1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Google Arama Trendleri

Konusu 'İnternet' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 31 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.427
    Beğenileri:
    7.354
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.771 ÇTL
    Google, popüler özelliği Arama Trendleri’ne (Hot Trends) görsel bir boyut getirdi. Bu yeni güncelleme ile Google üzerinde yapılan aramaları gerçek zamanlı olarak görsel bir şekilde izleyebilmek mümkün oluyor.

    Not: Şu an belirli ülkeler üzerinden reel sonuçlara ulaşılabiliyor.

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]

    Google Arama Trendleri nasıl çalışır?

    Google Arama Trendleri, zaman içinde Google'da yapılan toplam arama sayısına oranla girdiğiniz terimler için kaç arama yapıldığını hesaplamak üzere, dünya genelinde tüm Google alanlarında yapılan Google web aramalarının bir bölümünü analiz eder. Web araması, Resimler, Ürün arama ve Haber arama dahil, belirli Google mülklerine ait verileri görüntülemeyi seçebilirsiniz (bazı mülkler şu anda her ülkede/bölgede kullanılamamaktadır).

    Sonuçlar sayfasında şunları görürsünüz:

    • 0 - 100 arası bir ölçekte çizilmiş, zaman içinde (GMT) terimlerinize olan ilgiyi gösteren arama hacmi grafiği; toplamlar, arama terimlerine göre çubukların yanında gösterilir
    • kategorilerin nasıl sınıflandırıldığını gösteren bir döküm
    • en çok arananlar ve en fazla yükselen aramaların listeleri
    • arama hacmi dizinini tanımlı bölgeler, şehirler ve metropollere göre grafik halinde gösteren dünya ısı haritası
    Arama Trendleri'nin, milyonlarca kullanıcıdan kişisel kimlik bilgileri alınmadan toplanan verileri kullandığını ve bilgisayar algoritmaları ile çalıştığını unutmayın.


    Google Arama Trendleri'ni nasıl kullanabilirim?

    Aşağıdaki örnekler Google Arama Trendleri'ni kullanmanın değişik şekillerini sergilemektedir. İster bir reklam ajansı olun, ister bir küçük işletme, çokuluslu bir şirket veya akademik bir araştırmacı, Arama Trendleri alakalı arama terimlerine olan ilginin düzeyini ölçmenize yardımcı olabilir.

    Reklam mesajlarını seçme
    Trendler hangi mesajların hedef kitlede daha iyi etki bıraktığını belirlemenize yardımcı olabilir. Örneğin bir otomobil üreticisi, yeni bir otomobil modelini pazarlamak için yakıt verimliliğini mi, güvenliği mi yoksa motor performansını mı vurgulaması gerektiğinden emin olamayabilir.

    [​IMG]

    Bu üç özellik Trendler'e girildiğinde, otomobil güvenliği konusuna önemli miktarda ilgi duyulduğunu görebiliriz. Üretici, bu bilgiyi kullanarak pazarlama stratejisine otomobil güvenliğini katmak isteyebilir.

    Sezona göre değişimleri inceleme
    Trendler sezona göre değişimleri belirlemek için kullanılabilir. Örneğin, bir kayak tesisi insanların kayakla ilgili terimleri en sık ne zaman aradığını bulmak isteyebilir.

    [​IMG]

    Bu örnekte, aynı zaman dilimi (Haziran'dan Mayıs'a kadar olan dönem) birkaç yıl genelinde karşılaştırılmaktadır.

    Sonuçlar yıllar genelinde oldukça tutarlıdır: ilgi, Ağustos ayı ile başlamakta, Aralık ve Ocak'ta doruğa çıkmaktadır. Bu bilgiyle, kayak tesisi talebi öngörebilir ve reklam bütçesinden tesisin eleman ve kaynak ihtiyaçlarına kadar her şeyin uygun miktarda ayrılması için bilinçli kararlar alabilir.

    Marka ilişkileri kurma
    Trendler marka ilişkileri kurmada yardımcı bir araç olabilir. Örneğin, bilgisayar donanım şirketi olan müşterisi için ilgi uyandıracak bir reklam kampanyası oluşturmak isteyen bir reklam ajansını ele alalım. Ajansın rakip markaların ne yaptığını bilmesi gerekiyor: Müşterilerinin ürününü bu rakiplere karşı nasıl konumlandırmalılar?

    Dizüstü veya notebook bilgisayarları karşılaştırırken, Kategori filtresini uygulamak, böylece verileri Bilgisayarlar ve Elektronik Ürünleri ile sınırlandırmak yararlıdır.

    [​IMG]

    En çok yapılan ilgili aramaları ve artan aramaları dikkatle incelemek, ajansların rakiplerin tekliflerini daha iyi anlamalarına, böylece müşterilerinin markasını farklı kılacak bir kampanya oluşturmalarına yardımcı olabilir.

    Yeni pazarlara girme
    Trendler yeni bir pazar belirlemeye yardımcı olabilir. Bir şarap dağıtımcısı yeni pazarlara açılmanın yollarını arıyor olabilir. Dağıtımcı, şarap yazıp, Arjantin, Meksika, İspanya ve Venezüella gibi değişik ülkeler genelindeki verileri karşılaştırarak, ilginin nerelerde daha güçlü olduğuna dair bir fikir edinebilir.

    [​IMG]

    Ortaya çıkan grafik İspanya ve Arjantin'de daha fazla ilgi olduğunu göstermektedir. Dağıtımcı, örneğin İspanya'yı seçerek alt bölgeleri inceleyebilir ve dağıtımı, ilginin en üst düzeyde olduğu La Rioja bölgesinde merkezileştirmeyi düşünebilir.

    Kaynak: google.com.tr
     

Sayfayı Paylaş