1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hangi Vitamin, Ne Kadar Alınmalı?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Papatya tarafından 20 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.261
    Beğenileri:
    5.772
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.919 ÇTL

    Özellikle kış aylarında sağlığımızı korumak için kesinlikle vitamine ihtiyacımız var! Ama her şey gibi vitaminin de fazlası zarar! Peki hangi vitamini, ne kadar almalıyız? Dozu ne olmalı?

    A vitamini

    Fazla miktarlarda kullanıldığında toksit etkisi olabiliyor. A vitamini baş ağrısına yol açabiliyor. Aynı zamanda karaciğer, kemik, ve merkezi sinir sistemi bozukluklarına da neden olabiliyor.

    Ne kadar almalı?

    Erkekler günde 900 mcg, kadınlar 700 mcg oranı yeterlidir. Orta büyüklükte bir havuç 600 mcg A vitamini içeriyor. Koyu lifli gıdalar, meyveler ve tatlı patates de bol miktarda A vitamini içeriyor.

    Beta karoten

    Vücut beta karoteni A vitaminine çevirir. Bu vitamini alan ve aynı zamanda sigara kullananların akciğer kanserine yakalanma riski artıyor. Bir başka yeni araştırmanın sonucuna göre de kanında yüksek seviyede beta karoten bulunan erkeklerin olmayanlara oranla prostat kanserine yakalanma riski 3 kat artıyor.

    Ne kadar almalı?

    Beta karoten takviyesi almamız gerekmiyor. Beta karoteni koyu renkli sebzeler ve narenciyelerden alabilirsiniz.

    C vitamini

    C vitamini bizi soğuk algınlığı, kalp rahatsızlıkları, katarakt veya kanserden koruduğuna dair kanıtlanmış bir çalışma yok.

    Ne kadar almalı?

    Erkekler günde 90 mg, kadınlar 75 mg alabilirler. Sigara içenlerin 35 mg ekstra C vitaminine ihtiyacı var. Bir su bardağı portakal suyu hemen hemen günlük tüm C vitamini ihtiyacımızı karşılıyor.

    E vitamini

    Yüksek dozu kanın incelmesine neden oluyor. Bunu tansiyonun kontrol dışı yükselmesi izleyebiliyor. Kalbi koruduğuna ve kanseri önlemeye yardımcı olduğuna dair henüz bir kanıt yok.


    Ne kadar almalı?

    Günlük 15 mg. Bir avuç kavrulmuş badem gülük ihtiyacınız olan miktarın yaklaşık yarısına karşılık geliyor.

    Selenyum

    Selenyum son zamanlarda bazı besinlere takviye olarak eklenebiliyor. Ancak fazla kullanım bu mineral içinde riskli. Yeni araştırmaların sonuçları gösteriyor ki kapsül olarak yüksek düzeyde selenyum almak Tip 2 diyabet riskini artırıyor.

    Ne kadar almalı?

    Günlük 55 mcg öneriliyor. Bunu bir adet sandviçle veya bir avuç fındıkla almanız mümkün.

    Folik asit


    Hamilelerin mutlaka kullanması gereken bir mineraldir. Ancak geri kalanlarımız için kalp hastalıkları, kanser ve depresyon gibi hastalıklardaki etkisi kanıtlanamamış.

    Ne kadar almalı?

    Günlük 400 mcg yeterlidir. Koyu lifli sebzelerden ve tam buğday unlu ekmeklerden de folik asit alınabiliyor.
     

Sayfayı Paylaş