1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur Ne İşe Yarar

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Paradoks ~ tarafından 16 Kasım 2011 başlatılmıştır.

  1. Paradoks ~

    Paradoks ~ ... Elif ...

    Katılım:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    4.006
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    2.980
    Meslek:
    Yazılım mühendisi
    Yer:
    Konya
    Banka:
    114 ÇTL
    Hangi Vitaminler Hangi Besinlerde Var,
    Hangi Vitaminler Hangi Yiyeceklerde Bulunur,
    Hangi Vitaminler Ne İşe Yarar

    Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.Sağlıklı bir yaşam sürmek için aldığımız besinlerde vitaminlerin önemi büyüktür. Hangi vitaminin hangi besinlerde bulunduğunu bilmek sağlıklı beslenmede kolaylık sağlayacaktır. İşte vitaminler ve bulundukları besinler;

    A Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Vücudun gelişmesi, göz sağlığı, solunum sistemi ve sağlıklı bir cilt icin gereklidir.
    Karaciğer, yağsız et, süt, tereyağı, yumurta, yeşil ve sarı sebzelerde bulunur.

    B Vitamininin Bulunduğu Besinler
    B-1, B-2, B-6 ve B-12 vitaminlerini içine alan gruptur. Iştah, sindirim ve sinir sistemi için gereklidir.
    B grubu vitaminler; tahıllar, yağsız et, böbrek, yürek, beyin, karaciğer, yerfıstığı, tavuk, ceviz, yumurta, kepek ekmeği ve yağlı tohumlarda bulunur.

    B-1 Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Buğday, pirinç, mısır, yulaf, darı, çavdar ve bunlarla yapılan besinlerde, kepek ekmeğinde, mantar ve bira mayasında bulunur.

    B-2 Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Süt, peynir, yoğurt ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde vardır

    B-12 Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Karaciğer, et ve yumurtada bulunur.

    C Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Vücudun direncini artırır, mikrobik hastalıklardan korur, dokuların ve diş etlerinin sağlığı için lazımdır. En çok sigara içenlere gereklidir.
    Portakal, mandalina, greyfurt, limon, havuç, çilek, kavun, taze kırmızı ve yeşil biber, beyaz ve kırmızı lahana, maydanoz, kuşburnu ve yeşil sebzelerde bulunur.

    D Vitamininin bulunduğu Besinler
    Kalsiyum ve fosforun emilerek vücuda faydalı bir hale gelmesi, kemiklerin gelişmesi için lazımdır. Balıkyağı, süt ve tereyağında bulunur.

    E Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Büyüme ve üreme için gereklidir. Buğday, pirinç, mısır, darı, çavdar, marul, soya, yerfıstığı, kabak çekirdeği, badem, susam, ceviz, zeytinyağı, ayçiçek yağı, mısırözü yağı, pamukyağı ve yeşil sebzelere bulunur

    K Vitamininin Bulunduğu Besinler
    Kanın normal sürede pıhtılaşması için gereklidir. Et, karaciğer, domates, kabak, karnıbahar, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzelerde vardır .
     

Sayfayı Paylaş