1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gogoro - Yeni Nesil Elektrikli Bisiklet

Konusu 'Yeni Teknolojiler' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 13 Ocak 2015 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.427
    Beğenileri:
    7.353
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.770 ÇTL
    Tayvanlı startup Gogoro kuruluşundan 4 yıl sonrasında son derece zekice bir elektrikli scooter projesi ile ortaya çıktı. Firmanın ilk SmartScooter modeli Las Vegas’ta düzenlenen Consumer Electronics Show fuarında görücüye çıktı.

    Gogoro’nun Smartscooter’ı diğer elektrikli taşıma araçlarından ayıran özelliği ise şu; şarja takılmıyor!

    İlk başta oldukça garip gelen bu fikir detayları öğrendikçe anlam kazanıyor. Pil azalmaya başladığında şehrin stratejik yerlerine yerleştirilmiş pil istasyonlarına gidip pilinizi değiştiriyorsunuz. Boş pilinizi de bu istasyona bırakıp şarja takıyorsunuz. Daha sonra da başka bir Smartscooter kullanıcısı istasyona geldiğinde sizin dolmuş pili alıp kendi boş pilini şarja takıyor.

    [​IMG]

    Gogoro CEOsu Horace Luke daha önce Nike, Microsoft, HTC gibi firmaların dizayn bölümlerinde çalışmış. Zaten Smartscooter’ın dizaynı da arkasında çok yaratıcı bir zekanın olduğunu kanıtlar düzeyde. Ön taraftaki LED ışıklar Kara Şimşekvari bir hava katarken Luke’un HTC köklerinden olsa gerek fazlaca modern cep telefonu dizaynlarını anımsatıyor. Sürekli açık Bluetooth bağlantısı ile telefondan motorun pil durumu her an kontrol edilebilirken aplikasyon sayesinde motorun çalışma/kapanma sesleri hatta sinyal sesleri bile değiştirilebiliyor.

    [​IMG]

    İlk etapta planlanan dünyanın belirli şehirlerine olabildiğince fazla pil istasyonu kurmak ve belirli bir abonelik planı ile kullanıcılara sunmak. GoStations denen istasyonlarda her an kullanıcılara yetecek sayıda pil bulunması da önemli hedeflerden biri. Pillerin kullanım ömürlerini tamamladıktan sonra geri dönüşüme sokmak yerine evlerde ve sanayiide kullanılması planlanıyor.

    [​IMG]

    Gogoro’nun Smartscooter’ı elektrikli diye hafife alınacak gibi de değil. 50 km/s hıza 4.2 saniyede çıkıyor. En yüksek hızı ise neredeyse 100 km/s.

    [​IMG]

    Fikir dahice mi delilik mi uzun uzadıya tartışılabilir. Fakat CEO Horace Luke’un şimdiden 150 milyon dolar gibi bir yatırım almış olması bile bu işin şehirlerin ulaşım keşmekeşini çözmeye yönelik doğru yönde bir adım olduğunu gösterir nitelikte.

    Aşağıda yer alan video daha detaylı bir şekilde bilgi veriyor.
     
    KıRMıZı ve kAşİf bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş