1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hangi Rahatsızlığa Hangi Besin iyi Geliyor?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 12 Haziran 2014 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Hangi Rahatsızlığa Hangi Besin iyi Geliyor?

    Yaratılan her besinin ayrı ayrı şifaları var. Bunların farkında olarak, şifa ummak niyetine hastalıklarımız için almamız gereken gıdayı alırsak, Allah’ın izniyle şifaya kavuşulur. Doğru beslenme, doğru bir hayatın da başlangıcı olacak. Şimdi bazı hastalıklarda tüketilmesi gereken besinlerin neler olduğunu yazalım.1229116516meyveler

    Yüksek tansiyon

    Kan basıncı seviyesinin birden yükselmesinden dolayı yüksek tansiyon meydana gelir. Eğer müdahale edilmezse, kalp krizi riski söz konusu olabilir. Böyle bir hastalığa müptela alan kişilerin potasyum içeriği yüksek besinlere ehemmiyet vermeleri gerekir. Mesela bunlardan bazıları şöyle: domates, patates, kuru incir, muz. Sodyum içeriği yüksek olan tuz ise, tansiyon hastalarının kesinlikle yememeleri gereken bir gıda.

    Kolesterol

    Kolesterol her yaş için bir risk içerir. Doğru beslenememe sonucunda meydana gelen kolesterol, damar tıkanmalarının başlıca sebebi. Özellikle katı yağların, hidrojenle bastırılan yağların fazla tüketilmesi, kolesterole davetiye çıkarır. Kolesterolü dengede tutmak adına yapılması gerken, sebze ve meyve türü besinlerin önemle alınmasıdır. Nohut, fasulye, katı yağdan vazgeçerek, zeytin yağının tercih edilmesi, sağlıklı bir vücuda sahip olmak için şartlardır.

    Depresyon

    Şehir hayatı stresli. Hızlı yaşam insanın bazı sorunlarla mücadele etmesini engelleyebiliyor. Zayıf kişilikli şahsiyetlerde bu durumda depresyona maruz kalabiliyorlar. İyi bir beslenmeyle, bu durumun tahribatı azaltılabilir. Bu kişilerin magnezyum içeriği bol besinler tüketmeleri isabetli olacaktır. Ayrıca da, B grubu vitaminleri, D vitamini, folat ve C vitamini bakımından zengin olan besinleri bolca tüketmeliler.

    Magnezyum konusunda en iyi besinleri sayacak olursak, şunları söyleyebiliriz: Kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, çikolata, kakao. B grubu ise, ekmek, yağlı tohumlar, tam tahıllar. Ayrıca B12 vitamininin alınması da önemlidir. Bunun için yaban mersini tercih edilmesi isabetli olacaktır.
     

Sayfayı Paylaş