1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Google Adsense Terimler Sözlüğü

Konusu 'Google ADSENSE' forumundadır ve sherry tarafından 22 Eylül 2007 başlatılmıştır.

  1. sherry

    sherry V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Aralık 2006
    Mesajlar:
    2.174
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    1.980
    Banka:
    286 ÇTL
    Adres, Geçerli Postalama: Geçerli posta adresi tam ve fiziksel adrestir. AdSense'e katılım Kişisel Kimlik Numaranızı (PIN) alabilmeniz için geçerli bir posta adresi gerektirir.
    Adware: Bir kullanıcının internet bağlantısını kullanarak ve kullanıcının bilgisi olmaksızın bilgilerini toplayan yazılım. Bu bilgiler genelde pop-up veya farklı türlerde reklam üretmek için kullanılır. Adware ile ilişkili sitelerde AdSense kodu kullanılamaz.
    Ağ performansı :Ağ performansı hangi ürünleri tavsiye edeceğinizi belirlemenize yardım edebilecek bir yıldızla derecelendirme sistemidir. Elimizde güvenilir tahminlerde bulunmak için yeterli veri olduğunda, her ürün için seçebileceğiniz diğer ürünlerle alakalı olarak nasıl bir performans beklediğimizi belirten bir yıldız derecesi atarız. Bu tahminlerin her zaman kesin olmadığını ve performansın sitenize reklamı nasıl ekleyeceğinizi belirlemeniz gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişeceğini lütfen unutmayın
    Alternatif reklamlar:Alternatif reklamlar Google sayfanıza reklam sunamadığında reklam alanınızı doldurmak için kullanılır. Bir resim, HTML sayfası veya istediğiniz bir reklam sunucusu belirleyerek, reklam alanınızın hedeflenmiş Google reklamları veya kendi içerik tercihinize göre her zaman etkin olarak kullanıldığından emin olabilirsiniz. Alternatif reklamlar, belirtilmişse sayfanız için hedeflenmiş reklam bulunamadığında kullanılır. Reklam alanı 'Google Reklamları' olarak belirtilmez.
    API: Bir uygulama programlama arayüzü olan API, bir bilgisayar uygulamasının veya sisteminin üçüncü taraf işlevler veya programlar kümesine erişmek için kullanabileceği bir arayüzdür. Daha açık olmak gerekirse, AdSense API web sitesi geliştiricilerinin AdSense'i web sitesi teklifleriyle bütünleştirmesine olanak tanıyan ücretsiz beta hizmetidir.
    Arama için Google AdSense : Arama için AdSense, Google AdSense'in kullanıcılara sitenizden Google arama hakkı sunmanıza olanak tanıyan bir özelliğidir. Kullanıcıların arama kutunuzda gerçekleştirdiği en üst sorguları görüntüleyebilir ve kullanıcılar arama sonuçları sayfalarındaki reklamları tıkladığında kazanç elde edersiniz.
    Ay sonu bakiyesi: Ödeme Geçmişi sayfanız her ayın sonunda AdSense hesabınızın bakiyesini gösterir. Bu tutar o ayın kapanış tarihine kadar doğrulanmış olan kazançlarınızı gösterir. Ay sonundaki hesap bakiyeniz 100 ABD Dolarından fazlaysa ve hesabınızda bekletilen bir ödeme bulunmuyorsa size ertesi ay ödeme yapılmasının planlanmış olması gerekir.
    Bağlantı birimi: Bağlantı birimleri, herhangi bir sayfanın içeriğiyle alakalı bağlantıların listesini görüntüleyen bir reklam biçimi türüdür. Kullanıcılar bir bağlantıyı tıkladığında, alakalı reklamları içeren bir sayfaya götürülür. Kullanılabilir tüm bağlantı birimi biçimi örneklerini, Reklam Biçimleri sayfamızda görebilirsiniz.
    Bin gösterim başına maliyet (CPM): CPM, reklamı bir kullanıcı tarafından her 1000 kez görüntülendiğinde ve bir gösterim kaydedildiğinde reklamverenin ödediği miktardır.
    Blogger: Blogger, kullanıcıların weblog'da veya "blog"da içerik oluşturmasını ve yayımlamasını hızlandıran ve kolaylaştıran web tabanlı bir araçtır.
    Bölüm Hedefleme: Bölüm hedefleme özelliğimiz tarayıcımızın vurgulamasını veya yoksaymasını istediğiniz HTML veya metin içeriğinin belirli bölümlerini vurgulayarak reklam hedeflemenizi geliştirmenize olanak tanır.
    Bu siteye reklam verin bağlantısı: Site Üzerinde Reklam Veren Kaydı özelliğimize abone olduğunuzda reklam birimlerinizin görüntüleyeceği bağlantı budur. Bağlantı ilgilenen reklamverenlerin AdWords hesabı oluşturmasına ve bir reklamı doğrudan sitenize hedeflemesine olanak tanır.
    Coğrafi Hedefleme: AdWords reklamverenleri reklamlarını sadece belli bölgelere ve dillere göstermeyi seçebilirler. Bu nedenle AdSense sitelerinde yayınlanan AdWords reklamları reklamverenin coğrafi hedeflemesi ve kullanıcının ayarlarına bağlı olarak yayınlanır.
    Cybersquatting: Bu tür sitelerin AdSense reklam kodunu kullanmasına izin verilmez. Cybersquatting bir alan adını başkasına ait bir markayı kötülemek veya kendi çıkarları için kullanmak anlamına gelir. Sörf yapan internet kullanıcılarının bir adresi yanlış yazma ihtimaline dayanan typosquatting de bir cybersquatting türüdür.
    Çerçeveler: Web sayfaları birbirinden bağımsız HTML kodları olan çerçeveler şeklinde hazırlanabilir. AdSense reklam hedeflemek istediğiniz içeriğe sahip çerçeveye yerleştirilmelidir.
    Çerezler: İnternette, çerezler bir kullanıcının bilgisayarına indirilen ve kullanıcı bilgilerini ve tercihlerini depolamak için kullanılabilen küçük metin dosyalarıdır. Birçok site siteye tekrar yapılan ziyaretlerde işlevleri özelleştirmek ve geliştirmek için çerezleri kullanır.
    Dağıtım seçeneği: Bir AdWords reklamvereni tarafından seçilen dağıtım seçeneği, reklamlarını arama ve/veya içerik sitelerinde veya Google ağı ürünlerinde gösterip gösteremeyeceğini belirler. Tüm Google reklamları AdSense web sayfalarında görünmez.
    Dönüşüm: Tavsiye raporlarınızdaki dönüşüm, tavsiye ettiğiniz bir kullanıcı bu tavsiyeden kazanç elde etmeniz için gerekli eylemleri tamamladığında oluşur. Her tavsiye için tam olay ve kazançlar ürüne göre değişir.
    Editoryal Kurallar: Google'da AdWords reklamları yayınlamak için, arama ve içerik siteleri veya büyüyen reklam ağımızın ürünleri, tüm AdWords reklamverenleri bu kurallara uymak zorundadır.
    Elektronik Fon Transferi: Elektronik Para Transferi (EFT) AdSense kazançlarınızı banka hesabınıza doğrudan yatıran bir ödeme yöntemidir.
    En üst sorgular: Arama için AdSense yayıncıları kullanıcıların arama için AdSense kutularını kullanarak aradığı en üst 25 terimi görüntüleyebilir. Yalnızca birden çok kez gerçekleştirilen sorgular görüntülenir.
    E-postayla gönderilebilir rapor: E-postayla gönderilebilir rapor, hesabınızdaki Rapor Yöneticisi sayfasını kullanarak e-postayla gönderilmek üzere zamanlayabileceğiniz bir kaydedilmiş rapor şablonudur.
    Etkili BGBM: Etkili bin gösterim başı maliyet (eBGBM), yayıncı açısından farklı kanallar ve reklam programları arasında gelir karşılaştırması yapmanın faydalı bir yoludur. Toplam kazançlarınızın bin gösterim sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Örneğin bir yayıncı 45.000 gösterimden 180 ABD Doları kazandıysa, eBGBM 180 ABD Doları/45 Doları veya 4,00 ABD Doları olacaktır. Ancak eBGBM'nin, yayıncıya ödenen gerçek tutarı yansıtmayan bir raporlama özelliği olduğunu lütfen unutmayın.
    Gelir: AdSense geliriniz başarılı tavsiye dönüşümlerinden elde edilen kazançların yanında Google ilanlarındaki kullanıcı tıklamaları ve/veya gösterimler dahil olmak üzere tüm AdSense ürünlerinden aldığınız kazançlardır.
    Gelir Paylaşımı: Her AdSense yayıncısı bir reklamverenin reklamındaki kullanıcı tıklamaları veya gösterimleri için ödediği maliyetin bir yüzdesini alır. Bu yüzde gelir paylaşımı olarak anılır. Google, AdSense için gelir paylaşımını açıklamaz.
    Genel hizmet reklamı (PSA): Genel hizmet reklamları hedeflenmiş reklamlar bulunamadığında veya Google sayfanızdan içerik çekemediğinde gösterilen kar amacı gütmeyen organizasyon reklamlarıdır.
    Gerçek bin gösterim başına maliyet: Bu, bir reklamverenin kendi reklamının her gösterimi için gerçekten ödediği tutardır. AdWords İndirimcisi reklamverenlere kendi reklamlarının sırasının korunması için gereken olası en düşük fiyatı otomatik olarak verir. Gerçek BGBM belirtilen maksimum BGBM'ye eşit veya ondan daha az düşük olacaktır.
    Giriş: AdSense girişinize hesap e-postanız olarak da anılır. Bu, Google AdSense hesabınıza giriş yapmak için kullandığınız e-posta adresidir.
    Google AdSense: AdSense web yayıncılarının sitelerinde görünen içerikle ilgili reklamlar sunar ve site sahiplerinin kazanç potansiyelini artırır.
    Google AdWords: Google'ın reklam programı tıklama ücreti tabanlıdır.
    Google Analytics: Analytics web sitesi sahiplerine ziyaretçilerinizin sitelerini nasıl bulduğu ve siteleriyle etkileşimleri hakkında bilgi sağlayan Google'ın web sitesi analitik ürünüdür.
    Google Hesabı: Google Hesabı tek bir e-posta adresi ve parolasından oluşan ana Google girişi olarak görev görür.
    Google Reklam Ağı: Google AdWords reklamları Google'ın yanı sıra Google reklam ağı çapında da yayınlanır.
    Görülen URL: Reklamverenin sitesini kullanıcılara tanıtmak için reklamlarda gösterilen adrestir.
    Hedef URL (Hedef adres): Reklamların bağlandığı adrestir. Bir kullanıcı bir reklama tıkladığında reklamverene ait bu siteyi görür. URL filtre listenize eklemek ve reklamverenin reklamlarının sitenizde görünmesini engellemek için bu adresi bilmeniz gerekir.
    Hesap e-postası: AdSense hesabınıza giriş yapmak için kullandığınız e-posta adresi. AdSense ile ilgili iletişimleri size göndereceğimiz adres budur.
    Hesap etkinleştirme: AdSense başvurusu yaptıktan sonra e-posta adresinizi onayladıktan sonra AdSense ekibi başvurunuzu inceleyecek ve 1-2 gün içinde size bir e-posta gönderecektir. Programa kabul edilirseniz yeni hesabınıza girebilecek ve reklam sunmaya başlamak için AdSense reklam kodunu web sayfalarınızı yapıştırabileceksiniz. Bu işlem AdSense hesabınızı etkinleştirir.
    Hesap oluşturmak: Program başvurunuz kabul edilirse sizin için bir AdSense hesabı oluşturulur. Böylece hesabınıza giriş yapıp etkinleştirebilirsiniz.
    Hesap türü: Genellikle, 20 veya daha fazla çalışanı olan bir şirketseniz Şirket hesabına başvurmalısınız. Kişisel yayıncılar veya 20'den az çalışanı olan şirketler, Kişisel hesap olarak kaydolmalıdır. Kişisel veya Şirket hesapları arasında hizmetlerde veya ödeme yapısında fark yoktur. Şirket hesabı ödemeleri Şirket Adına yazılırken, Kişisel hesaplar hesap sahibinin Alacaklı Adına ödenir.
    HTML: Köprü Metni İşaretleme Dili (HTML, Hyper Text Markup Language) web sayfaları oluşturmak için kullanılan kodlanmış dildir. AdSense'e katılabilmek için, web sayfanızın HTML koduna erişebilmeniz gerekir.
    İçerik Reklamcılığı (İçerik Hedefli AdWords; İçerik AdWords): Google, sitelerin içerik sayfalarına ve ağımızdaki ürünlere (AdSense web siteleri dahil olmak üzere) en iyi reklamları sunmak için ödüllü arama teknolojisini kullanır. Teknolojimiz arama indeksimizdeki milyonlarca sayfayı tanımamıza ve hangi anahtar kelimenin kullanıcıyı hangi sayfaya götüreceğini belirlemek için web sayfalarını taramamıza dayalıdır. Daha sonra bu anahtar kelimelere dayanarak reklamları sayfalara göndeririz.
    İniş Sayfası: Site Üzerinde Reklamveren Kaydı özelliğinin bir parçası olan açılış sayfanız reklamverenlerin Google ilanlarındaki 'Bu siteye reklam verin' bağlantısını tıkladığında görecekleri özelleştirilebilir sayfadır.
    İşlem başı maliyet (İBM): İşlem başı maliyet (İBM), bir kullanıcı belirli bir işlemi gerçekleştirdiğinde bir reklamverenin ödediği miktardır. Örneğin bir havayolu, bir kullanıcı reklamlarına tıkladığında ve ardından bir uçak bileti aldığında belirli bir İBM ödeyebilir.
    I-Frame: Bir IFRAME, web tasarımında kullanılan ve bir web sayfasının başka bir web sayfasında bir çerçeve içinde görünmesine olanak sağlayan bir HTML etiketidir.
    IP Adresi: İnternete bağlı her bilgisayara İnternet Protokol (IP) adresi olarak bilinen eşsiz bir numara atanır. Bu numaralar genelde ülke tabanlı bloklar halinde atandığından bir IP adresi bilgisayarın hangi ülkeden internete bağlandığını tanımlamak için kullanılabilir.
    JavaScript: JavaScript genellikle web sayfalarında kullanılan bir kodlama dilidir. Sitenize Google ilanlarını eklemek için kullanacağınız reklam kodu JavaScript'ten oluşur ve bir web sitesindeki Google ilanlarını görüntüleyebilmek için tarayıcınızda etkinleştirmeniz gerekir.
    Kanal:Yayıncının rapor amaçlı olarak belirlediği sayfalar grubu. Yayıncılar sayfalar, siteler ve alan adları arasında belli ölçümleri takip etmek için kanallar oluşturabilir.
    Kayıtlar: Tavsiye raporlarınızda görüntülenen Kayıtlar sütunu, bir kullanıcı AdSense veya AdWords gibi bir ürüne kaydolduğunda istatistikleri görüntüler. Tavsiye ürünlerinin bazıları kayıt gerektirmez.
    Maksimum bin gösterim başına maliyet (BGBM): Bir reklamverenin ödemek istediği maksimum bin gösterim başı maliyet (BGBM). AdWords İndirimcisi bu tutarı otomatik olarak azaltır ve böylece reklamverenin borçlandırıldığı gerçek BGBM, o reklamverenin reklamının sayfadaki sırasının korunması için gereken en az tutardan sadece bir sent daha fazladır.
    Ödemeler: Ödeme Geçmişi sayfanızdaki Ödemeler sütunu size çekle veya Elektronik Fon Transferiyle gönderilen ödemeleri gösterecektir. Ödeme tarihi ile tutarı hakkında ek ayrıntılar ve geçerli olması durumunda izleme bilgileriyle döviz kurları için ödemeyle ilgili ayrıntılar bağlantısını tıklayabilirsiniz.
    Önizleme Aracı: Google AdSense önizleme aracı herhangi bir web sayfasında görünebilecek reklamları önizlemenize olanak tanıyan Windows kullanıcıları için bir araçtır. Filtre listenize eklemek için reklamların hedefini denetleyebilir, reklamları diğer konumlardaki kullanıcıların göreceği şekilde görüntüleyebilir ve farklı reklam biçimlerini ve renklerini deneyebilirsiniz.
    Özel kanal: Özel kanallar, belirli sayfaların ve reklam birimlerinin performansıyla ilgili daha ayrıntılı raporlar görüntülemek için kullanabileceğiniz bir araçtır. Kanallarla Optimizasyon kılavuzumuz özel kanalları etkin bir biçimde kullanmak için iyi ve ayrıntılı açıklamalar sağlar.
    Picasa: Picasa, Google'ın fotoğraf düzenleme ve paylaşım yazılımıdır. AdSense yayıncıları, Picasa'yı kullanıcılara tavsiye etmek için AdSense tavsiyeleri özelliğini kullanarak daha fazla gelir elde edebilir.
    Rapor Şablonu: Bir rapor şablonu, adlandırdığınız ayarlara sahip olan ve daha sonra hızlı erişim için kaydettiğiniz gelişmiş bir rapordur. Kaydedilmiş rapor şablonları Genel Bakış sayfanızda görünür ve tek bir tıklama ile erişilebilir. Herhangi bir rapor şablonu size e-posta ile gönderilebilir.
    Rekabet eden reklamlar: Rekabet eden reklamlar Google metin reklamlarını taklit eden veya sitenizdeki Google reklamlarıyla ilişkili görünen metin reklamları olan metin tabanlı reklamların yanında tüm içerik hedefli reklamlardır. AdSense program kurallarında belirtildiği gibi rekabet eden reklamların Google reklamlarıyla aynı sayfada veya sitede görüntülenmesine izin verilmez. Ancak, ilişkili veya içerdiği metin sınırlı olan bağlantılara izin veriyoruz.
    Reklam birimi gösterimi: Bir kullanıcı sayfanızca bir reklam birimini her görüntülediğinde bir reklam birimi gösterimi oluşturulur. Örneğin, üç reklam birimi görüntüleyen bir sayfanız varsa ve bu sayfa iki kez görüntülenirse, altı reklam birimi gösterimi ve iki sayfa gösterimi oluşturursunuz.
    Reklam düzeni: Yayıncının sitesinde reklamların gösterilme düzeni. Sitenize en uygun biçimi seçebilirsiniz. Örneğin, afiş reklam düzeni sayfanızda 2 yatay reklam ve gökdelen 4 dikey reklam görüntüleyecektir.
    Reklam düzen kodu (AdSense reklam kodu): Reklamların belli bir reklam düzeni biçiminde istenilen sayfada gösterilmesini sağlayan, yayıncının onaylanan sitesine yerleştirdiği HTML kodu.
    Reklam gösterimi: Web sitenizde her tek reklam görüntülenişinde bir reklam gösterimi rapor edilir. Farklı reklam biçimleri değişen sayılarda reklam görüntüleyecektir; örneğin, sitenizde görülen her bir dikey afiş için raporlarınızda iki reklam gösterimi olduğunu göreceksiniz. Ayrıca, herhangi bir reklam birimindeki reklam sayısının, reklam biriminde standart metin reklamlar, genişletilmiş metin reklamlar veya resim reklamlar görüntülenmesine bağlı olarak değişebileceği de aklınızda bulunsun.
    Reklam pozisyonu: Bir reklamın bir web sayfasındaki pozisyonu maksimum tıklama ücreti ve tıklama oranına bakılarak hesaplanır.
    Reklam ünitesi: Bir AdSense reklam kodu parçası sonucunda gösterilen reklamlar seti.
    Renk paleti: AdSense yayıncılarına sitelerindeki reklamların renklerini özelleştirme imkanı sunar. Renk paletleri, reklam metni, arkaplan ve çerçeve renklerinin sitenizle uyumlu olduğundan emin olmanızı sağlar. Ayrıca aynı anda 4 farklı renk paletini kullanmayı seçebilirsiniz.
    Robot: Örümcek ya da robot olarak da bilinen tarayıcı, Google'ın web sayfalarının içeriğini işlemek ve endekslemek için kullandığı bir yazılımdır. AdSense tarayıcısı, alakalı reklamlar sağlamak için içeriğini belirlemek amacıyla web sitenizi ziyaret eder.
    Sayfa Gösterimi: Kullanıcılar Google reklamlarının görüntülendiği bir sayfaya her baktığında bir sayfa gösterimi oluşturulur. Sayfada görüntülenen Google reklam sayısına bakılmaksızın, yalnızca bir sayfa gösterimi sayılır. Örneğin, üç reklam birimi görüntüleyen bir sayfanız varsa ve bu sayfa iki kez görüntülenirse, iki sayfa gösterimi ve altı reklam birimi gösterimi oluşturursunuz.
    Tarayıcı önbelleği: Tarayıcı önbelleğiniz kısa bir süreyle bilgisayarınızda bir dosya içinde depolanan resimler, sesler ve indirmeler dahil olmak üzere internet etkinliğinizin geçici bir kaydıdır.
    Tavsiyeler: AdSense'in tavsiyeler özelliği daha fazla gelir elde etmek için yayıncıların kullanıcılara ürünler ve hizmetler tavsiye etmesine olanak tanır. Konumunuza göre ürünler ve kazançlar değişir.
    Teşvikler: Web sayfaları kullanıcıların reklamları tıklaması için herhangi bir tür teşvik içeremez. Kullanıcıların reklamları tıklamasını veya reklamverenlerin sitelerini ziyaret etmelerini teşvik etmenin yanında reklamlara uygunsuz şekilde dikkat çekmek de buna dahildir. Daha fazla ayrıntı için program politikalarımızı inceleyin.
    Tıklama: AdSense yayıncı raporlarında, bir tıklama bir kullanıcının yayıncı sayfasındaki herhangi bir reklama tıklaması anlamına gelir. Tıklama sütunu geçersiz sayılan ve kazanç sağlamayan tıklamaları da içerebilir. PSA tıklamaları yayıncı raporlarında yer almaz.
    Tıklama oranı (TO): AdSense yayıncı raporlarındaki tıklama oranı (TO), bir reklamın aldığı tıklama sayısının görüntülediğiniz gösterimlere bağlı olarak reklamın, reklam biriminin veya sayfanın gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilir.
    Tıklama ücreti (CPC): Tıklama ücreti bir kullanıcının reklamverenlerin reklamlarına her tıkladığında reklamverenin ödediği ücrettir. Google AdWords bir tıklama ücreti fiyatlandırma sistemine sahiptir.
    Tıklama veya gösterim: Yapay ve/veya sahte tıklama ve sayfa gösterimi için kullanılacak tüm yöntemler. Google'ın gelişmiş teknolojisi, reklamverenlerin tıklamalarını yükseltmek veya yayıncının kazancını artırmak için düzenlenen sahte tıklamaları analiz eder. Geçersiz olduğunu tespit ettiğimiz tıklamalar kazancınıza yansıtılmaz.
    URL filtre listesi: Belli adreslerin reklamlarının sitelerinde yayınlanmaması için AdSense yayıncılarının oluşturup hesaplarında saklayabilecekleri bir liste. Bir yayıncı listeye bir adresi ekledikten sonra, o web sitesinden gelen reklamlar yayıncının sitesinde yayınlanmayacaktır.
    URL kanalları: URL kanalları, belirli alanlardaki reklamların performansıyla ilgili daha ayrıntılı raporlar görüntülemek için kullanabileceğiniz bir araçtır.
    Google Adsense Destek sayfasından faydalanılarak hazırlanmıştır.
     

Sayfayı Paylaş