1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Yaklaşık 6 ay içinde forumda köklü değişimlerin olacağı bir sürümle karşınızda olacağız. Sistemi test etmek için aşağıdaki adresi kullanabilirsiniz.

http://www.degisim-sanat.com/_xf2/
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"KIRMIZI" konulu resimler için anketimiz açıldı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de ankete katılmaya davet ediyoruz...

Hastalıklarda Posalı Yiyeceklerin Önemi

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 1 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur Mutlu Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.164
    Beğenileri:
    4.541
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    1.316 ÇTL
    Sağlıklı beslenmenin anahtarı posanın diyetimizde bol miktarlarda bulundurulmasıdır. Özellikle sebze ve meyveler, kurubaklagillerin bol tüketilmesi ile yaşlanma oranları düşer. Günlük ne kadar posa gereklidir?? Yapılan çalışmalarda 25-30 gr diyet posası sağlık için yeterlidir. Diyet posasının enerjisi düşük olduğu için ve su çekici özelliğinden dolayı midenin geç boşalmasını sağlayarak doygunluk hissi verir. Diyet posasının özellikle kolon ve rektum kanserinden korunmada etkili olduğu yapılan çalışmalarda bulunmuştur. Amerika’da yapılan bir çalışmada posa alımının günlük 10 -13 gr. artırılması ile kolon-rektum kanserinin %31 oranında azaltılabileceği bulunmuştur. Posa içeriği yüksek tahıl ve kurubaklagilleri çok tüketen toplumlarda kalp hastalıklarından ölümlerin düşük olduğu saptanmıştır. Diyette yüksek posanın yer almasıyla serum kolesterolünde % 5 oranında düşüşler gözlenmektedir. Diyet posasının olumlu etkilerine rağmen diyetimizde son yüzyıllarda düşük posalı yiyeceklerin tüketimi daha çok artmıştır. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için özelikle yüksek posalı besinleri tercih etmeliyiz:

    Düşük Posalı Yiyecekler


    • Şekerli kahvaltılık tahıllar, Cornflakes
    • Pirinç
    • Beyaz ekmek, beyaz un
    • Kremalı bisküviler, beyaz un içeren bisküviler
    • Beyaz undan yapılmış makarna, spagetti, lazanya
    • Haşlanmış patates
    • Soyulmuş meyveler
    • Gevrekler, tatlılar, şekerlemeler, çikolata

    Yüksek Posalı Yiyecekler

    • Rafine edilmemiş kahvaltılık tahıllar, kahverengi pirinç
    • Tam un ve tam undan yapılmış ekmek, kepek, çavdar, yulaf ekmeği
    • Kepekli krakerler, kepekli bisküviler, kepekli galeta
    • Tam undan yapılmış makarna, spagetti, lazanya
    • Sebzeler, özellikle fasulye, bezelye, mısır, mercimek ve kurubaklagiller
    • Tüm meyveler, taze soyulmamış konserve edilmiş, dondurulmuş meyveler
    • Kuruyemişler (belli ölçülerde)
     

Sayfayı Paylaş