1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gribi Engelleyen Yiyecekler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 16 Ocak 2016 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.430
    Beğenileri:
    7.357
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.819 ÇTL
    YETERLİ UYUMAZSAN VÜCUT DİRENCİN DÜŞER
    Melatonin hormonu hücreleri yenileyici ve bağışıklık sistemini düzenleyici etkiye sahiptir. Melatonin, uyku sırasında vücut tarafından salgılanır. Işıklı ortamlar ve stres melatonin hormonunun seviyesini düşürür. Yeterli uyku uyumayan, strese ve depresyona giren kişilerde yeterli melatonin hormonu salgılanamaz ve vücut direnci düşer, bağışıklık sistemi zayıflar. İnsan vücudunda melatonin üretimi için gerekli olan yiyeceklere örnek olarak ise domates, yulaf, zencefil, muz verilebilir. Gün içinde belirli bir zamanı spor, meditasyon gibi rahatlatıcı aktivitelere ayırarak stres ve üzüntüden uzaklaşabiliriz. D vitamini alımı için de güneşli günlerde güneşten yararlanılmalı ve balık tüketilmelidir.

    ÇİNKO ŞART
    Çinkonun, bağışıklık sistemini güçlendiren, soğuk algınlığı, grip ve kanserden etkilenme oranını düşüren etkiye sahip çok önemli bir mineraldir. Kırmızı et ve kabuklu deniz ürünleri, yumurta, süt, kuru baklagiller, fındık, ceviz, fıstık gibi kuru yemişler, kabak çekirdeği ve yeşil yapraklı sebzeler çinko yönünden zengin gıdalardır.

    [​IMG]

    Bağırsak florasını güçlendiren, enfeksiyonlara karşı direnç oluşturan ve mikroplara karşı koruyan probiyotik ve prebiyotik içeren yoğurt ve ayran da öğünlerde mutlaka düzenli olarak tüketilmelidir.

    NELER TÜKETİLMELİ?
    Kivi, nar gibi turunçgillerde, koyu yeşil yapraklı sebzelerde yüksek miktarda bulunan ve çinkonun bağırsaktan emilimini hızlandıran C vitamini; avokado, muz, karaciğer, havuçta yüksek miktarda bulunan B6 vitamini; kuşkonmaz, yumurta, ıspanak, lahana gibi gıdalarda yüksek miktarda bulunan folik asit; sardalya, somon, ceviz, semizotu, kuru fasulye, keten tohumu ve brüksel lahanası gibi omega 3 içeren besinlerin tüketimine önem verilmelidir. Vücut ısısını dengede tutabilmek için günde en az 2 litre su içilmelidir. Bağışıklık sistemini bozan, akyuvarların görevini etkileyen şekerli gıdalar ise mümkün olduğunca az tüketilmelidir.

    [​IMG]

    EVİNİZDE DİNLENİN
    Yaşarlı akademisyen ayrıca salgın hastalıklara yol açmamak ve hastalığı başkalarına bulaştırmamak için kapalı ve havasız yerlerde uzun süre kalmamalı, hastalık belirtisi taşıyan kişiler mutlaka evinde dinlenmeli, eller sabunlu su ile yıkanmalı ve kağıt mendil kullanmaya özen gösterilmelidir.
     
    bivatandaş, Papatya, Mod-53 ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.

Sayfayı Paylaş