1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Görme Engelli Çocuğu Olan Ailelere Öneriler

Konusu 'Engelleri Aşalım' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 19 Eylül 2010 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    GÖRME ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN AİLELERE ÖNERİLER...

    Görme engelli çocuğu bulunan ailelerin dikkat edeceği ve uygulayacağı bazı basit tekniklerle çocuklarına yaşamları boyunca yararlı olacak bilgi ve beceriyi kazandırabilecekleri bildirildi.

    İzmit Yerel Gündem 21 tarafından hazırlanan "Engellinin El Kitabı"nda görme engelli çocuğu bulunan ailelere bazı önerilerde bulunuluyor. Kitapta, görmeyen çocuğun da bütün gören çocukların geçtiği aşamalardan geçerek büyüyeceği, gören çocukların hangi davranışlar ve gelişim özelliklerini gösteriyorsa görmeyen çocukların da aynı davranış özelliklerini göstereceği belirtiliyor. Bazı ailelerin görmeyen çocuklarından çok şey bekledikleri, böylece hem kendilerini hem de çocuğu strese soktukları kaydedilen kitapta, bir davranış ve becerinin ortaya çıkabilmesi için önce çocuğun bünyesinin yeterince gelişmiş olması gerektiğine dikkat çekiliyor.

    GÖRMENİN YERİNE DOKUNMA
    GÖREN çocukların kendiliklerinden öğrendikleri şeyleri, görmeyen çocuğun öğrenebilmesi için ailesinin desteğine ihtiyaç duyulduğunun anlatıldığı kitapta ailelere şu önerilerde bulunuluyor: » Çocuğunuzda görmenin yerini, dokunma duyusu ağırlıklı olarak alır. Elleri, gözleri yerine geçer. Görmeyen bebekler cisimleri ağızlarına çok sık götürür. Mikrop bulaşır diye çocuk engellenme-melidir. Gören bebeklerin kendiliklerinden yaptığı el ile ayak yakalama oyunlarım görmeyen bebeğinize siz yaptırın. Tek el ile ayak yakalama, iki el ile tek ayağı yakalama, çapraz el ve ayak yakalama gibi hareketler vücudunu tanımasına yardım edeceği gibi zihninde mesafe kavramının gelişmesine yardım edecektir. Bebeğe çok çeşitli giysiler giydirilerek dokunma duyusu geliştirilebilir. » Görmeyen bebekler kendiliğinden emeklemez, gören bebekler hoşlarına giden bir nesneye ulaşmak için çaba gösterirler, görmeyenbebekleri ise sesli oyuncaklara ulaşması için çabalamaya teşvik edin. Bebeğinize yastıklar yapm ve içini farklı cisimlerle doldurun, nohut, mercimek, fasulye gibi... Farklı yastıklar üzerinde yüzükoyun ve sırt üstü yatırın. Böylece değişik dokunma uyaranları ile sert, yumuşak, küçük büyük kavramları hissederek öğrenmesini sağlayın.

    MÜZİKLE ZAMAN GEÇİRMESİN
    BEBEĞİN yürümeye başlamasından sonra koşma, zıplama, oturup kalkma gibi hareketlerin öğretilmesinin gerektiği ifade edilen kitapta çıplak ayakla da sıcak, soğuk ve çeşitli zeminlerde yürütülmesi öneriliyor. Yeni yürümeye başladığında çocuğa itilen, çekilen, ses çıkaran hareket eden oyuncakların alınmasının yararlı olacağı belirtilen kitapta şu öneriler yer alıyor:

    » Seçtiğiniz oyuncaklarla pek çok kavramı çocuğunuza dokunma duyusu ile hissettirerek öğretmelisiniz. Düz, pütürlü, sivri, köşeli, eğri, yamuk, yuvarlak gibi. » Görmeyen çocukların müzik ilgilerinin fazla olduğu görülmektedir. Çocuğunuzun sesi işiterek, müzik dinleyerek zamanını geçirmesine fırsat vermeyin. Hem zihninde kavram gelişmesi sınırlı kalır hem de gittikçe hareketsizlesin Mekan algısı ve zihinsel harita geliştirebilmesi için önce odasını kapıdan başlayarak duvarları yoklatarak ve sıra ile eşyaları tanıtarak öğretmelisiniz. » Evde eşyaların yerini değiştirmeyin ki evin düzenini, odaların yerini zihinde harita oluşturarak öğrensin. Görmezlik tiklerinin gelişmesini önlemek için, hareketsiz kalmasını, canının sıkılmasını önleyin. Mümkün olduğu kadar onu her yaşta ve tüm vücudunu içeren hareketlere ve faaliyetlere yönlendirin.
     

Sayfayı Paylaş