1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Hutbenin Şartları

Konusu 'Genel Dini Konular' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 7 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Hutbenin Şartları

    Hanefîler'e göre cuma namazı hutbesinin sahih olabilmesi için şu şartların bulunması gerekir:

    1. Vakit içinde okunması.
    2. Namazdan önce olması.
    3. Hutbe niyetiyle okunması.
    4. Cemaatin huzurunda irad edilmesi. Son şartın yerine gelmiş olması için, kendisiyle cuma sahih olan en az bir kişinin bulunması gerekir. Her ne kadar Hanefî mezhebinde hutbenin sıhhati için cemaatin şart olmadığına dair bir görüş mevcut ise de, mezhepte daha doğru kabul edilen görüş, bir kişi bile olsa cemaatin huzurunda okunmasının gerektiği şeklindedir ve bunun kendisiyle cuma namazı sahih olabilecek bir kişi olması da şarttır. Ancak, hutbenin sıhhati için cemaatin işitmesi şart olmayıp sadece hazır bulunması yeterlidir.
    5. Hutbe ile namaz arasının, yiyip içmek gibi namaz ve hutbe ile bağdaşmayan bir şeyle kesilip ayrılmaması.

    Hatibin hadesten tahâret ve setr-i avret şartlarını taşıyor olması ve hutbeyi ayakta okuması şart değildir. Fakat bunlara riayet edilmesi gerekir. Çünkü bunlar, kabul edilen görüşe göre sünnet olmakla birlikte bunların vâcip olduğunu söyleyenler de bulunmaktadır.

    Hanefîler'e göre cuma hutbesinin Arapça olması şart değildir.

    Mâlikîler'e göre ise cuma namazı hutbesinin geçerli olmasının şartları şunlardır:
    1. Hatibin ayakta olması.
    2. Her iki hutbenin de öğle vakti girdikten sonra irad edilmesi.
    3. Her iki hutbenin de hutbe olarak nitelendirilebilecek içerikte olması.
    4. Mescidin içinde irad edilmesi.
    5. Namazdan önce olması.
    6. En az on iki kişilik bir cemaatin huzurunda olması.
    7. Açıktan okunması.
    8. Arapça olması.
    9. Hutbelerin arasına ve hutbe ile namaz arasına başka bir meşguliyetin sokulmaması. Mâlikîler'e göre de hatibin abdestli olması şart olmadığı gibi hutbede niyet de şart değildir.

    Şâfiîler'e göre cuma namazı hutbesinin sahih olabilmesi için gerekli şartlar da şunlardır:
    1. Hutbenin beş rüknünden her birinin Arapça olması.
    2. Öğle vakti içinde olması.
    3. Hatibin, gücü yetiyorsa hutbeleri ayakta okuması.
    4. Bir mazereti yoksa iki hutbe arasında oturması.
    5. İki hutbenin rükünlerini en az kırk kişinin dinlemesi.
    6. Hutbenin namazdan önce okunması ve gerek hutbelerin arasına gerekse hutbe ile namazın arasına başka bir meşguliyetin katılmaması.
    7. Hatibin hadesten ve necâsetten temiz olması.
    8. Hatibin setr-i avrete riayet etmesi.
    9. Hatibin erkek olması.
    10. Hatibin kırk kişinin duyabileceği şekilde sesini yükseltmesi.
    11. Hatibin imamlığının sahih olması.
    12. Hatibin namazın farz ve sünnetlerini birbirinden ayıracak kadar bilgi sahibi olması, hiç değilse farzı sünnet olarak bilmemesi. Şâfiîler'e göre de hutbe için niyet şart değildir.
     

Sayfayı Paylaş