1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Google'la İlgili Temel Bilgiler

Konusu 'İnternet' forumundadır ve RUZG4R tarafından 18 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

  1. RUZG4R
    Küstah

    RUZG4R ÖylesinE ♔ Özel üye

    Katılım:
    8 Ekim 2011
    Mesajlar:
    6.133
    Beğenileri:
    3.380
    Ödül Puanları:
    10.580
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    561 ÇTL
    Google

    Bilgisayarınızın karşısına geçip bir Google araması yaptığınızda, neredeyse anında tüm web üzerindeki sonuçların bir listesi sunulur. Google, sorgunuzla eşleşen web sayfalarını nasıl bulur ve arama sonuçlarının sırasını nasıl belirler?

    En basit şekliyle, web’de arama yapmayı önünüzdeki kalın bir kitabın neyin nerede olduğunu söyleyen olağanüstü bir dizin içermesine benzetebilirsiniz. Siz bir Google araması yaptığınızda, programlarımız size döndüreceğimiz (“sunacağımız”) en alakalı arama sonuçlarını belirlemek için diziminizde arama yapar.

    Tarama

    Tarama, Googlebot'un Google dizinine eklenecek yeni ve güncel sayfaları bulmasını sağlayan işlemdir.

    Web’deki milyarlarca sayfayı bulup getirmek (veya "taramak") için sayısız bilgisayardan yararlanırız. Getirme işlemini yapan programın adı Googlebot’tur (robot, bot veya örümcek olarak da bilinir). Googlebot algoritmik bir işlem kullanır: hangi sitelerin ne sıklıkta taranacağı ve her siteden kaç sayfa alınacağı bilgisayar programları tarafından belirlenir.

    Google’ın tarama işlemi, önceki tarama işlemlerinde oluşturulan web sayfası URL’lerinin listesiyle başlar ve web yöneticileri tarafından sağlanan Site Haritası verileriyle artar. Googlebot, bu web sitelerini ziyaret ettiğinde her sayfadaki bağlantıları tespit eder ve bunları taranacak sayfalar listesine ekler. Yeni siteler, mevcut sitelerdeki değişiklikler ve geçersiz bağlantılar belirlenerek Google dizinini güncellemek için kullanılır.

    Kopya İçerik Google’ın baş düşmanı

    Google’da önde gelmek her firmanın web sitesi için şart. Web sitesi tasarımı yaptırılırken dikkat edilecek hususların yanında, web yayını devam ettiği sürece uymanız gereken Google kuralları var.Bunların başında tabi ki kopya içerik var. Kopya içerik interneti çöplüğe çeviren ana neden. Özgün içeriği kopyalayarak sitesine ziyaretçi çekmek isteyen web siteleri yüzünden aynı bilgi binlerce sitede yer alıyor. Google haklı olarak bu sitelerden sadece ana kaynakları arama sonuçlarında önde göstermek ve kullanıcılara daha iyi hizmet vermek istiyor.

    Bilgiyi edinmek, üzerine katmak, farklı bakış açısı ile yaklaşmak tamam ama kopyala yapıştır ile sitenizi zenginleştirmeniz onun ziyaretçi açısından fakirleşmesine neden olacak!

    Dizine ekleme

    Kullanıcı bir sorgu girdiği zaman, makinelerimiz dizinde eşleşen sayfa olup olmadığını anlamak için arama yapar ve kullanıcıyla en alakalı olduğunu düşündüğümüz sonuçları döndürür. Alaka düzeyi, 200’ü aşkın etmenle belirlenir ve bu etmenlerden biri de sayfaların PageRank değeridir. PageRank, bir sayfanın, diğer sayfalardan gelen bağlantılara göre belirlenen önem derecesidir. Daha açık belirtmek gerekirse, diğer sitelerden sitenizdeki bir sayfaya götüren bağlantıların tümü sitenizin PageRank değerini artırır. Tüm bağlantılar birbirine eşit değildir: Google, spam bağlantılarını ve arama sonuçlarını olumsuz yönde etkileyen diğer uygulamaları tespit ederek kullanıcılara daha iyi bir deneyim yaşatmak için yoğun çaba harcamaktadır. En iyi bağlantı türleri, içeriğinizin kalitesine bağlı olarak verilen bağlantılardır.

    Sonuçların sunumu
    Sitenizin arama sonuçları sayfalarında iyi bir sıralama elde etmesi için Google’ın sitenizi doğru bir şekilde tarayıp dizine ekleyebilmesi çok önemlidir.

    Belli bir sayfadaki bağlantıların sayısını makul düzeyde tutun.

    Kullanıcıların sayfalarınızı bulmak için girebileceği kelimeleri düşünün ve sitenizin gerçekten bu kelimeleri barındırdığından emin olun.

    Önemli adları, içeriği veya bağlantıları göstermek için görseller yerine metin kullanmayı deneyin. Google tarayıcısı, görsellerde yer alan metinleri tanımaz. Metin içeriği için görseller kullanmanız gerekirse, açıklayıcı birkaç kelime eklemek üzere "ALT" özniteliğini kullanmayı düşünün.

    Faydalı, bilgi açısından zengin bir site oluşturun ve içeriğinizi açık ve anlaşılır bir şekilde anlatan sayfalar hazırlayın.

    alıntı
     

Sayfayı Paylaş