1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hamilelikte mide yanmasına çözümler

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 14 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Hamilelikte mide yanmasına çözümler

    Hamilelik dönemi birçok fiziksel sıkıntıyı beraberinde getiriyor. Göğsün alt bölgesinde mideye doğru hissedilen ağrılar ve yanmalar da hamilelikte yoğun olarak ortaya çıkıyor.

    Hamilelikte vucüt farklı reaksiyonlar gösteriyor. Anne adayı yediği her şeyi tekrar çıkarabiliyor. Ne kadar yerse yesin, az ya da çok yarım ya da bir saat sonra mide yanması başlayabiliyor. Hormonlar ise özellikle progesteron hormonu sadece bu bölgeyi değil, vücudun her bölgesinde bulunan kasları (yemek borusunu mideyle birleştiren kasları dahi) etkiliyor.

    Böylece, bu bölgedeki kasların gerginliği azalarak, midenin asitli sıvısı yemek borusuna kaçıyor. Ayrıca, normalde dikey pozisyonda duran mide, hamileliğin ilerleyen dönemlerinde giderek büyüyen rahmin itmesiyle, yatay pozisyona gelerek, mide asidinin yemek borusuna kaçmasını daha da kolaylaştırıyor.

    Mide yanmasını hafifletmek ya da önlemek için şu yöntemleri uygulayabilirsiniz:

    - Öğünleri daha sık ve az miktarlarda almaya özen gösterin. Günde üç kez büyük porsiyonlar yemek sadece midenizi yorar.

    - Yatağa yatmadan bir buçuk saat önce yemeyi kesmelisiniz. Ayrıca yediklerinizin de hafif şeyler olmasına dikkat etmelisiniz.

    - Çok baharatlı, acılı veya fazla yağlı yemekleri öğünlerinizden silin.

    - Mümkün olduğunca az kahve için. Kesinlikle alkol ve sigara kullanmayın.

    - Yatağınızın baş kısmını biraz yükseltin.

    - Yeterince dinlenip, kendinize zaman ayırın. Stres, mide ve yemek borusu arasında bulunan kasların gerilmesine yol açar.

    - Ağır şeyler taşımayın. Eğilirken dizlerinizi bükün ve öne doğru eğilmeyin.

    - Mide yanmasını hafifleten yöntemlerden biri de sakız çiğnemek. Sakızın içinde bulunan karbonat, mide asidini nötralize etmenin en doğal yolu.
     

Sayfayı Paylaş