1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Gut Hastalığı ve Diyeti

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 1 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    GUT, proteinin yapısında bulunan pürinin metabolizmasının bozukluğu nedeniyle ortaya çıkan bir hastalıktır. Bazı protein içerikli besinlerde bulunan pürinin metabolize edilememesi sonucu oluşan bir hastalıktır. Bu hastalıkla pürinin vücutta kullanılması sonucu oluşan ürik asit eklemlerde birikerek şiddetli ağrılara neden olur. Bu nedenle beslenmemizde ürik asidi oluşturan pürinden zengin yiyeceklerden sakınmamız gerekir (Bu besinler miktarları ile birlikte aşağıdaki tabloda bulunmkatadır). Gut daha çok 40 yaş üstündeki erişkinlerde; daha çok şişman erkeklerde ve alkolü fazla tüketen bireylerde görülür. İlaç tedavisi ağrıların giderilmesi ve ve ürik asit atımını artırmak için yararlı olur. Ama tıbbi tedavini yanında pürinden sınırlı (bazı proteinlerden sınırlı) diyet önemlidir. Ayrıca, ürik asitin atımını sağlamak için bol su tüketimi önemlidir.

    Protein içeriklerine göre Sınırlı Önerilen Besinler


    *Bu gruptan günde yalnız 1 porsiyon tüketiniz.


    Dana, sığır, kuzu (yağsız) 2 köfte kadar 60 gr
    Tavuk 2 köfte kadar 60 gr
    Hindi 2 köfte kadar 60 gr
    Balık 2 köfte kadar 60 gr
    Nohut 8 yemek kaşığı 60 gr
    Kuru fasulye 8 yemek kaşığı 60 gr
    Bezelye 8 yemek kaşığı 60 gr
    Mercimek 8 yemek kaşığı 60 gr
    Bulgur 8 yemek kaşığı 60 gr
    Karnabahar 5 yemek kaşığı 200 gr
    Ispanak 5 yemek kaşığı 200 gr
    Mantar 2 yemek kaşığı 50 gr

    Serbest besinler
    *Önerilen besinleri istediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

    SÜT VE TÜREVLERİ
    Süt (az yağlı veya yağsız)
    Yoğurt (az yağlı veya yağsız)
    Peynir (az yağlı veya yağsız)

    EKMEK GRUBU
    Beyaz ekmek, Mısır ekmeği, Buğday unu, Tarhana, Şehriye, Pirinç, Makarna, Mısır, Erişte, Kuskus, Leblebi, Kestane, Yufka böreği.

    SEBZELER

    Sınırlı önerilen sebzelerin dışındaki tüm sebzeler.

    İÇECEKLER

    Meşrubatlar, Çay, Kahve.

    TAT VERİCİLER

    Tuz, Nane, Tere, Sirke, Maydanoz, Tüm baharatlar.

    TATLILAR (Fazla tatlı tüketimi kilo alımına sebep olacağı için haftada 1 porsiyon tüketmek yeterlidir.)
    Sade kuru pasta, Kek, Jöleli tatlılar, Muhallebi, Sütlaç, Reçel, Bal.

    YAĞLAR
    Yemeklerde günde;
    1 yemek kaşığı bitkisel sıvı yağlardan biri (ayçiçeği, soya, mısırözü yağı) ve
    1 yemek kaşığı zeytinyağı veya 5 adet zeytin.

    YENİLMEMESİ GEREKEN YİYECEK VE İÇECEKLER

    • Tam yağlı süt, peynir, yağlı et suları ve bunlarla yapılmış çorbalar, yemekler
    • Alkollü içecekler, boza,
    • Sakatatlar (karaciğer, beyin, böbrek, dil, dalak,
    işkembe, kokoreç vb.)
    • Av etleri (ördek, kaz, bıldırcın)
    • Sucuk, pastırma, salam, sosis vb.
    • Kabuklu deniz hayvanları (kalamar, karides vb.)
    • Yağda kızartmalar (et, sebze, hamur işi kızartmaları)
    • Çok yağlı yiyecekler (kaymak, krema, mayonez, çikolata, pasta vb.)
    • Hayvani ve katı yağlar (tereyağı, margarine, iç yağı, kuyruk yağı)
    • Içeriği bilinmeyen hazır gıdalar (hazır çorbalar vs.)

    Diyetisyen Deniz BERKSOY
     

Sayfayı Paylaş