1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hep beraber sağlıklı besleniyoruz

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 14 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Hamileliğinizde yediklerinize dikkat etmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuz... Ama bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız.. ??


    Gerekli mineralleri alın
    Her şeyden önce vücudumuzu oluşturan hücrelerin düzenli ve dengeli çalışması için besin öğelerinden yağ, karbonhidrat, protein, vitamin ve minerallerden yeterli miktarda almalısınız. Vücudumuzun tüm besin maddelerine ihtiyacı var. Tek taraflı beslenmek yani sadece protein veya karbonhidratla beslenmek çok yanlış. Hem sizin hem de bebeğiniz için.

    Kahvaltıyla başlayın
    Güne kahvaltınızı yaparak başlayın. Gece boyu gıda alımı olmadığından beyninizin sabah kalkınca enerjiye ihtiyacı var. Daha sonra gıda alımınızı kahvaltıdan başlayarak gün içine yaymanız daha etkin kalori yakmanızı sağlar.

    Tükettiğiniz yağ sınırlı olsun
    Gözle görülen yağlardan kendinizi uzak tutun. Kızartma, sos ve sosislerden... Ancak gözle görülmeyen gizli yağlar karşısında da daha dikkatli olmalısınız. Alışveriş yaptığınız gıdalarda yağsız olanlara öncelik verin, katı yağlardan sakının.

    Tatlılardan uzak durun
    Yemek olarak tükettiğiniz şeker fazlası vücudunuzda hemen yağa dönüşür. Ayrıca tatlılar ve rafine şekerler kalitesiz karbonhidratlardır. Bunların gereksiz yere vücudunuzda yağ olarak depolanmasını istemezsiniz herhalde!

    Su için
    Günde en az 2.5 - 3 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Sabah kalktığınızda ilk yapmanız gereken görevlerinizin başında iki bardak su içmek olsun. Bir bardak sizin, bir bardak bebeğiniz için. Yemeklerden yarım saat önce su için, yemek sırasında ve yemekten hemen sonra su içmeyin. Yemekten en erken yarım saat sonra su içmeniz önemli.

    Hamileliğiniz için uygun egzersizleri yapın
    Günlük egzersiz yapmak çok önemli. Ağır yemeklerden sonra en az 20 dakika yürümek sağlıklı bir sindirim ve dolaşım için önemli. Sağlıklı beslenme açısından yüzmek en güzel sporlardan biri ama imkanınız yoksa yürümeye devam...
     

Sayfayı Paylaş