1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Glisemik İndeks Hakkında Bilgiler...

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve arz-ı hal tarafından 9 Ocak 2012 başlatılmıştır.

  1. arz-ı hal

    arz-ı hal Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesajlar:
    9.017
    Beğenileri:
    539
    Ödül Puanları:
    5.980
    Meslek:
    İşe başlamadan tatile giren hakime
    Yer:
    yüreğinden uzaklar da...
    Banka:
    199 ÇTL
    Glisemik indeks
    Karbonhidratların kan şekerini yükseltme etkisine glisemik indeks adı verilir. İnsülin salınışını arttıran besinler glisemik indeksi yüksek besinlerdir. Glisemik indeks; aynı miktarda karbonhidrat içeren farklı gıdaların vücutta oluşturduğu farklı kan şekeri yükselmesidir. Bunun nedeni, yiyeceklerdeki karbonhidratların sindirim sisteminden farklı hızlarda emilmesidir. Glisemik indeksi yüksek olan besinler muz, üzüm, kavun, karpuz, incir, havuç ve haşlanmış patatestir. Bu meyveleri seyrek olarak tüketmeli, havuç ve patatesi de yemek içinde karışmış olarak yemeliyiz. Glisemik indeks karbonhidratın türüne ve içinde bulunduğu gıdadaki lif oranına, gıdanın sıvı veya katı oluşuna, o öğündeki yağ miktarına göre değişir. Glikoz glisemik indeksi en yüksek olan gıda maddesidir. Bal ve sofra şekeri yine kan şekerini yükseltme etkisi çok fazla olan yiyeceklerdir. Bu tür gıdalardan kaçınmamız gerekir.

    Glisemik endeks
    Her yiyeceğin yemek sonrası kan şekerini yükseltme hızları farklıdır. Basit bir tanımla yaparsak, yiyeceklerin yemek sonrası kan şekerini farklı olarak yükseltme hızlarını “glisemik indeks” olarak tanımlarız.
    Glisemik indeksi etkileyen etmenler arasında yiyeceğin yapısı ve yiyeceklere uygulanan işlemler yer alır. Mideyi daha çabuk boşaltması ve emilip kana daha çabuk geçmesi nedeniyle iyi pişmiş nişastalı besinlerin glisemik indeksi, az pişmişlerden daha yüksektir. Piştikten sonra bekleyen besinlerin glisemik indeksi düşer. Meyve; meyve suyundan, pirinç pilavı; pirinç çorbasından daha düşük glisemik indekse sahiptir. Yağ ve protein içeren yiyecekler, glisemik indeksi yüksek yiyeceklerin mideden boşalmasını ve emilimini geciktirerek bu besinlerin glisemik indekslerini düşürür. Örneğin dondurma, muhallebi gibi sütlü tatlıların glisemik indeksi; baklava, şekerpare gibi hamur tatlılarının glisemik indeksinden düşüktür.

    Aşağıdaki tabloda besinlerin glisemik indeksleri gösterilmektedir.
    Yüksek Glisemik İndeks (>70)
    Besin Glisemik İndeks
    Glikoz 100
    Mısır gevreği 92
    Patates 88
    Beyaz pirinç 87
    Kraker 78
    Bal kabağı 75
    Tam buğday ekmek 77
    Karpuz 72
    Şalgam 72
    Beyaz ekmek 70
    Orta Glisemik İndeks (55-70)
    Besin Glisemik İndeks
    Limonata 66
    Kavun 65
    Makarna 64
    Pancar 64
    Kuru üzüm 64
    Patates cipsi 63
    Kola 63
    Ananas 59
    Çavdar ekmek 58
    Yulaf 55
    Bal 55
    Bezelye 48
    Düşük Glisemik İndeks (<55)
    Besin Glisemik İndeks
    Kivi 53
    Muz 51
    Mango 51
    Kahverengi pirinç 50
    Bulgur 48
    Kuru fasulye 48
    Portakal 48
    Havuç 47
    Üzüm 46
    Şeftali 42
    Elma 38
    Mercimek 29
    Nohut 28
    Barbunya 28
    Greyfurt 25
    Kiraz 22
    Soya fasulyesi 18
     

Sayfayı Paylaş