Hamilelikte Fazla Kilo Obezite Nedeni

Papatya

Taklitler Aslını Yaşatır.
V.I.P
Katılım
6 Ags 2012
Mesajlar
23,006
Beğeniler
6,571
Şehir
Seattle.
#1


PAÜ Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Babür Kaleli, hamilelik döneminde sağlıksız beslenmenin obeziteye davetiye çıkardığını ifade etti.

Kaleli, hamilelik döneminde alınan kilonun kişiye göre belirlenmesi gerektiğini, ortalama olarak hamile kadınların ayda 1-1, 5 kilo alarak toplamda 17 kilo almalarının normal kabul edildiğini anlattı.

Kiloda kesin bir sınırın olmadığını ancak fazla kilonun da çocuğa da anneye de fayda getirmediğini belirten Kaleli, "Fazla kilo hem normal doğum hem de sezaryen için sıkıntı olabilir. Gebelikte çok fazla kilo almayı uygun bulmuyoruz ancak bazı kadınlar şişman olarak gebeliğe başlıyor, onların bile belli bir kilo alması gerekiyor" dedi.

Kaleli, hamilelerin "çift canlıyım" diye her şeyi yemesinin, sağlıksız beslenmesinin hamilelik sonrasında obeziteye davetiye çıkardığını anlatarak, şöyle devam etti:

"Hamilelikte kaloride artış şart ama fazla artış obezliğe sürükler. Sağlıklı beslenme önemli. Normal insana göre kaloride biraz daha artış olması lazım. Ama bu çok fazla yemeye doğru giden bir seyir izlerse anne adayı aynı zamanda obezliğe de aday olur. Beslenmeyi çok abartmamak lazım. Hamilelik döneminde annenin yedikleriyle beslenen çocuk için kalori almak önemli."

PAÜ Diyetisyeni Şenay Ünlü ise gebelikte ara öğünleri artırarak, sık sık beslenilmesi gerektiğini söyledi.

Ara öğünlerde sebze ve meyveyle beslenmenin daha uygun olacağını belirten Ünlü, "Bir diyetisyen kontrolünde gebeliğe başlanmalı. Gebelik öncesi de çok önemli. Gebeliğin altıncı ayından itibaren diyabet taraması yapılmalı. Diyabet sorunu ortaya çıkıyorsa diyetisyen denetiminde diyet yapılmalı. Eğer yanlış beslenmeye devam edilirse bebek ölümleri ve anne sağlığında bozulmalar başlıyor" dedi.

Anne adaylarına "Sen çift canlısın, çok ye" denmesinin sakıncalı olduğunu dile getiren Ünlü, şunları söyledi:


"Hamilelik döneminde aşırıya kaçmadan doğru besin gruplarından, uygun miktarlarda tüketmek ve kilo verirken sağlıklı kalmak gerekiyor. Bunun için 4 yapraklı yonca modeli uygulanmasını tavsiye ediyoruz. Bu yonca modelimizin bir yaprağında süt, yoğurt, ayran, cacık gibi süt ürünleri, ikinci yaprağında et, kuru baklagiller, yumurta, peynir, üçüncü yaprağında ekmek, makarna, pilav, çorba gibi tahıl ürünleri ve dördüncü yaprağında da meyve, sebze gibi besin grupları yer alıyor. Bu dengeli beslenmek isteyen her insan için geçerli. Bu 4 yaprak düzenli tüketilirse sağlıklı beslenilmiş olur" diye konuştu. -

 

Benzer konular

Top Bottom