1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hürkuş gökyüzle buluştu!

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve aslann tarafından 29 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. aslann
    Ruhhastasi

    aslann Ülken İçin Yaşa Aşkın İçin Öl!

    Katılım:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6.970
    Beğenileri:
    499
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    MAVİ
    Banka:
    135 ÇTL
    [​IMG]

    Yerli eğitim uçağı Hürkuş bugün ilk uçuşunu Ankara'da gerçekleştirdi.
    Akıncı Hava Üssü'nden Test Pilotu Murat Özpala'nın kumandasında saat 07.33'te kalkan uçak, temel uçuş sistemlerini kontrolü ardından saat 08.06'da indi. Toplam 33 dakika süren ilk uçuş sorunsuz geçti.

    TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, bugün Türk Havacılık Sanayii'nin Zafer Bayramı olduğunu belirterek, "Hürkuş'u başarıyla uçurduk. Bundan sonra yoğun bir uçuş test programımız var. Hürkuş yüksek motor gücüyle farklı bir ürün olacak" dedi.

    İnişte Murat Özpala'yı TAI çalışanlarının yanı sıra Genel Müdür Muharrem Dörtkaşlı, Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayer ve Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Haydar Yalçın ile Hava Kuvvetleri'nden üst düzey generaller karşıladı. Murat Özpala, havacılık gelenekleri doğrultusunda ıslatıldı. Murat Özpala, uçağa adını veren Türkiye'nin öncü havacısı Vecihi Hürkuş 'un kızı Gönül Hürkuş'un elini öptü.

    HAVADA SAATTE 259 KİLOMETRE HIZA ÇIKTI

    Hürkuş, saat 07.06'da önce motor çalıştırdı. Yer testlerinin ardından uçak, pist başına geldi. Akıncı Hava Üssü'nün pistinde koşturmaya başlayan Hürkuş, 100 knot yani saatte 185 kilometre hıza ulaştığında pistten kesilerek yükselmeye başladı. Testlerde planlandığı gibi Hürkuş 9 bin 500 feet (yaklaşık 3 bin 130 metre) yüksekliğe ulaştı. İlk uçuşta herhangi bir sorun yaşandığında acil iniş yapabilmek için Pilot Özpala iniş takımları ve flapları toplamadı. İlk uçuş sırasında Hürkuş'un kumandaları, avionik olarak adlandırılan elektronik sistemleri ve hidrolik sistemleri kontrol edildi. Bu uçuş sırasında Hürkuş'a Türk Hava Kuvvetleri'nin eğitim uçağı KT-1 eşlik etti. Ayrıca uçağın kolunda, TAI'nin sistem tasarımını yaptığı ATAK T-129 Taarruz helikopteri de uçtu. Özel kızılötesi kamera sisteminden ATAK Hürkuş'un gökyüzüyle buluşmasının çekimini yaptı.

    1200 VERİ YERDEN KONTROL EDİLDİ

    Testlerin daha iyi takip edilmesi ve analizlerinin yapılması için TAI'de yaklaşık 2 milyon dolarlık özel bir "Test Merkezi' kuruldu. Uçaktan gelen 1200 veri, kuyruk kamera görüntüleri ve KT1 uçağından çekilen videolar bu merkeze aktarıldı. Test merkezinde motor, gövde, uçuş sistemleri, elektronik sistem ve test verilerine analiz edecek uzman mühendisler görev yaptı.

    Uçuş sırasında uçak en fazla saatte 259 kilometre hıza çıktı. Testler, TAI ve Akıncı kontrol sahasında yapıldı. İlk uçuşta KT-1'in Sorunsuz geçen 33 dakikalık uçuşun ardından Hürkuş kalktığı Akıncı Üssü'ne teker koydu.

    ÜÇ FARKLI MODELİ OLACAK

    Hürkuş'un önce sivil eğitim modeli geliştirildi. Efsane Türk havacısı Vecihi Hürkuş'un adını taşıyan uçağın daha sonra askeri eğitim ile yakın hava desteği verecek silahlı modeli geliştirilecek. Saatte en fazla 574 kilometre hıza çıkabilen Hürkuş, 10 bin 577 metre irtifaya yükselebilecek. PT6 tipi pervaneli turboprop motora sahip uçağın havada toplam kalış süresi ise 4 saat 15 dakika.

    Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Hürkuş'a sipariş vermek üzere çalışmalar yaparken uçağın farklı modellerinin yurtdışına satış şansı da bulunuyor

     

Sayfayı Paylaş