortaya çıkış belgesi olur.

    İster geleneksel olsun ister gerilla, reklam ve tanıtım faaliyetlerinin genel amacı değişmez. Yapılan tüm işlerin temel hedefi, markaların hedef kitle nezdinde bilinirliğini artırmaktır. Ancak gerilla pazarlamanın bu genel amaç dışında bir de spesifik amacı vardır ki o da, söz konusu ürüne, hizmete ilgiyi en yüksek düzeye çekmeye çalışırken harcamayı minimumda tutmaktır. Bu nedenle etkili bir gerilla pazarlama fikri yakalamak daha çok zaman, daha çok tutku, enerji ve yaratıcılık gerektirir.

    Jay Conrad Levinson tarafından “bütçesi küçük hayalleri büyük girişimciler için yaratıcı pazarlama tekniği” şeklinde tanımlanan gerilla pazarlama günümüz dünyasında bu tanımdan çıkmıştır. Artık küçük, büyük demeden bütün şirketler, markalar akılda en çok kalan, viral, ağızdan ağıza yayılarak geleneksel reklam tanıtım faaliyetlerinin çok üzerinde bir etki yaratan gerilla pazarlamanın gücünden faydalanmaktadırlar.

    Geleneksel pazarlamaya göre daha küçük grupları hedef alan, daha detaycı yaklaşan ve başarıyı satışta değil kârlılıkta arayan gerilla pazarlamanın hedefini vurmak için sayısız silahı vardır.

    Gerilla pazarlama rakiplerin zayıf yönlerine saldırarak yıpratma stratejisi uygulamak isteyen markalar için de çok fonksiyonel bir yöntemdir.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 15 Mayıs 2016

Sayfayı Paylaş