1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hamilelikte sağlık sorunları

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 14 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Hamilelikte sağlık sorunları

    Hamilelik boyunca anne adayları pek çok sağlık sorunu yaşayabilirler. Bu sorunların ne olabileceğini ve ne gibi önlemler alınabileceğini Yeditepe Üniversite Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim dalı Başkanı Prof. Dr.Cem Fıçıcıoğlu'na danıştık.

    * Artan Vajinal Akıntı - Tahriş etmeyen bir sabunla daha sık yıkanabilirsiniz, ama enfeksiyona yol açabilecek olan vajinal duştan kaçınmak önemlidir. Eğer akıntı kötü kokuyorsa, kaşınma ve yanmaya neden oluyorsa, rengi her zamanki gibi değilse, ya da kan görürseniz doktorunuza bildiriniz.

    * Bacak Krampları - Bacak krampları kalsiyum ya da fosfor dengesinin bozulmasından kaynaklanabileceği için, yeterli miktarda kalsiyum almanıza yardımcı olacak gıdalar (süt ürünleri, koyu yeşil yapraklı sebzeler, mısır ekmeği) tüketin ve karbonatlı içecekleri kesin (bu içecekler yüksek oranlarda fosfor ve sodyum içerirler). Egzersiz yapın. Eğer bacaklarınızda birkaç dakikadan uzun süren şiddetli ağrılar olursa doktorunuza bildiriniz.

    * Hemoroidler - Lifli gıdalar (meyveler ve sebzeler, rafine edilmemiş tahıl ekmekleri ve mısır gevreği) yiyerek ve günde 6-8 bardak sıvı tüketerek kabızlıktan kaçının. Doğum öncesi doktorunuz tarafından önerilmediği sürece reçetesiz satılan ilaçları kullanmayın.

    * Ayakların, Ayak Bileklerinin ve Bacakların Şişmesi - Mümkün olan her an ayaklarınızı yükseğe kaldırın. Tuzlu yiyeceklerden kaçının.

    * Varisli Bacak Damarları - Ayaklarınız ve bacaklarınız olabildiğince yükseğe kaldırın ve varis çorabı giyin. Eğer işiniz uzun süre ayakta durmayı ya da oturmayı gerektiriyorsa, egzersiz de yardımcı olacaktır.

    * Mide Ekşimesi - Daha küçük öğünler yiyin ve yanma hissi geldiğinde pozisyonunuzu değiştirin. Çok yağlı ya da baharatlı yiyecekler ve kahve mide ekşimesini arttırır.
     

Sayfayı Paylaş