1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Göbek yağlarından kurtulun

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 10 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Birçoğumuz dışarıdan bakıldığında fit bir görünüme sahip olmak ister ancak, hiç düşünmeden ve zamansız olarak yenilen besinler belirli bölgelerde yağlanmalara sebep olur, buda rahatsızlık verici bir durumdur. Toplumda zayıflamak genellikle ‘yemek yememe’ olarak anlaşılır. Fakat yemek yememek vücudun ihtiyacı olan proteinleri alamamasına ve metabolizmanın daha yavaş çalışmasına neden olur.

    Uzmanlar günlük olarak 6 öğün ile kan şekeri seviyesini optimum düzeyde tutulabileceğini söylüyor. Tabi bu açıklama her öğünde masaya oturulması anlamına gelmiyor. Sabah, besleyici bir kahvaltının ardından 1 porsiyon elma bundan 3 saat sonra öğle yemeği ve tekrar ara öğün.

    Yani her 3 saatte bir ana öğün- ara öğün olarak az miktarda, sıkça yenilmesi vücudun ihtiyacı olan proteinleri almasını, böylece metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar. Eğer vücuda alınan besinler aynı türde ise yani sürekli karbonhidrat ya da protein ağırlıklı besleniliyorsa göbek bölgesindeki yağları eritmek pek kolay olmayacaktır. Alınan kalorilerin yüzdesi sürekli olarak değişecektir ancak, dikkat edilmesi gereken en önemli nokta karbonhidrat alımında yüzde elli beş oranını geçmemektir. Aksi takdirde yağlardan kurtulayım derken onları ikiye katlayabilirsiniz.

    İdeal kiloya ulaşıldığında ise bu kiloyu sabit tutmak, kalori miktarını azaltmakla mümkün. Her yemekten sonra 200 kalori yakarak vücudun yağ oranını dengede tutmasını sağlayabiliriz. Fakat bu dengesiz beslenmek anlamına gelmez. Yemek esnasında hem az yiyip hem de yemekten sonra 200 kalori vermek kasları zayıflatır ve vücut dengesini bozar.

    Göbekteki fazlalıkları eritmeye yardımcı olabilecek bir diğer etken ise düzenli bir şekilde günlük olarak 30-40 dakika süresince yürüyüş yapmaktır. Yürümek için en uygun zaman gündüz saatleridir. Çünkü, akşama kadar vücut yorularak dinlenme ve uyku ihtiyacı hisseder. Sabah yapılan spor ise kalp krizi riskini azaltarak daha hızlı kilo verilmesini sağlar.
     

Sayfayı Paylaş